سئو محتوا چیست؟ آموزش تولید محتوای سئو شده

یکشنبه, 01 مهر 1403 16:54
امتیاز شما به این مطلب
(32 رای‌ها)

محتوای سئو شده چیست؟

 

یکی از قوی ترین فاکتورها برای قرار گرفتن سایت در نتایج برتر گوگل، محتوا است. محتوا برای اینکه دیده شود و بتواند در نتایج گوگل رتبه بگیرید باید از همه نظر عالی باشد. برای دیده شدن محتواها نیاز به سئو محتوا داریم. به این ترتیب با سرچ کلمات کلیدی توسط کاربران، گوگل محتوای سایت ما را به او نشان دهد. بنابراین لازم است بدانیم تولید محتوای سئو شده چیست؟ در ادامه شما را با اصول سئو در تولید محتوا آشنا می کنیم، تا رتبه خوبی در نتایج کسب کنید.

با محتوای سئو شده در گوگل دیده شوید

محتوا یکی از اصلی ترین فاکتورهایی است که با آن می توانید در گوگل دیده شوید و سئو سایت خود را افزایش دهید. در گذشته شاید تنها با نوشتن یک متن 500 کلمه ای می توانستیم در گوگل رتبه بگیریم، اما آن زمان گذشته است. اکنون با هر محتوایی نمی توانید رتبه بگیرید. محتوایی که تنها برای پر کردن صفحات سایت نوشته شود شانسی برای رتبه گرفتن ندارد. محتوا در درجه اول باید برای رفع نیاز مخاطب نوشته شود و در کنار این به اهدافی مثل کسب رتبه در نتایج جستجو، به دست آوردن لینک، تولید سرنخ یا لید و … هم توجه شود. در ادامه خواهیم گفت اصول تولید محتوا و سئو چیست و با آموزش سئو تولید محتوا در خدمتتان هستیم.

 

 

سئو محتوایی چیست؟

اگر بخواهیم در یک جمله سئو محتوایی یا محتوای سئو شده را تعریف کنیم، باید اینطور بگوییم: بهینه سازی محتوا برای کسب رتبه در موتورهای جستجو را سئو محتوا می گویند. برای اینکه محتوایی تولید کنید که در گوگل رتبه بگیرد باید هم رضایت کاربر و هم رضایت گوگل را مدنظر قرار دهید. محتوا بر محور چند کلمه کلیدی نوشته می شود تا رضایت گوگل را کسب کند و به نیاز مخاطب پاسخ می دهد تا رضایت کاربر را هم جلب کند. اما چطور بهترین تولید محتوای سئو شده داشته باشیم؟

برای تولید محتوا سئو شده باید کلمه کلیدی که مخاطب جستجو می کند را پیدا کنید (تحقیق کلمه کلیدی)، محتوای ارزشمند با ساختار اصولی که نیاز مخاطب را پاسخ دهد تولید کنید (رضایت مخاطب)، کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در محتوا بکار ببرید (رضایت گوگل) و در پایان محتوا را در جهت رفع نیاز کاربر به دیگر محتواها وصل کنید (رضایت کاربر و گوگل). اکنون که متوجه شدید سئوی محتوا چیست در ادامه آموزش تولید محتوا بر اساس سئو را آموزش می دهیم.

 

آموزش تولید محتوای سئو شده

تا اینجا شما را با تولید محتوای سئو شده و اهمیت آن آشنا کردیم متوجه شدیم محتوای سئو شده چیزی جز رضایت گوگل و مخاطب نیست. اکنون وقت آن رسیده که به سراغ قوانین سئو در تولید محتوا برویم و با ویژگی محتوای سئو شده آشنا شویم. در ادامه بر اساس تجربه خود چک لیستی برای آموزش تولید محتوا سئو شده آماده کرده ایم تا شما هم بتوانید با سئو محتوایی در گوگل رتبه بگیرید. در نظر داشته باشید اساس تولید محتوا سئو شده یکسان است و آموزش تولید محتوا سئو وردپرس فرقی با دیگر سیستم های تولید محتوا مثل جوملا ندارد.

آموزش تولید محتوای سئو شده

  1. مشخص کردن مخاطب هدف

در اولین قدم برای تولید محتوا متناسب با اصول سئو، باید مخاطبان خود را بشناسید. با شناخت مخاطبان کسب و کارتان متوجه خواهید شد، آنها چه نیازهایی دارند و به دنبال خواندن چه نوع مطالبی هستند. شناخت مخاطبان از آنجایی شروع می شود که بدانید کاربران هدف شما در چه رنج سنی، جنسیت و مربوط به چه حوزه کاری هستند. دانستن این موضوعات در لحن نوشتار محتوای شما نیز تاثیر می گذارد.

 

  1. بکار بردن کلمات کلیدی هدفمند

پس از مشخص کردن مخاطب هدف تولید محتوا گام بعدی در سئو محتوا، انتخاب کلمه کلیدی هدفمند است. نقطه شروع محتوا نویسی سئو تحقیق کلمه کلیدی است. شما باید کلمات کلیدی که کاربران در حوزه کاری شما سرچ می کنند و شما می خواهید با آن ها رتبه بگیرید را پیدا کنید و بر اساس آن ها تولید محتوا خود را پیش ببرید. هیچ گاه بدون برنامه ریزی تولید محتوا نکنید. برای تحقیق کلمه کلیدی از ابزارهایی مثل Google’s Keyword Planner ، Keywordtool.io می توانید استفاده کنید. ما در مطلب چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ به طور کامل درباره روش تحقیق کلمه کلیدی صحبت کرده ایم.

 

  • استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل

نکته بسیار مهم دیگر در آموزش سئو و تولید محتوا، بکار بردن کلمات کلیدی لانگ تیل می باشد. کلمه کلیدی به کلمه ای گفته می شود که محتوای خود را بر اساس آن سئو می کنیم. هنگامی که تعداد عبارت های کلمه کلیدی زیاد باشد، به آن کلمه کلیدی لانگ تیل گفته می شود. استفاده از این کلمات برای تولید محتوا بر اساس سئو بسیار ضروری است. برای مثال سئو محتوا کلمه کلیدی کوتاه است. اما آموزش تولید محتوای سئو شده یک کلمه کلیدی لانگ تیل است. استفاده از کلمات لانگ تیل مزیت هایی دارد از جمله: در این کلمات راحت تر رتبه می گیرید و در صفحه اول گوگل قرار می گیرید، امروزه اغلب مردم برای اینکه دقیقا به هدف خود برسند، لانگ تیل جستجو می کنند، به عبارتی کاربران واقعی از این کلمات استفاده می کنند، از طرفی وقتی با این کلمات رتبه بگیرید و محتوای شما بازدید خوبی داشته باشد می توانید با کلمات کلیدی کوتاه هم رتبه بگیرید. در مطلب کلمات کلیدی طولانی یا long tail keywords چیست؟ ابزارهایی برای پیدا کردن این کلمات گفته ایم.

 

  • بکار بردن کلمات کلیدی LSI در محتوا

کلمات کلیدی lsi، کلماتی هستند که هم معنی و مفهوم کلمات کلیدی اصلی هستند. گوگل با استفاده از الگوریتم رنک برین، سعی می کند با بررسی مفهوم کلمات استفاده شده در محتوا، موضوع محتوا را متوجه شود. بنابراین برای اینکه بتوانیم در یک کلمه کلیدی رتبه بگیریم، باید کلمات هم معنی با آن را هم استفاده کنیم تا گوگل به درستی متوجه موضوع صفحه بشود. یکی از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی LSI خود گوگل است. شما وقتی کلمه ای را در گوگل سرچ می کنید در پایین صفحه خود گوگل کلماتی برای شما پیشنهاد می دهد. این ها کلمات هم کانسپت با آن کلمه هستند. برای مثال به تصویر زیر نگاه کنید.

 کلمات کلیدی lsi

  1. استفاده از عنوان جذاب و سئو شده

گام بعدی در ایجاد محتوای مناسب سئو، استفاده از عنوان سئو شده می باشد. یکی از ویژگی های محتوای سئو شده، انتخاب عنوان بهینه است. عنوان در عین جذاب بودن باید حاوی کلمه کلیدی باشد. طول عنوان نباید از 60 کاراکتر بیشتر باشد چون بیشتر از این در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود. جذابیت عنوان باعث جلب توجه مخاطب و افزایش نرخ کلیک می شود. پیشنهاد می کنم برای راهنمایی بیشتر در مورد انتخاب متا تگ عنوان، محتوای چگونه تیتر جذاب بنویسیم؟ را مطالعه کنید.

 

  1. بهینه سازی آدرس صفحات

بهینه سازی url یکی از دیگر ویژگی های محتوای سئو شده است. هر مطلب و تصویر دارای آدرس منحصر بفرد است. هر چه آدرس محتوا کوتاهتر باشد بهتر است. به گفته مت کات یکی از مدیران گوگل، آدرس 3 یا 5 کلمه ای برای گوگل مطلوب است. همچنین وجود کلمه کلیدی در url ضروری است، اگر از url های انگلیسی استفاده می کنید، باید ترجمه کلمه کلیدی اصلی را در آن بکار ببرید. پیشنهاد می کنم از نوشتن عدد و سال در آدرس خودداری کنید. زیرا محتوا به مرور زمان آپدیت می شود، در صورتیکه مثلا در آدرس نوشته باشید 7 تکنیک طلایی سئو یا تکنیک های سئو در سال 2023، اگر در بروزرسانی تکنیک های بیشتری به محتوا اضافه کنید، قادر به تغییر آدرس نیستید. 

 

  1. جذابیت پاراگراف اول

پاراگراف اول محتوا یکی از بخش های مهم سئو محتوایی است. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوا بسیار مهم است. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوا به موتورهای جستجو این سیگنال را می دهد که کلیت محتوا در مورد چیست. در همان پاراگراف اول به مخاطب بگویید این مطلب در مورد چیست و چه چیزهایی در آن گفته می شود.

 

  1. استفاده از کال تو اکشن

پس از آن که با نوشتن اولین پاراگراف توانستید نظر کاربر را به خواندن ادامه مطلب جلب کنید، باید ادامه محتوای شما نیز به گونه ای باشد که کاربر را درگیر کند. استفاده از یک فرم تماس یا ثبت نام، تصاویر اینفوگرافی، ویدیو، پادکست و ... همگی کمک می کنند تا کاربر حاضر به ماندن در محتوای شما شود و به سرعت از آن خارج نشود.

 

  1. بهینه سازی تگ های h1 ، h2 ، h3

بهینه سازی تگ ها به درک بهتر گوگل از محتوا و همچنین فهم بهتر محتوا توسط کاربران کمک می کند. h1 همان عنوان اصلی محتوا است که بالاتر به آن اشاره کردیم. h2 تیتر های اصلی محتوا و h3 زیرشاخه های h2 هستند. در h2 ها از کلمات کلیدی حول محور کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید. برای مثال در این محتوا تگ های هدینگ به صورت زیر هستند:

عنوان (h1 ): تولید محتوای سئو شده چیست | چک لیست اصول سئو محتوا است. 

تیترهای اصلی ( h2 ): با محتوای سئو شده در گوگل دیده شوید، سئو محتوایی چیست؟، اهمیت اصول سئو در تولید محتوا، آموزش تولید محتوای سئو شده

زیر شاخه ها ( h3 ): کلمه کلیدی هدفمند، استفاده از عنوان جذاب و سئو شده، بهینه سازی آدرس و …

 

بهینه سازی تگ های محتوا

 

  1. نوشتن محتوای جامع

پس از طی مراحل بالا نوبت به نوشتن محتوای جامع و کامل برای کاربر می رسد. پیشنهاد می کنم قبل از نوشتن محتوا، کلمه کلیدی محتوا را در گوگل سرچ کنید و نتایج صفحه اول را بررسی کنید که آن ها چه نوشته اند. به هر حال آن نتایج از نظر گوگل خوب بوده اند که توانسته اند در صفحه اول باشند، سپس محتوای کاملتری بنویسید. محتوای شما باید از هر نظر کامل باشد و به سوالات کاربران پاسخ دهد، به صورتی که کاربر با خواندن مطلب شما نیاز به محتوای دیگری پیدا نکند. خودتان را جای کاربر بگذارید. ببینید اگر شما این محتوا بخوانید، به جواب سوالاتتان میرسید؟ محتوای شما به اندازه کافی جذاب است که مخاطب به خواندن آن ترغیب شود؟ در مطلب چگونه تولید محتوا کنیم؟ نکات ارزشمندی برای تولید محتوا گفتیم، پیشنهاد میکنم این مطلب را از دست ندهید.

 

  1. استفاده از تصاویر و ویدئوهای بهینه

از دیگر قوانین سئو در تولید محتوا، استفاده از انواع محتوا در صفحه است. وجود تصاویر، ویدیو و یا هر محتوای بصری دیگر، مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه را افزایش می دهد. از نظر گوگل هر چقدر مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه بیشتر باشد، یعنی محتوا برای او مفید بوده است. استفاده از تصاویر و ویدئو ها علاوه بر افزایش مدت زمان ماندگاری کاربر باعث رضایت بیشتر کاربران می شود. تردیدی نیست محتوایی که فقط متن خالی باشد باعث خستگی کاربر می شود. در هر جایی که می بینید توده متن هست، تصویر قرار دهید، هر جایی که نیاز به انتقال بهتر مطلب است، از ویدیو استفاده کنید.

  • اما همانطور که در بالا گفتیم باید از تصاویر و ویدئوهای بهینه استفاده کنید.
  • حجم تصاویر نباید بالا باشد چون باعث کاهش سرعت لود صفحه می شود، اگر حجم تصویر بالا است از سایت های کاهش حجم مثل imagecompressor استفاده کنید. حجم کمتر از 50 کیلوبایت ایده آل است.
  • تصاویر حتما باید تگ ALT داشته باشند تا گوگل متوجه موضوع تصویر بشود. تگ ALT خیلی بلند استفاده نکنید، یک عنوان کوتاه همراه با کلمه کلیدی کافی است.
  • نام فایل تصویر مربوط به موضوع تصویر باشد، برای مثال از کلمات کلی مثل image استفاده نکنید.
  • ویدیو ها از سایت هایی مثل آپارات بارگذاری شوند تا باعث کاهش سرعت سایت نشوند.

 

  1. لینک سازی داخلی

دیگر ویژگی محتوای سئو شده، لینک سازی داخلی اصولی و صحیح است. لینک سازی بین صفحات سایت، یک امر ضروری است. اگر در محتوای خود به مطلبی اشاره می کنید که درباره آن قبلا محتوا نوشته اید، به آن محتوا لینک دهید، و برعکس از محتواهای قدیمی به محتوای جدیدی که می نویسید، لینک دهید. لینک سازی داخلی کار موتورهای جستجو را برای ایندکس صفحات سایت آسان می کند. علاوه بر این لینک سازی داخلی باعث می شود، نیاز کاربر کاملا رفع شود. پس دقت کنید هر جایی که نیاز است برای رفع نیاز کاربر به دیگر محتواهای سایت خود لینک دهید. 

 

  1. لینک سازی خارجی

اگر در جایی از محتوا نیاز است به سایت دیگری لینک داده شود، دریغ نکنید. اگر در محتوای خود از منبعی نقل قول می کنید، به آن لینک دهید. اینگونه موتورهای جستجو بهتر متوجه موضوع محتوای شما می شوند و کاربر هم می تواند به موضوع مرتبط دسترسی پیدا کند. در لینک سازی خارجی باید مراقب باشید به منابع معتبر لینک دهید و تنها زمانی که واقعا نیاز است از لینک سازی خارجی استفاده کنید.

 

سئو محتوا

 

  1. بهبود محتوا نسبت به رقبا

یکی دیگر از مواردی که در تولید محتوا سئو شده و تمامی مراحل سئو باید به آن توجه داشته باشید، این است که بهتر از رقبای حوزه کاری خود عمل کنید. برای داشتن یک محتوای سئو شده بهتر است از چند منبع استفاده کنید و تمامی مطالبی که فکر می کنید برای کاربر مفید است را به آن اضافه کنید. همچنین در صورتی که محتوا نیاز به ویدیو، پادکست و ... دارد حتما به آن اضافه کنید. به این ترتیب محتوای شما کامل تر از رقبایتان خواهد بود و رتبه بهتری نیز دریافت می کنید.

 

  1. نوشتن توضیحات متا

یکی دیگر از کارهایی که باعث می شود تا محتوای سئو شده داشته باشید، نوشتن توضیحات متا برای محتواهای سایت است. توضیحات متا یا متا دیسکریپشن به توضیحاتی گفته می شود که در نتایج جستجو و زیر عنوان صفحه قرار می گیرد. این توضیحات یک دید کلی از محتوای صفحه شما به کاربران می دهد تا کاربر تصمیم بگیرد بر روی سایت شما کلیک کند یا خیر. بنابراین در نوشتن متا دیسکریپشن توجه داشته باشید که از کلمات کلیدی استفاده کنید و در چند کلمه بگویید صفحه شما راجع به چه چیزی است. در مقاله "متا دیسکریپشن چیست؟" به طور کامل در این باره صحبت کرده ایم.

 

  1. بروزرسانی منظم محتوا

برای گوگل بسیار مهم است که پس از انتشار محتوا در دوره های مختلف آن را بروزرسانی کنید. چرا که با هربار بروزرسانی محتوا اطلاعات جدید و تازه تری به محتوا اضافه می شود و قطعا این گونه محتواها برای کاربران مفید و کاربردی تر هستند. بنابراین پس از انتشار محتوای سایت کار شما تمام نمی شود و باید برای بهتر شدن و غنی شدن محتوای خود تلاش کنید. همچنین بروزرسانی محتواهای قدیمی سایت باعث افزایش رتبه سئو نیز می شود. برای این کار می توانید یک تقویم محتوایی داشته باشید و در دوره های ماهانه به بروزرسانی محتواهای سایت خود بپردازید. برای بروزرسانی محتواهای سایت خود می توانید از مقاله "بروزرسانی محتوای قدیمی و تاثیر آن بر سئو" استفاده کنید.

 

  1. استفاده از دکمه های اشتراک گذاری محتوا

نکته بسیار مهم دیگری که در سئو محتوا می توان به آن اشاره کرد، استفاده از دکمه های اشتراک گذاری محتوا می باشد. استفاده از این دکمه در محتوا باعث می شود در صورتی که کاربر از محتوای شما نکات مهم و آموزنده ای را یاد گرفت، با دیگران به اشتراک بگذارد. به این ترتیب ورودی های محتواهای سایت شما افزایش می یابد و تاثیر مثبتی در رتبه سئو سایت تان می گردد.

اشتراک گذاری محتوا

 

  1. افزایش سرعت صفحات

مورد دیگری که در سئو محتوا موثر است، سرعت بارگذاری صفحات سایت شما است. شما می توانید توسط ابزارهای اندازه گیری سرعت سایت، متوجه شوید چه عواملی باعث کند شدن عملکرد سایت تان شده است و سپس به رفع آنها بپردازید. چرا که سرعت سایت نقش مهمی در ماندگاری کاربران در سایت شما دارد. در مقاله " افزایش سرعت سایت وردپرسی" تکنیک های در رابطه با افزایش سرعت سایت های وردپرسی بیان کرده ایم.

 

  1. بهینه سازی نسخه موبایل محتوا

نحوه نمایش محتوا در موبایل به کاربرانی که از طریق تلفن همراه محتوای شما را مطالعه می کنند، در سئو محتوا تاثیر می گذارد. استفاده از تصاویر با سایز مناسب، تقسیم محتوا به پاراگراف های کوتاه و ... باعث می شود تا کاربرانی که از طریق موبایل محتوای شما را مطالعه می کنند نیز از سایت شما رضایت داشته باشند. همین موضوع باعث می شود نرخ خروج سایت تان کاهش پیدا کند. 

 

  1. توجه به خوانایی مطالب 

علاوه بر موارد گفته شده توجه داشته باشید که محتوای شما از خوانایی بسیاری برخوردار باشد. در صورتی که تنها به تولید محتوا بپردازید و آن را در سایت خود منتشر کنید، هرچقدر مطالب مفید و کاربردی داشته باشید، برای کاربران غیرقابل فهم است. برای ساختاردهی و افزایش خوانایی مطالب سایت به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از شماره گذاری و لیست کردن موارد استفاده کنید.
  • از فونت خوانا با سایز مناسب استفاده نمایید.
  •  پاراگراف های کوتاه بنویسید.
  • فضای خالی بین پاراگراف ها ایجاد نمایید.
  • بخش های مهم محتوا را با بولد کردن برای کاربران شفاف نمایید.

 

  1. رعایت الگوریتم helpfull content در سئو محتوا

الگورتیم helpfull content تلاش می کند تا محتواهایی را در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد که با کیفیت هستند و ارزشی را به کاربر منتقل می کنند. در واقع برای موفقیت در این الگوریتم لازم است تا محتوای شما برای کاربر نوشته شود، نه برای موتورهای جستجو. برای استفاده از این الگوریتم در تولید محتوای سئو شده باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • همواره به دنبال اطلاعات جدید و کاربردی برای کاربران خود باشید.
  • بروزرسانی محتواها را جدی بگیرید تا محتوای شما نبست به رقبا کامل تر باشد.
  • محتوا را کامل بنویسید و به فکر کاربر باشید.
  • محتواهای مورد علاقه کاربران را بنویسید و از موضوعات متفرقه دوری کنید.
  • متوجه هدف کاربر از جستجو باشید و نیازهای او را درک کنید.

 

  1. بکارگیری الگوریتم EEAT در سئو محتوا

از دیگر الگوریتم هایی که در سئو محتوا تاثیر گذار است، EEAT می باشد. این الگوریتم به تخصص، اعتبار، تجربه و اعتماد پذیری نویسنده محتوا بستگی دارد. درواقع شخصی که می خواهد محتوایی را بنویسد، باید اشراف کامل به آن موضوع داشته باشد تا محتوای ارزشمندی را به کاربران منتقل کند. برای بکارگیری این الگوریتم در محتواهای خود، به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از تجربیات مطمئن خود در محتوا استفاده کنید.
  • بروزرسانی دوره ای محتواها را از یاد نبرید.
  • برای محتواهای خود بک لینک بسازید تا اعتبار صفحه افزایش یابد.
  • ابتدا درباره موضوعی که می خواهید تولید  محتوا کنید، اطلاعات بدست آورید.
  • از منابع معتبر و قابل اعتماد بازنویسی کنید. 

الگوریتم EEAT در سئو

 

اهمیت اصول سئو در تولید محتوا

گزارش هایی وجود دارد که نشان می دهد سایت هایی که به طور منظم تولید محتوا می کنند، ترافیک و بازدید بیشتری نسبت به سایت هایی که به طور منظم محتوا منتشر نمی کنند دارند، به علاوه بر طبق گفته خود گوگل، محتوا یکی از سه فاکتور مهم رتبه بندی است. همه این ها اهمیت مفاهیمی همچون تولید محتوا و سئو سایت، بازاریابی محتوا را نشان می دهد.

روزانه تعداد زیادی محتوا در سایت ها منتشر می شود، اما همه آن ها رتبه نمی گیرند، محتواهایی رتبه می گیرند که بر اساس نیاز کاربر و موتورهای جستجو تولید شده اند. در اینجاست که رعایت اصول سئو در تولید محتوا اهمیت پیدا می کند. هنگامی که کاربر چیزی را در موتورهای جستجو سرچ می کند به دنبال بهترین نتیجه است، نمونه محتوای سئو شده هم برای رساندن بهترین نتیجه به کاربر توسط موتورهای جستجو، تولید می شود.

سایت های زیادی هستند که بهترین محصول و خدمات را عرضه می کنند اما برنامه ای برای محتوا ندارند، در نتیجه جایگاهی هم در گوگل نخواهند داشت. 

 

نکات فنی سئو محتوا چیست؟

در ادامه ی نکات بالا که مربوط به نگارش محتوا بود باید نکات فنی محتوا سئو شده را هم بگوییم.

  • محتوا باید در سریع ترین زمان بارگذاری شود، اگر مدت زمان بارگذاری محتوا از 4 ثانیه بیشتر شود، ممکن است مخاطب صفحه را ترک کند. 
  • محتوا باید در هر نوع دستگاهی به دستی نمایش داده شود. اگر سایت شما طراحی واکنش گرا نداشته باشد، محتوا در موبایل بهم ریخته نمایش داده می شود. پس مطمئن شوید سایت شما ریسپانسیو باشد تا هم متن و هم فرم ها و دکمه ها در تمامی دستگاه ها به درستی نمایش داده شود.
  • داشتن نقشه سایت به درک بهتر محتوا توسط گوگل کمک بسیاری می کند. 

 

❔︎ سوالات متداول

سئو محتوا چیست؟

سئو محتوایی به معنی نوشتن محتوا مطابق قوانین سئو در تولید محتوا است تا محتوا بهتر توسط موتورهای جستجو درک شود.

 

قوانین سئو و تولید محتوا چیست؟

در نمونه محتوای سئو شده اصول زیر رعایت می شود:

  • تحقیق کلمه کلیدی
  • عنوان جذاب و بهینه شامل کلمه کلیدی
  • بهینه سازی url
  • پاراگراف اول حاوی کلمه کلیدی
  • بهینه سازی تگ های h2 , h3
  • نگارش محتوای کامل
  • استفاده از تصاویر و ویدیو
  • لینک سازی داخلی و خارجی

 

کلام آخر

در این مطلب گفتیم تولید محتوا سئو چیست و شما را با سئوی محتوا آشنا کردیم.محتوای سئو شده مهم ترین بخش سئو داخلی محسوب می شود. با رعایت نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما یک نمونه مقاله سئو شده خواهید داشت. فقط باید منتظر گوگل بمانید تا محتوای شما را ببیند. مطمئن باشید اگر چک لیست سئو محتوا را به درستی اجرا کرده باشید، رتبه خوبی خواهید گرفت. شما می توانید برای تولید محتوا سایت خود از خدمات تولید محتوا وب پویا نیز استفاده کنید. تیم تولید محتوا وب پویا با رعایت تمامی نکات سئو، کار تولید محتوا سایت شما را انجام میدهد.

سفارش تولید محتوا

تولید محتوای با کیفیت و یونیک با نازلترین قیمت

سفارش تولید محتوا

 

بروزرسانی در یکشنبه, 01 مهر 1403 16:54

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا