چگونه در با سلام فروشنده شویم؟

دوشنبه, 13 آذر 1402 10:04
امتیاز شما به این مطلب
(29 رای‌ها)

چگونه در با سلام فروشنده شویم؟

 

تا به حال در مورد باسلام شنیده اید؟ حتما شما هم تبلیغات گسترده این مارکت پلیس را در تلویزیون دیده اید. اما فروشگاه باسلام چیست؟ نحوه فروش در باسلام چگونه است؟ شرایط ثبت نام در باسلام چیست؟ چگونه در باسلام فروشنده شویم؟ در ادامه این مطلب به تمامی این سوالات پاسخ داده ایم.

فروشگاه با سلام چیست؟

یکی از شیوه های فروش در بستر اینترنت، ثبت نام در سایت های چندفروشندگی و فعالیت به عنوان فروشنده است. در واقع سایت های چند فروشندگی یا مارکت پلیس، فروشگاه های اینترنتی بزرگی هستند که به سایر فروشنده ها اجازه می دهند تا به ازای پرداخت کمیسیون، در آن فروشگاه فعالیت کنند.

با سلام نیز یک مارکت پلیس است که توانسته پس از دیجی کالا، نظر مشتریان و فروشندگان زیادی را به خود جلب کند. در ادامه شما را با شرایط فروشندگی در باسلام آشنا می کنیم. بگذارید یک خبر خوب به شما بدهم، شما هم می توانید با طراحی سایت چند فروشندگی سایتی مثل باسلام راه اندازی کنید و از آن درآمد کسب کنید.

 

شرایط ثبت نام در باسلام چگونه است؟

شرایط ثبت نام در باسلام بسیار آسان است، یعنی هر شخصی می تواند به عنوان فروشنده در با سلام ثبت نام کند. در ادامه به بررسی نحوه ثبتنام در باسلام و این که چگونه در باسلام محصول بزاریم، صحبت می کنیم.

در مرحله اول پس از ورود به سایت باسلام، باید یک شماره همراه به نام خودتان داشته باشید. طبق تصویر زیر شماره خود را وارد کرده و منتظر باشید تا پیامک احراز هویت برایتان ارسال شود.

شرایط ثبت نام در باسلام 

چگونه در باسلام فروشنده شویم؟

یکی از سوالات صاحبان کسب و کار این است که مراحل ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده چگونه است؟ و چگونه در باسلام غرفه بسازیم؟ در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور برای ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده اقدام کنید.

 

 

ایجاد غرفه در فروشگاه های اینترنتی باسلام، ابتدا لازم است که وارد سایت basalam.com شوید.

پس از ثبت نام در سایت که در پاراگراف قبل گفتیم، باید از قسمت " پروفایل "، گزینه " ایجاد غرفه " را انتخاب کنید.

چگونه در باسلام فروشنده شویم؟

تکمیل اطلاعات اولیه

در اولین بخش از ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده باید اطلاعات اولیه نظیر اسم غرفه، آدرس اینترنتی که میخواهید کاربر با آن شما را پیدا کند، نام استان و شهر را وارد کنید.

 تکمیل اطلاعات در باسلام

تکمیل اطلاعات حساب

در این مرحله از ایجاد غرفه در فروشگاه های اینترنتی در باسلام، باید اطلاعات حساب را وارد کنید. توجه کنید که شماره تلفن وارد شده، شماره ملی و شماره حساب باید متعلق به یک شخص باشد.

 تکمیل اطلاعات در باسلام

وارد کردن محصولات

پس از ثبت نام فروشنده در باسلام اکنون باید محصولات را در سایت وارد کنید. محصولات را باید در دسته بندی مرتبط و موجود در سایت وارد کنید.

 

ورود به صفحه مدیریت غرفه

پس از تکمیل محصولات و در مرحله آخر از ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده، بخش مدیریت غرفه برای شما فعال می شود. در این بخش می توانید میزان فروش، موجودی محصولات، سفارشات و … را مشاهده کنید. حال که با نحوه ایجاد غرفه در باسلام آشنا شدید باید در مورد کارمزدها، نحوه ارسال کالا و ...بدانید که در ادامه توضیح داده ایم. 

اما بهترین کار این است که علاوه بر داشتن غرفه در سایت با سلام، یک سایت فروشگاهی متعلق به خودتان راه اندازی کنید و محصولات خود را در آنجا هم بفروشید تا درآمد بیشتری داشته باشید.

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

کارمزد باسلام چقدر است؟

یکی از سوالات بسیار مهم که فروشندگان می پرسند، این است که کارمزد باسلام چقدر است ؟ 

حق کمیسیون با سلام برای تمامی محصولات، 9 درصد ارزش کالا است.

برای مثال اگر شما محصولی به ارزش 100 هزار تومان بفروشید، با سلام 9 هزار تومان از آن را کسر می کند. در واقع 91 هزار تومان برای شما واریز می کند.

البته کارمزد با سلام استثنا هم دارد؛ مشتریان به مدت هفت روز مهلت دارند تا نا رضایتی خود را از محصول خریداری شده ثبت کنند. اگر مشتری در طی این مدت شکایتی را ثبت نکند، با سلام بدون اینکه حق کمیسیون دریافت کند، پول فروش کالا را به حساب فروشنده واریز می کند.

 

نحوه فروش در باسلام و شیوه کار باسلام چگونه است؟

اکنون که متوجه شدید چگونه در باسلام غرفه بزنیم؟ به بررسی نحوه فروش در باسلام و شیوه کار آن می پردازیم. شرایط فروش در باسلام به این گونه است که زمانی که خریدار محصولی را می خرد، در همان لحظه و از طریق درگاه پرداخت آنلاین باید هزینه را واریز کند. با سلام نیز این هزینه را در یک حساب قرض الحسنه نگهداری کرده تا از رضایت مشتری اطمینان حاصل کند. پس از آنکه از جانب مشتری شکایتی ثبت نشد، پول به حساب فروشنده واریز خواهد شد.

این نحوه فروش در باسلام مزایایی هم برای فروشنده و هم برای مشتری دارد؛ مشتری با خیال راحت به فروشگاه اعتماد می کند و می داند در صورت نارضایتی هزینه به او برگردانده می شود. از طرفی فروشنده نیز می داند که هزینه محصول همان ابتدا از مشتری گرفته شده است.

از طرفی باسلام باید در جریان کامل مراحل فروش و ارسال کالا باشد؛ اگر کالا را با پست و یا سایر سرویس های ارسال کالا برای مشتری می فرستید، باید کد ارسال مرسوله را در اختیار با سلام قرار دهید.

 

شیوه ارسال کالا در باسلام چگونه است؟

همانطور که گفتیم ارسال کالا در باسلام به عهده خود فروشنده است. البته باسلام برای محاسبه هزینه ارسال کالا، ماشین حسابی را در اختیار فروشندگان قرار میدهد. این ماشین حساب بر اساس نوع محصول و تعرفه شرکت ملی پست ایران، هزینه ارسال کالا را مشخص می کند.

ایجاد غرفه در باسلام

هزینه ارسال کالا در نهایت در زمان تسویه حساب از مشتری گرفته می شود. البته این ماشین حساب معایبی نیز دارد؛ اصولا مبلغی که شرکت پست برای ارسال کالا دریافت می کند، بیشتر از هزینه ای است که برای مشتری مشخص می شود. همین مسئله می تواند به ضرر فروشنده باشد.

شما می توانید برای جلوگیری از بروز این مشکلات، یک هزینه ثابت برای ارسال کالا در نظر بگیرید. 

البته باسلام برای فروشندگانی که ارسال رایگان دارند، مزایایی را در نظر میگیرد؛ اگر ارسال رایگان محصولات در شهر خود داشته باشید، حق کمیسیون باسلام 4 درصد خواهد بود. همچنین اگر برای سایر شهرها نیز ارسال رایگان داشته باشید، این حق کمیسیون به 3 درصد خواهد رسید.

 

مزایای فروش در با سلام

تنها دانستن این که چطور در باسلام فروشنده شویم؟ کافی نیست. شما باید با مزایای فروش محصول در با سلام آشنا شوید.

  • بستر مناسب برای ارائه محصولات

یکی از مزیت های فروش در با سلام، ارائه بستری مناسب برای فروش محصولات است. در واقع در این بستر تعداد فروشندگان و مشتریان بسیار بیشتر از سایر فضاها مثل اینستاگرام است. همین تنوع محصولات و فروشندگان و از طرفی شهرت با سلام در میان مردم، سبب شده است تا فروشندگان در این بستر مشتریان بیشتری داشته باشند.

 

  • عدم نیاز به دریافت اینماد

به طور کلی دریافت اینماد برای فروشگاه های اینترنتی ضرورتی ندارد؛ البته اگر بخواهید فروشگاهتان را به درگاه های مستقیم وصل کنید، داشتن این نماد اجباری است. فرایند دریافت اینماد کمی طولانی و زمانبر است که با ثبت نام در باسلام دیگر نیازی به آن نخواهید داشت؛ چرا که با سلام به عنوان یک مارکت پلیس معتبر این نماد را از قبل دریافت کرده است. 

 

  • ارسال محصول توسط خود فروشنده

دیجی کالا خود، سفارشات را از فروشنده تحویل می گیرد و خودش برای ارسال آن به دست مشتری اقدام میکند. همین موضوع سبب نارضایتی مشتریان از فروشنده ها شده است؛ چرا که گاهی فرایند ارسال طولانی شده و یا سفارش به درستی به دست مشتری نمی رسد. اما با سلام این اختیار را به فروشندگان خود داده است تا خودشان به صورت مستقیم، محصولات را به دست مشتریان برسانند. در مطلب " روش های ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی " می توانید انواع راه های ارسال کالا به مشتری را مطالعه کنید.

 

  • امکان استفاده از ابزار پیشرفته حسابداری

با فروش در با سلام شما نیازی به حسابدار نخواهید داشت؛ فروشگاه با سلام به صورت رایگان نرم افزار حسابداری در اختیار شما قرار میدهد و شما می توانید به راحتی میزان فروش و سود خود را حساب کنید. 

 

  • قابلیت چت آنلاین با مشتری

در با سلام این امکان برای شما فراهم است تا محصولاتتان را در قالب تصاویر و متن به مشتری معرفی کنید. همچنین شما می توانید به راحتی با مشتریان چت کرده و تعامل را با آنها افزایش بدهید. در نتیجه با افزایش تعامل و ارائه محصولات به شیوه درست در این بستر، می توانید برندسازی نیز کنید.

اگر در حال حاضر خودتان فروشگاه اینترنتی دارید، بهتر است از یک ابزار چت آنلاین استفاده کنید؛ در مطلب " بهترین ابزار چت سایت " آنها را معرفی کرده ایم.

 

  • پشتیبانی حرفه ای با سلام

یکی دیگر از مزیت های فروش در با سلام، پشتیبانی حرفه ای فروشندگان است. شما می توانید به راحتی بخش پشتیبانی را در جریان تمام اقدامات خود قرار دهید.

 

  • ارائه آموزش تجارت الکترونیک

با سلام یک بخش مخصوص فروشندگان خود دارد که در این بخش راه های بهینه فروش و بازاریابی را به صورت ویدیویی آموزش می دهد.

 

  • ارائه بن خرید به مشتریان

یکی دیگر از مزایای فروش در با سلام، ارائه بن خرید 30 هزارتومانی به مشتریانی است که به واسطه شما در با سلام ثبت نام می کنند. یعنی شما می توانید با ایمیل مارکتینگ یا از طریق پیامک گروهی، لینک دعوت برای مشتریان ارسال کرده و آنها را برای خرید ترغیب کنید.

 ایجاد غرفه در باسلام

معایب فروش در با سلام

  • عدم وجود استاندارد برای قیمت گذاری
  • عدم نمایش تعدادی از دسته بندی ها در منو اصلی سایت

 

ویژگی های غرفه با سلام چیست؟

  •  دارای درگاه پرداخت امن و بدون نیاز به دردسرهای اداری
  • شفافیت مالی بدون نیاز به استخدام حسابدار
  • مشاوره فروش رایگان برای افزایش درآمد
  • خدمات پشتیبانی به مشتریان
  • طرح های تخیف متنوع برای جذب مشتری بیشتر
  • آموزش افزایش فروش کسب و کار اینترنتی
  • امکان تبلیغ رایگان محصولات در با سلام
  • کاهش هزینه پستی و ارسال سریع محصولات

 

در آخر در باسلام ثبت نام کنیم یا نه؟

به طور کلی باسلام بستری را برای فروشندگان و تولیدکنندگان فراهم کرده است تا بتوانند محصولاتشان را به مردم عرضه کنند. از طرفی شهرت نسبی باسلام در میان مردم نیز سبب شده است تا این مارکت پلیس فروش زیادی داشته باشد.

اما یکی از معایب مارکت پلیس، رقابت زیاد فروشندگان است. به عنوان مثال فروشندگانی که در حوزه لوازم آرایشی فعالیت می کنند، به دلیل رقابت زیاد در این بازار ممکن است دلسرد شوند.

از طرفی دقت پایین ماشین حساب با سلام برای محاسبه هزینه ارسال کالا، یکی دیگر از معایب این مارکت پلیس است. همچنین حق کمیسیون 9 درصدی که کمی غیر منطقی به نظر می رسد، سبب دلسردی فروشندگان شده است.

حق کمیسیون 9 درصدی برای محصولاتی با قیمت پایین، معقول خواهد بود اما زمانی مشکل ساز می شود که قیمت کالا زیاد باشد؛ در این صورت فروشندگان باید بخش زیادی را هزینه کالا را به باسلام بدهند.

البته شما می توانید با ارسال رایگان محصولات این کمیسیون را کاهش دهید اما هزینه ارسال محصول هم می تواند از سود شما کم کند. اگر قصد فروشندگی را دارید در بالا نحوه ثبت نام در باسلام به عنوان فروشنده را توضیح داده ایم.

 با توجه به این مواردی که گفته شد. بهتر است در کنار فعالیت در سایت هایی مثل باسلام و دیجی کالا، اقدام به راه اندازی سایت فروشگاهی خود بکنید و در آن جا هم فعالیت داشته باشید.

 

در آخر

در نهایت اگر می خواهید در با سلام به عنوان فروشنده ثبت نام کنید، باید به این موارد نیز دقت زیادی کنید. البته پیشنهاد ما این است که مدتی در این بستر فعالیت کنید تا با فروش اینترنتی آشنا شده و سپس برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود اقدام کنید. 

در این باره می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. 

 

بروزرسانی در دوشنبه, 13 آذر 1402 10:04

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا