سئو چیست؟ همه چیز در مورد سئو سایت

چهارشنبه, 04 بهمن 1402 13:36
امتیاز شما به این مطلب
(19 رای‌ها)

سئو چیست؟

 

تقریبا می توان گفت تمامی افرادی که به حوزه وب وارد می شوند، در مورد سئو و بهینه سازی سایت شنیده اند. اما بسیاری از آنها نمی دانند که سئو سایت چیست؟ چه تکنیک هایی می تواند سبب افزایش سئو سایت شود؟ در این مطلب قصد داریم، 0 تا 100 در مورد سئو چیست به زبان ساده صحبت کنیم.

سئو چیست به زبان ساده؟

کار سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ خدمات سئو سایت به فرایندی گفته میشود که در طی آن، رتبه سایت در گوگل یا بینگ افزایش پیدا می کند. در واقع پیاده سازی اصول سئو به شما کمک می کند تا بازدید کننده های ارگانیک شما افزایش پیدا کند.

سئو و بهینه سازی سایت از جمله اقدامات حیاتی برای سایت است. با این کار زمانی که کاربران کلمات کلیدی مرتبط با کار شما را جستجو می کنند، شانس نمایش سایتتان در نتایج این کلمات افزایش پیدا می کند. در ادامه همه چیز درباره سئو را به شما خواهیم گفت. 

 

 

 Seo مخفف چیست؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که در فارسی به آن، سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو گفته می شود.

 

چرا موتورهای جستجو به سئو و بهینه سازی نیاز دارند؟

افرادی که به تازگی به حوزه وب وارد می شوند، با سوالات زیادی مواجه می شوند؛ به عنوان مثال آنها می پرسند اگر گوگل به هوش مصنوعی مجهز است و الگوریتم های زیادی برای تحلیل سایت دارد، چرا هنوز هم در شناخت یک محتوا و سایت ارزشمند دچار مشکل است؟ چرا باید برای کسب رتبه بهتر در گوگل خودمان دست به کار شویم؟

باید بگوییم که هدف اصلی گوگل تنها تشخیص محتوا یا وب سایت ارزشمند نیست؛ گوگل به کمک الگوریتم هایی که دارد به راحتی می تواند کیفیت یک محتوا را اندازه گیری کند.

اما باید بدانید که هدف اصلی گوگل، رفع نیاز کاربر و پاسخ به سوالات آنها است. در واقع گوگل وب سایت ها را بر اساس معیارهایی دسته بندی می کند تا به درستی به کاربران نشان داده شود.

در این بین در هر صفحه از نتایج گوگل، شما تنها قادر به دیدن 10 سایت هستید؛ بنابراین رقابت برای قرار گرفتن در 10 سایت اول گوگل بسیار زیاد و دشوار است.

به همین دلیل است که شما به عنوان صاحب یک سایت، باید اقدامات زیادی را برای بهبود وضعیت سایت و تجربه کاربری انجام دهید. تنها به این روش می توانید در این رقابت پیروز شوید. 

 

انواع روش های سئو سایت

اکنون که متوجه شدید منظور از سئو چیست، به بررسی انواع روش های سئو سایت می پردازیم. انواع سئو چیست؟ به طور کلی سئو را می توان به دو طریق دسته بندی کرد؛ در دسته بندی اول، انواع سئو به سه روش سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری تقسیم میشود.

در ادامه هر کدام از آنها را با جزئیات خواهیم گفت:

1. سئو کلاه سفید چیست؟

پیاده سازی تکنیک های سئو در جهت قوانین و الگوریتم های گوگل را برای رسیدن به رتبه بهتر در نتایج جستجو را سئو کلاه سفید می گویند. سئو کلاه سفید این امکان را به شما می دهد تا بدون نگرانی بابت جریمه شدن توسط گوگل، رتبه سایت را ارتقا بدهید.

انواع روش های سئو

اما در کنار مزیتی که دارد، مدت زمان زیادی لازم است تا نتایج این اقدامات در سایت مشخص شود.

در نتیجه می توان 3 اصل مهم در سئو کلاه سفید را سادگی، صبر و صداقت دانست.

از جمله اقداماتی که در سئو کلاه سفید انجام میشود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای نویسی و افزایش محتواهای سایت
  • استفاده از سوشیال مدیا
  • تمرکز روی محصولات یا خدمات

 

2. سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه برخلاف سئو کلاه سفید به اقداماتی گفته میشود که برخلاف الگوریتم و قوانین گوگل روی سایت انجام میشود. در این روش تلاش می شود از ضعف موتورهای جستجو استفاده کرده و به نحوی آنها را دور بزنیم. 

تکنیک های سئو کلاه سیاه کمترین توجه را به رضایت کاربر داشته و اصولا در یک مدت زمان کوتاه نیز نتیجه می دهند. اما حداکثر پس از 3 ماه، توسط الگوریتم های گوگل شناسایی شده و در نهایت موجب جریمه شدن سایت شما می شوند.

انواع روش های سئو

 

3. سئو کلاه خاکستری چیست؟

به تکنیک هایی که خیلی مطابق استانداردهای گوگل نبوده اما تشخیص آنها نیز برای گوگل سخت است، سئو کلاه خاکستری می گویند. لازم به ذکر است که تفاوت بین سئو کلاه سفید، سیاه و خاکستری بسیار کم است. یعنی تکنیک های سئو کلاه سفید به راحتی توانایی تبدیل شدن به سئو کلاه سیاه را دارند؛ اگر به درستی و بر اساس اصول انجام نشوند!

بهتر است با یک مثال این مسئله را برای شما باز کنیم؛ در محتوا نویسی گام اول پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با آن زمینه است. از طرفی سئو کلاه سفید می گوید باید علاوه بر استفاده کردن این کلمات در محتوا، آن را برای کاربر بنویسید.

حال اگر از کلمات کلیدی بیش از اندازه در محتوا استفاده کنید، شما در واقع کیورد استافینگ کرده اید. این کار یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه می باشد. 

 

روش های دیگر سئو و بهینه سازی سایت

همانطور که گفتیم سئو سایت به دو طریق دسته بندی می شود؛ در این روش سئو سایت به سه دسته :

  • سئو تکنیکال یا Technical SEO
  • سئو داخلی یا On-Page SEO
  • سئو خارجی یا Off-Page SEO

تقسیم می شود.

سئو به زبان ساده

1. سئو تکنیکال یا Technical SEO چیست؟

منظور از سئو تکنیکال، بهبود جنبه های فنی یک سایت به منظور افزایش رتبه آن در گوگل است. در واقع هدف از سئو فنی یک سایت، قابل فهم کردن صفحات و محتواهای سایت برای گوگل و افزایش سرعت ایندکس کردن آن توسط ربات های گوگل است. دلیل اصلی نامگذاری این روش از سئو، این است که در سئو فنی شما هیچ کاری به محتوای سایت نداشته و صرفا زیربنای سایت را اصلاح می کنید.

 از اصلی ترین تکنیک های سئو تکنیکال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایجاد نقشه سایت

یکی از تکنیک های سئو تکنیکال ایجاد نقشه سایت است. با ایجاد نقشه سایت شما به ربات های گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری صفحات سایت شما را ایندکس کنند. شما می توانید نحوه ساخت نقشه سایت را در مطلب " ثبت نقشه سایت در گوگل " مطالعه کنید.

بهینه سازی سرعت سایت

اگر سرعت لود صفحات سایت شما پایین باشد، کاربران به سرعت سایت را بسته و آن را ترک می کنند. در نتیجه گوگل سیگنال های منفی را از کاربران دریافت می کند و رتبه سایت شما را کاهش می دهد. در مطلب " افزایش سرعت سایت وردپرسی " به صورت کامل تکنیک های افزایش سرعت سایت را به شما یاد داده ایم.

اسکیماگذاری سایت

اسکیما یا نشانه گذاری سایت به گوگل کمک می کند تا ساختار هر صفحه را بهتر درک کرده و بتواند المان های مختلف هر صفحه را تشخیص دهد. به عنوان مثال گوگل نمی تواند به خوبی محتواهای ویدیویی هر صفحه را تشخیص دهد؛ اما به کمک اسکیما گذاری می توانید به درک بهتر گوگل کمک کنید. در مطلب " نحوه استفاده از schema " به صورت کامل در این باره صحبت کرده ایم.

 

2. سئو داخلی یا On-Page SEO چیست؟

سئو داخلی یا On Page Seo همانطور که از نامش مشخص است، مربوط به محتواهای سایت و بهینه سازی صفحات داخلی سایت است. در این روش تلاش می شود تا با انتشار محتواهای مفید در سایت، رضایت کاربر و گوگل را به طور همزمان جلب کرد.

در واقع در سئو داخلی سایت اقداماتی انجام می شود که در طی آن، یک سایت برای کاربر کارآمد تر، مفیدتر و جذابتر باشد. در نتیجه بازدید آن خود به خود افزایش پیدا خواهد کرد.

 

3. سئو خارجی یا Off-Page SEO چیست؟

سئو خارجی اقداماتی است که از خارج صفحات سایت و به منظور ارتقا رتبه آن در موتورهای جستجو انجام می شود. در این روش از سئو تلاش می شود تا ارزش و اعتبار سایت در گوگل افزایش پیدا کند.

سوشیال سیگنال

یکی از تکنیک های سئو خارجی سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بازاریابی شبکه های اجتماعی است. منظور از فعالیت در شبکه های اجتماعی، ایجاد حساب کاربری در شبکه هایی نظیر اینستاگرام، لینکدین، توییتر و ... است. پس از آن باید با محتوا گذاری در این پلتفرم ها، کاربران را به سایت خود هدایت کنید. در مطلب " رابطه شبکه های اجتماعی و سئو " بیشتر درباره این موضوع صحبت کرده ایم.

برندسازی

برندسازی به شما کمک می کند تا در ذهن مخاطب بمانید؛ در نتیجه در صورتی که در نتایج گوگل دیده شوید، کاربران با اشتیاق و اعتماد بیشتری روی سایت شما کلیک می کنند. افزایش برندسازی سایت تکنیک های خاص خود را دارد که در مطلب " افزایش برندینگ سایت " آنها را به شما یاد داده ایم.

 

مراحل اساسی در سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

مراحل اساسی در سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از:

1. استراتژی سئو

اولین و اساسی ترین مراحل سئو یک سایت، تعیین استراتژی سئو است. استراتژی یعنی مشخص کردن اقداماتی که برای رشد یک سایت لازم است. به عنوان مثال اینکه به چه محتواهایی نیاز داریم، برای سرعت سایت چه اقداماتی انجام دهیم و ….

در تعیین استراتژی سئو در گام اول باید هدف وب سایت را بدانیم و بر اساس آن برنامه ریزی کنیم؛ هر وب سایتی با توجه به زمینه ای که در آن فعالیت می کند، هدف متفاوتی نیز دارد. به عنوان مثال هدف فروشگاه های اینترنتی جذب مشتری است؛ در حالی که هدف وب سایت های شرکتی یا خبری، افزایش بازدید کننده بیشتر و یا تماس های روزانه است.

ما در تعیین استراتژی سئو، هدفمان را مشخص کرده و بر اساس میزان سرمایه ای که داریم، تلاش می کنیم تا در نتایج اولیه گوگل دیده شویم.

 

2. سئو تکنیکال

پس از آنکه یک برنامه ریزی دقیقی برای سئو سایت خود مشخص کردید، باید بستر مناسبی را برای محتواهای سایت ایجاد کنید. در واقع زمانی شما می توانید از محتواهای با کیفیت سایت خود استفاده کنید که ساختار و بستر اصلی سایت نیز در شرایط خوبی قرار گرفته باشد.

از جمله اقداماتی که در زمینه سئو تکنیکال انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استانداردسازی کدنویسی های سایت
  • بهبود تجربه کاربری
  • اسکیما گذاری صفحات مختلف سایت
  • افزایش سرعت سایت
  • بهینه سازی سایت برای موبایل
  • و…

 

3. بازاریابی محتوایی

می توان رکن اصلی در سئو یک سایت را تولید محتوا دانست؛ اما منظور از محتوا تنها محتوای متنی نیست. بلکه محتوای تصویری، ویدیویی و صوتی نیز جزو محتواهای سایت به شما می آید. 

منظور از بازاریابی محتوایی، تولید محتوا بر اساس اصول سئو و تلاش برای جذب بازدید کننده است. از فعالیت های مهمی که در زمینه بازاریابی محتوایی انجام می شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار
  • آنالیز سایت رقیب
  • تدوین استراتژی محتوایی
  • تولید محتوای اصولی
  • لینک سازی داخلی
  • لینک سازی خارجی
  • اشتراک گذاری محتوا

 

4. لینک سازی هدفمند برای سایت

یکی دیگر از مراحل سئو و بهینه سازی سایت، لینک سازی هدفمند است. هدف از لینک سازی، افزایش اعتبار سایت در گوگل و اعتماد بیشتر آن به وب سایت است. برای لینک سازی هدفمند شما می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

  • فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • حضور در فروم های تخصصی کسب و کارتان
  • خرید یا دریافت بک لینک از سایت های معتبر
  • خرید رپورتاژ آگهی

به این دسته از اقدامات، سئو خارجی یا off page seo گفته می شود.

 

چرا سئو و بهینه سازی سایت در میزان فروش موثر است؟

هدف اصلی هر فروشگاه اینترنتی یا فیزیکی، جذب بیشتر مشتری و تجربه فروش بیشتر است. زمانی که یک فروشگاه فیزیکی راه اندازی می کنید، اولین موردی که به خوبی آن را مورد بررسی قرار می دهید، مکان و موقعیت جغرافیایی فروشگاه است. چرا که برخی از مکان ها پر رفت و آمد بوده و طبیعتا فروشگاه ها در آنجا مشتری های بیشتری خواهند داشت.

سئو چیست و چه مزایایی دارد؟

همین مسئله در فروش اینترنتی نیز صدق می کند؛ زمانی می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید که بازدید کننده بیشتری نیز داشته باشید. لازمه این کار قرار دادن سایت در یک موقعیت مناسب از گوگل و با یک ساختار درست است.

اما چطور می توان به این نتیجه رسید؟ پاسخ این سوال تنها یک کلمه خواهد بود، سئو سایت!

بله با سئو و بهینه سازی سایت در واقع به شما کمک می کند تا سایتتان در یک موقعیت درست و با یک ساختار کاربر پسند قرار بگیرد. در نتیجه تعداد بازدید کننده ها افزایش یافته و میزان فروش نیز بیشتر می شود.

به طور کلی سئو و بهینه سازی سایت اگر طبق اصول انجام شود، می تواند مزایای زیر را برای شما داشته باشد:

  • افزایش اعتماد و اعتبار سایت در گوگل
  • بهبود تجربه کاربری
  • قرار گرفتن در صفحه اول گوگل
  •  افزایش ترافیک و بازدید از سایت
  • کم هزینه و نسبتا ارزان
  • یک استراتژی بلند‌مدت به حساب می‌آید 

 

چرا سایت من به سئو نیاز دارد؟

همانطور که گفتیم سئو یک سایت به افزایش بازدید کننده و میزان فروش سایت شما کمک زیادی می کند؛ اما مزایای سئو تنها به این جا ختم نمی شود:

  • در صفحه اول گوگل دیده شوید
  • از رقبای خود پیشی بگیرید
  • مشتریان هدف را به سایت خود هدایت کنید
  • فروشتان را چندین برابر کنید
  • در هزینه های تبلیغات صرفه جویی کنید
  • ترافیک سایت را بالا ببرید
  • افزایش برندسازی خواهید داشت
  • سئو یک سرمایه گذاری مطمئن است
  • و…

 

چطور در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

به طور کلی هدف از سئو یک سایت، قرار گرفتن آن در 10 نتیجه اول گوگل است. کاربران سطح وب به خوبی می دانند که قرار گرفتن در صفحه اول گوگل چه تاثیری در میزان فروش آنها خواهد داشت. 

تنها راه قرار گرفتن در صفحه اول گوگل، پیاده سازی اصول سئو در سایت است. البته در مطلب " چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟ " با جزئیات بیشتر در این باره صحبت کرده ایم.

 

آیا می توانم خودم سایتم را سئو کنم؟

یکی از مهم ترین سوالات کاربران این است که آیا من می توانم به تنهایی سایتم را سئو کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که سئو و بهینه سازی سایت تکنیک هایی هستند که هر فردی می تواند آن را اجرا کند. اما در بسیاری از مواقع پیاده سازی یک تکنیک اشتباه روی سایت می تواند منجر به افت شدید رتبه آن شود.

در پاسخ به این سوال، ما افراد را به دو دسته تقسیم می کنیم؛

  • افرادی که در زمینه سئو دانش نسبی داشته و تا حدودی با آن آشنا هستند
  • افرادی که هیچ اطلاعی در حوزه سئو ندارند

برای افرادی که در دسته اول قرار می گیرند، پیشنهاد می کنیم از مشاوره سئو کمک بگیرند؛ در جلسات مشاوره سئو، سایت شما مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن به شما گفته می شود. سپس تکنیک هایی که می تواند به شما کمک کند تا رتبه بهتری را کسب کنید نیز برایتان گفته می شود. اما پیاده سازی آنها به عهده خودتان است.

اما اگر در دسته دوم قرار گرفته اید، حتما از یک سئوکار حرفه ای کمک بگیرید تا 0 تا 100 سئو سایتتان را به دست بگیرد.

مشاوره رایگان سئو

هر سوالی در مورد سئو سایت خود دارید می توانید از طریق گروه تلگرامی زیر مطرح نمایید و رایگان پاسخ بگیرید. PorseshSEO@

مشاوره سئو
 

چطور سئو سایت را یاد بگیریم؟

همانطور که گفتیم شما می توانید خودتان نیز برای بهینه سازی سایتتان اقدام کنید؛ اما پیش از آن لازم است تا آشنایی با سئو داشته باشید و سئو را به خوبی یاد بگیرید. در ادامه روش های یادگیری سئو را به شما خواهیم گفت:

یادگیری سئو به صورت خودآموز

یکی از روش های یادگیری سئو، مطالعه منابع مختلف یا مطالبی است که در سایت های فعال در حوزه سئو منتشر می شود. به عنوان مثال شما با مطالعه این مطلب می توانید تا حدودی با حوزه سئو آشنا شوید اما به طور قطع نمی توانید برای بهینه سازی سایتتان اقدام کنید. بنابراین می توان گفت یادگیری سئو به صورت خودآموز می تواند زمانبر بوده و هزینه زیادی را برای شما داشته باشد.

شرکت در دوره های آموزشی

از دیگر روش های یادگیری سئو، می توان به شرکت در دوره های آموزشی اشاره کرد؛ شما می توانید با شرکت در دوره های آموزشی آنلاین و حضوری در زمینه سئو به صورت تخصصی فعالیت کنید. در مطلب " چگونه سئوکار حرفه ای شویم؟ " به شما یاد داده ایم که چطور در کمترین زمان سئو را یاد بگیرید.

 

هزینه خدمات سئو سایت چقدر است؟

سئو و بهینه سازی سایت بر اساس معیارهای مختلفی روی سایت اجرا می شود؛ یعنی ابتدا یک سایت از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار میگیرد، سپس با توجه به نیاز سایت، اقداماتی که لازم است روی آن اجرا می شود. در نتیجه سئو را نمی توان یک محصول با قیمت مشخص دانست. بلکه سئو یک پکیج است که برای هر سایتی با توجه به شرایطش مشخص می شود. در نتیجه هزینه خدمات سئو برای هر وب سایتی متفاوت خواهد بود. شما می توانید در صفحه " تعرفه سئو سایت " لیست کامل هزینه های سئو را مشاهده کنید.

 

معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت ها

اگر سال های گذشته این سوال را از گوگل می پرسیدید، قطعا این پاسخ را دریافت می کردید که هر سایتی را بر اساس یک اصول از پیش مشخص شده، رتبه بندی خواهیم کرد. یعنی برای سنجش سرعت یک سایت، یک محدوده ای را مشخص کرده و بر اساس آن وب سایت ها را رتبه بندی می کنیم.

اما در حال حاضر و با پیشرفت الگوریتم های گوگل، نحوه رتبه بندی سایت ها به طور کلی تغییر کرده است. یعنی گوگل معیار اصلی رتبه بندی یک وب سایت را نحوه عملکرد کاربر و میزان رضایت آنها در نظر می گیرد.

 

نقش الگوریتم های گوگل در رتبه بندی سئو

الگوریتم های گوگل یک سری قوانین از پیش نوشته شده ای هستند که گوگل بر اساس آنها وب سایت های مختلف را رتبه بندی می کند. در واقع منظور از سئو یک سایت، بهینه کردن آن بر اساس الگوریتم های گوگل و نیاز کاربران است. به عنوان مثال با معرفی الگوریتم پاندا، توانست با کپی کردن محتوا جلوگیری کند.  

 

اهمیت رفتار کاربران در رتبه سئو یک سایت

در گذشته و پیش از آنکه ربات های گوگل تا این اندازه پیشرفت کنند، در بسیاری از مواقع توانایی تشخیص فریب کاری های سئوکاران را نداشته و به یک سایت رتبه خوبی را می دادند. اما رفته رفته، گوگل به این نتیجه رسید که ربات ها توانایی تشخیص فریب کاری ها را در بسیاری از مواقع ندارند اما می توان از میانگین نحوه برخورد کاربران با یک سایت، جایگاه و رتبه مناسبی را برای آن سایت تعیین کرد. 

به عنوان مثال در سال های گذشته شما می توانستید با انتشار یک محتوای بی ارزش اما پر از کلمات کلیدی در گوگل رتبه مناسبی را دریافت کنید؛ اما در حال حاضر گوگل نحوه برخورد کاربران با محتوای شما را ملاک قرار می دهد. یعنی اگر کاربری با مطالعه محتوای سایت شما اقدام به انجام عملی کرد و یا به سرعت سایت را ترک نکرد، اینطور برداشت می کند که محتوای نوشته شده برای کاربر جذاب بوده است. حال اگر این عملکرد در چندین کاربر دیگر هم مشترک باشد، گوگل به صورت کامل از این موضوع اطمینان پیدا می کند.

 رفتار کاربران در رتبه سئو

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی چیست؟

برای اینکه بتوانید از طریق وب سایتتان به درآمد برسید، باید توسط افراد مختلف دیده شوید. برای این کار لازم است تا سایتتان را از جهات مختلف سئو کنید. اما علاوه بر سئو سایت، استفاده از روش های تبلیغاتی نیز می تواند مفید باشد؛ اما این بدان معنی نیست که تبلیغات جایگزین مناسبی برای سئو سایت است. اتفاقا تبلیغات به هر روشی زمانی برای شما سودآور خواهد بود که سایت شما از نظر سئو و تجربه کاربری در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشد. پیشنهاد می کنیم مطلب " تاثیر تبلیغات در سئو سایت " را حتما مطالعه کنید.

در ادامه از تفاوت سئو با تبیلغات خواهیم گفت:

  • هزینه سئو و بهینه سازی سایت نسبت به تبلیغات بسیار به صرفه تر و کمتر است.
  • با سئو سایت ترافیک آن به صورت ارگانیک افزایش پیدا کرده و می توانید فروش بیشتری را تجربه کنید اما با تبلیغات تضمینی در این زمینه وجود ندارد.
  • به کمک سئو می توانید با هزینه کم برندسازی کنید.
  • به کمک سئو کلی سایت می توانید در تعداد کلمات کلیدی بیشتری رتبه بگیرید؛ در حالیکه به کمک تبلیغات این امکان برای شما محدود به چند کلمه خواهد شد.
  • در سئو و بهینه سازی سایت شما دقیقا سایتتان را برای مخاطبان هدف آماده می کنید اما تبلیغات را هر کاربری می تواند ببیند.

 

اهمیت برندسازی در سئو سایت

برند سازی به شا کمک می کند تا توسط افراد بیشتری دیده شده و در سطح وب مطرح شوید؛ از طرفی عده زیادی از مردم ترجیح می دهند محصولاتی را خریداری کنند که توسط یک برند مطرح تولید شده است. در واقع با افزایش برندینگ سایت، به مشتریان خواهید گفت که چه فکری در مورد محصولات شما کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند. زمانی که برند شما در بین مردم مطرح شود، افراد بیشتری روی لینک سایت شما کلیک خواهند کرد. همین مسئله سبب افزایش نرخ کلیک و در نتیجه بازدید از سایت خواهد شد. همه این ها در کنار هم به افزایش سئو سایت کمک خواهند کرد.

 

در پایان

در این مطلب به این سوال ها پاسخ دادیم که سئو سایت چیست؟ سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که گفتیم به تکنیک هایی که به سایت شما کمک می کند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کند را سئو سایت می گویند. اکنون که با همه چیز درباره سئو سایت آشنا شدید، بایستی به سراغ پیاده سازی تکنیک های سئو بر روی سایت خود بروید. سئو و بهینه سازی سایت انواع مختلفی دارد؛ همانطور که در این مطلب گفتیم، بهترین روش سئو سایت، استفاده از سئو کلاه خاکستری است. البته به این نکته توجه کنید که در صورتی که بدون دانش و تخصص از این تکنیک استفاده کنید، گوگل می تواند سایت شما را به دلیل سئو کلاه سیاه جریمه کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از آنکه تکنیک های سئو را روی سایت اجرا کنید، از مشاوره سئو استفاده کنید.

 

بروزرسانی در چهارشنبه, 04 بهمن 1402 13:36

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا