خدمات بازاریابی محتوا | مشاوره استراتژی بازاریابی محتوا

پنج شنبه, 16 آذر 1402 12:06
امتیاز شما به این مطلب
(18 رای‌ها)

مشاوره استراتژی بازاریابی محتوا

 

تولید محتوا یکی از مهم ترین عوامل موفقیت هر وب سایتی  است. همچنین برای داشتن بهترین محتوا بایستی یک سری اصول را رعایت کنید. خدمات بازاریابی محتوا به راحتی می تواند به شما در این راستا کمک کند. در ادامه این مطلب به شما خواهیم گفت که خدمات بازاریابی محتوا شامل چه مواردی می شود و مشاور بازاریابی تولید محتوا دقیقا چه کاری انجام میدهد؟

مشاوره تولید محتوا کیست؟

همانطور که می دانید تولید محتوا یکی از مهم ترین عوامل رشد و پیشرفت کسب و کار اینترنتی شما است. بنابراین برای داشتن یک محتوای یونیک و کاربر پسند برای سایت خود بایستی با یک مشاوره تولید محتوا مشورت کنید. مشاوره تولید محتوا به شما کمک می کند تا یک موضوع پربازدید را برای تولید محتوا انتخاب کنید. همچنین بهترین کلمات کلیدی مربوط به محتوا را به شما پیشنهاد می کند.

انتخاب یک بستر مناسب برای انتشار محتوا و نحوه ویرایش محتواهای قبلی نیز به عهده مشاوره تولید محتوا است.

 

مشاوره تولید محتوا وب پویا شامل چه مواردی است؟

در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که در مشاوره تولید محتوا وب پویا چه مواردی انجام می شود.

مشاوره تولید محتوا وب پویا

1. مشاوره استراتژِی محتوا

مشاور تولید محتوا با بررسی کسب و کار شما تشخیص می دهد که چه نوع محتوایی برایتان مناسب است. در واقع مشاوره تولید محتوا به بررسی تمام نیازها، اولویت های کسب و کار شما و تحلیل عملکرد رقبایتان می پردازد.

برای تدوین یک استراتژی محتوا بایستی یک سری اقدامات انجام دهید. به این ترتیب که مشاوره تولید محتوا طی یک جلسه توجیهی، تمام امکانات مورد نیاز و اهمیت و مزایای تولید محتوا را برای اعضای مهم تیم تعریف می کند.

سپس یک برنامه ریزی که شامل اهداف، زمان و دستاوردهای احتمالی کسب و کار شما است، مشخص می شود. تمام صفحات سایت شما بایستی یک جهت را به مخاطبانتان نشان دهند. این امر فقط با داشتن یک استراتژی محتوا امکان پذیر است.

استراتژی تولید محتوا در واقع برنامه ریزی برای تولید محتوا است. مشاور تولید محتوا به شما کمک می کند تا بر اساس اهداف کسب و کارتان یک بار این برنامه ریزی را انجام دهید و برای همیشه از آن استفاده کنید.
تیم وب پویا می تواند به شما کمک کند تا برای کسب و کارتان، یک استراتژی محتوا تهیه کنید و از آن در جهت بهبود برنامه ریزی محتوای سایت خود استفاده کنید.

تیم تولید محتوا وب پویا با تهیه اکسلی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری شما، محتواهای لازم جهت تولید را برای شما مشخص می کند.

سفارش تولید محتوا

2. خدمات بازاریابی محتوا

یکی از روش های افزایش بازدید محتوا، جستجوی آن توسط کاربران است. روش های دیگری نیز برای بازاریابی محتوا وجود دارد. در ادامه چند روش بازاریابی که به شما در افزایش ترافیک کمک می کند را معرفی می کنیم.

  • بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی از طریق ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی از طریق اینفلوئنسر های موفق
  • بازاریابی از طریق ساخت و انتشار رپورتاژ آگهی
  • استفاده از امکان Rich Snippet گوگل 
  • تهیه پوستر یا ویدیو از محتوا

تیم مشاوره تولید محتوا وب پویا لیستی از بهترین شبکه های اجتماعی و وب سایت های انتشار محتوا را به شما معرفی می کند. همچنین در ادامه به شما یاد خواهد داد که به چه ترتیب و نظمی، محتواهای خود را در این بستر ها منتشر کنید.

 مشاوره تولید محتوا

3. مشاوره سئو محتوا

بعد از این که موضوع و تعداد محتواهای خود را توسط برنامه ریزی انجام شده مشخص  کردید، نوبت به سئو و دریافت بازخوردهای کاربران می رسد. توسط بازخوردهای دریافتی از محتوا به راحتی می توانید، اقداماتی در راستای سئو و بهینه سازی محتوای خود انجام دهید.

بهینه سازی محتوا به منظور اطمینان از وجود تصاویر، انتخاب درست کلمات کلیدی، انتخاب عنوان جذاب و … در محتوا برای دریافت بازدید بیشتر انجام می شود.

بهینه سازی محتوا به ترتیب زیر انجام می شود:

  • اولین قدم پیدا کردن کلمات کلیدی مربوط به محتوا است. بعد از انتشار محتوا با بررسی سرچ کنسول، کلمات کلیدی که کلیک بیشتری برای محتوای شما داشته اند را پیدا می کنید. این گونه می توانید با به کار بردن این کلمات در محتوا، بازدید محتوای خود را از طریق کلمات کلیدی افزایش دهید.
  • اکنون نوبت به بازخوانی محتوا رسیده است. با این کار تمام غلط های املایی و نگارشی محتوای خود را پیدا می کنید. همچنین امکان یافتن جملات بهتر برای جایگزینی با جملات قبلی پیش می آید.
  • در بعضی قسمت های محتوا لازم است از مخاطب بازخورد بخواهید. درواقع لازم است مخاطبان با محتوای شما درگیر شوند و زمان بیشتری در صفحه شما حضور داشته باشند.
  • از دیگر موارد مورد اهمیت در بهینه سازی محتوا لینک سازی صحیح داخلی است. بایستی در محتوا برای صفحات داخلی با ارزش لینک سازی شود.
  • از دیگر وظایف مشاور تولید محتوا بهینه سازی توضیحات متا و عنوان های محتوا است. انتخاب یک تیتر جذاب باعث می شود، نرخ کلیک صفحه شما افزایش پیدا کند.

 

4. مشاوره ویرایش محتوا

ویرایش محتواهای قبلی و افزودن مطالب جدید و کاربردی به آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاور ویرایش محتوا به شما کمک می کند تا محتواهایی که نیاز به ویرایش و تغییر دارند را پیدا کرده و برای بهبود آنها اقدام کنید.

 

بازاریابی تولید محتوا چیست؟

همانطور که گفتیم تولید محتوا به شما کمک می کند تا در نتایج گوگل دیده شده و ترافیک زیادی را تجربه کنید؛ اما بازاریابی تولید محتوا در واقع به معنای آماده کردن یک استراتژی اصولی برای تولید محتوا و نحوه معرفی آن به کاربران سطح وب است. تنها نوشتن یک محتوا به تنهایی کافی نیست؛ زمانی شما می توانید از یک محتوا به سود برسید که توسط کاربران زیادی دیده شود. لازمه این کار استفاده از خدمات بازاریابی محتوا است.

 

چرا از خدمات بازاریابی محتوا استفاده کنیم؟

اما استفاده از خدمات بازاریابی محتوا چه مزیتی برای کسب و کار ما دارد؟ در ادامه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشاور تولید محتوا کیست؟

1. ترغیب مشتری به خرید

یکی از دلایل استفاده از خدمات بازاریابی محتوا، ترغیب مشتری به خرید است؛ به کمک بازاریابی تولید محتوا حتی غیر جذاب ترین محصولات را نیز می توانید به فروش برسانید. در واقع به کمک تولید محتوای جذاب که ویژگی های محصولات را بیان کند یا نحوه استفاده از آن را به کاربران یاد بدهد، می توانید مشتری را به خرید ترغیب کنید.

 

2. افزایش فروش سایت

دومین دلیل استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی، افزایش فروش سایت است. آمار نشان می دهد که 30 درصد از کاربران علاقه دارند از وب سایت هایی خرید کنند که اطلاعات جامع و علمی در اختیارشان قرار میدهند. هر چه محتوای نوشته شده کامل تر، جذاب تر و بار عملی بیشتری داشته باشد، طبیعتا کاربران را برای خرید بیشتر ترغیب خواهد کرد. 

 

3. جلب اعتماد کاربران 

استفاده از خدمات بازاریابی محتوا و تولید محتوای ارزشمند، سبب افزایش اعتبار برند شما خواهد شد. زمانی که مطالب سایتتان را بر اساس اطلاعات درست و دقیق بنویسید، در واقع برندتان را معتبر کرده اید. همین امر در جلب اعتماد مشتری نقش موثری دارد. به حدی که سایت شما را به عنوان یک مرجع معتبر و درست شناسایی می کند.

 

4. بهبود سئو سایت

می توان گفت اصلی ترین معیار رتبه بندی موتورهای جستجو، تولید محتوای با کیفیت و تازه است؛ ربات های خزنده به صورت مداوم درحال بررسی سایت های مختلف هستند. حال اگر سایت شما طبق یک استراتژی مشخص و اصولی اقدام به تولید محتوا کند، ربات ها با سرعت بیشتری سایتتان را بررسی می کنند. از طرفی ایندکس سریع سایت شما به دیده شدن آن در گوگل نیز کمک می کند؛ همین مسئله سبب بهبود سئو سایت شما خواهد شد.

 

چرا مشاوره استراتژی بازاریابی محتوایی اهمیت دارد؟

محتوا به راحتی می تواند بر افزایش فروش و رونق کسب و کار شما تاثیر بگذارد. شما می توانید با تولید یک محتوای مناسب و کاربردی، فرصت های بازاریابی بسیاری بدست آورید. محتوای سایت خود را به عنوان یکی از دارایی هایتان در نظر بگیرید. 

با گذشت زمان تمام هزینه هایی که برای تولید محتوا انجام داده اید را چندین برابر دریافت می کنید. تولید محتوای مناسب هزینه های جذب مشتری را برایتان کاهش می دهد. همچنین می توانید از آن چندین بار استفاده کنید.

در حالت کلی از تولید محتوا برای ارتباط با مخاطبین، برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارمان استفاده می کنیم. همچنین محتوای بهینه سازی شده به رشد و پیشرفت سایت شما در گوگل نیز کمک می کند.

الگوریتم های گوگل با بررسی رفتار کاربران نسبت به محتواهای سایتتان به شما رتبه و امتیاز می دهند. هرچه محتوای شما بهینه و بر اساس اصول سئو باشد، رتبه بهتری دریافت می کند. محتواهایی که رتبه بالایی در گوگل بدست آورده اند در صفحات اول تا سوم گوگل یافت می شوند.

مشاوره استراتژی بازاریابی محتوایی به شما کمک می کند تا سایت شما نیز رتبه خوبی دریافت کند و در این صفحات یافت شود.

 مشاوره تولید محتوا

از کارشناس تولید محتوا کمک بگیریم یا شرکت تولید محتوا؟

به صورت کلی اگر مهارت و دانش لازم در زمینه تولید محتوا ندارید، بهتر است از یک فرد متخصص کمک بگیرید. فرقی نمی کند که این فرد به صورت شخصی فعالیت می کند یا در یک شرکت معتبر؛ به هر حال می تواند بهترین استراتژی را در اختیار شما قرار دهد.

به طور کلی گرفتن مشاوره از یک متخصص تولید محتوا، اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار می دهد:

  • آشنایی با شیوه کار آنها
  • اطلاع از قیمت خدمات
  • امکان مقایسه شرکت های مختلف
  • امکان بررسی کیفیت کار آنها

 

مشاوره تولید محتوا چطور به شما کمک می کند؟

  • شناخت روش های مختلف تولید محتوا
  • کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تولید محتوا
  • شناخت هدف کسب و کار و تولید محتوای مناسب با آن
  • عملی کردن ایده ها در زمینه تولید محتوای اصولی برای سایت
  • و...

 

سوالات متداول

چطور محتوای مربوط به کسب و کارم را پیدا کنم؟

همانطور که میدانید محتوا متنی برای گوگل اهمیت بالایی دارد. اما برخی کسب و کارها علاوه بر محتوای متنی به انواع دیگر محتوا از جمله صوتی، تصویری و ویدیویی نیاز دارند.

مشاور تولید محتوا به شما کمک می کند تا محتوای مربوط به کسب و کار خود را پیدا کنید.

 

آیا کسب و کار من به وبلاگ نیاز دارد؟

وجود وبلاگ برای هر کسب و کار اینترنتی مفید است. داشتن وبلاگ به شما کمک می کند تا با کاربران تعامل داشته باشید و به سوالات و مشکلات آنها رسیدگی کنید. همچنین این امکان برای شما فراهم می شود تا اعتماد و نظر گوگل را نیز جلب کنید. همین موضوع باعث کسب رتبه در گوگل می شود.

 

شرکت وب پویا در زمینه تولید محتوا چه خدماتی را ارائه می دهد؟

شرکت وب پویا به تولید محتواهای متنی، تصویری و صوتی مورد نیاز کسب و کار شما می پردازد. همچنین خدمات مشاوره استراتژی و بازاریابی محتوا نیز انجام می دهد. تیم وب پویا قادر است با سئو و بهینه سازی سایت و محتوایتان به شما در راستای رسیدن به اهدافتان کمک کند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی در پنج شنبه, 16 آذر 1402 12:06

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا