راهنمای دریافت اینماد | نحوه دریافت اینماد

شنبه, 21 بهمن 1402 13:32
امتیاز شما به این مطلب
(39 رای‌ها)

آموزش دریافت اینماد

 

در همه کسب و کارها، داشتن مجوزات لازم در جذب اعتماد مشتری موثر است. اما به دلیل اینکه در کسب و کارهای مجازی، خریدار به صورت مستقیم با فروشنده در ارتباط نیست و نمیتواند به صورت فیزیکی در فروشگاه حضور داشته باشد، اعتماد کاربران به فروشگاه های مجازی کمتر است. بنابریان دریافت اینماد برای کسب و کارهای مجازی از نان شب واجب تر است. اما چگونه اینماد بگیریم؟ نحوه دریافت اینماد چگونه است؟ در ادامه این مطلب با آموزش دریافت اینماد را به صورت تصویری با ما همراه باشید.

اینماد چیست؟

اینماد یک مجوز قانونی برای فعالیت در فضای اینترنت است که اگر قصد دارید اعتماد کاربران را جذب کنید و همچنین فروش خود را افزایش دهید، حتما باید آن را دریافت کنید. در حال حاضر، داشتن اینماد، برای فروشگاه اینترنتی جزو ضروری ترین مجوزها است. اینماد، مجوزی است که از سمت سازمان صنعت، معدن و تجارت به آدرس enamad.ir و به فروشگاه های اینترنتی و حتی وب سایت های فاقد درگاه اینترنتی داده میشود.

 

انواع اینماد

انواع اینماد

اینماد بدون ستاره: اینماد موقت یا بدون ستاره پس از بررسی های لازم بر روی سایت شما در صورت داشتن شرایط اولیه، به شما داده میشود؛ تا بطور موقت وبدون ستاره برای کسب و کارهای کوچک بر روی سایت قرار دهید.

 

اینماد ستاره دار: در صورتی که تمام شرایط گفته شده از سمت مرکز توسعه تجارت الکترونیک را داشته باشید، اینماد یک ستاره به شما داده می شود. ( این اینماد برای سایت های بزرگتر و رسمی است)

 

اینماد بدون درگاه: این نوع اینماد برای وب سایت های شرکتی، خبری و ... که فاقد درگاه پرداخت هستند داده میشود، ارائه میشود.

 

آیا همه میتوانند اینماد دریافت کنند؟

تقریبا هر وب سایتی که اقدام به فروش و معرفی کالا و خدمات مجاز است، میتواند اینماد بگیرد. البته سازمان توسعه تجارت الکترونیک، برای دریافت نماد الکترونیکی برخی حوزه های خاص، شرایطی را مشخص کرده است. در مطلب آیا همه سایت ها باید نماد اعتماد الکترونیکی بگیرند؟ به صورت مفصل در این مورد توضیح داده ایم.

 

شرایط دریافت اینماد چیست؟

همانطور که گفتیم برای گرفتن اینماد باید شرایطی را ابتدا فراهم کنید، در ادامه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را برای شما خواهیم گفت:

  1. در سایت باید محصول یا خدماتی ارائه شود
  2. کاربر امکان دیدن فاکتور و هزینه های پنهان را داشته باشد (سبد خرید)
  3. تمامی محصولات قیمت مشخص داشته باشند
  4. شخصی که اقدام به گرفتن اینماد برای سایت می کند، باید دامنه سایت نیز به نام او ثبت شده باشد.
  5. صلاحیت لازم که توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا، باید بررسی شود را داشته باشد. این قسمت از کار به عهده شما نبوده و باید صبور باشید تا نتیجه به شما اعلام شود.

 

مدارک لازم برای دریافت اینماد

برای دریافت اینماد، متقاضیان به دو دسته تقسیم می شوند؛ متقاضی حقیقی و متقاضی حقوقی.

مدارک لازم برای متقاضی حقیقی

  • تصویر مجوز فعالیت، در صورتی که برای کسب و کار خود مجوز دریافت کرده اید.
  • تعهدنامه شخصیت حقیقی

مدارک متقاضیان حقوقی مانند شرکت های تجاری یا غیر تجاری

  • تصویر آگهی روزنامه رسمی
  • تصویر اصل اساسنامه
  • آگهی آخرین تغییرات آدرس، در صورتی که آدرس خود را تغییر داده باشید
  • آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت‌مدیره 
  • آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت
  • تعهدنامه شخصیت حقوقی
  • تصویر پروانه یا مجوز فعالیت
 

راهنمای دریافت اینماد

در ادامه راهنمای ثبت نام اینماد در مرحله به صورت تصویری آموزش می دهیم.

 

1. به سایت اینماد مراجعه کنید

در اولین گام برای آموزش دریافت اینماد، وارد سایت enamad.ir شوید.

 

راهنمای دریافت اینماد

 

سپس به صفحه زیر روبرو می شوید:

 راهنمای دریافت اینماد2

 حالا با کلیک بر روی دکمه " ورود از طریق پنجره واحد تجارت الکترونیکی" صفحه زیر برایتان باز می شود:

 

راهنمای دریافت اینماد2

 

2. در سامانه امتا ثبت نام کنید

پس از کلیک بر روی دکمه "ورود" با صفحه زیر روبرو می شوید. اخیرا برای ورود و ثبت نام در اینماد باید در سامانه امتا ثبت نام کنید و از همین قسمت وارد شوید.

 

راهنمای دریافت اینماد

 

در این مرحله از آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی پس از کلیک بر روی دکمه "ثبت نام" صفحه زیر را مشاهده می کنید. دقت کنید که در این مرحله حتما باید کد ملی و شماره موبایل به نام صاحب کسب و کار وارد شود:

راهنمای دریافت اینماد

 

با کلیک بر روی دکمه "مرحله بعد" به صفحه زیر هدایت می شوید. با تکمیل اطلاعات زیر و احراز تلفن همراه ثبت نام شما در امتا تکمیل می شود.

راهنمای دریافت اینماد

 

با کلیک بر دکمه "ثبت نهایی" صفحه زیر برایتان باز می شود و نام شما در بالا صفحه سمت چپ نمایش داده میشود:

 

راهنمای دریافت اینماد

3. به سامانه اینماد وارد شوید

اکنون باید روی دکمه "ورود" کلیک کنید تا وارد سامانه اینماد شوید. با کلیک روی دکمه ورود به صفحه زیر هدایت می شوید:

راهنمای دریافت اینماد

 

حالا باید از منو " عملیات پایه" به بخش " مدیریت کسب و کار" بروید و در نهایت روی دکمه "کسب و کار جدید" کلیک کنید که با صفحه فرآیند 8 مرحله ای اینماد روبرو می شوید.

 

4. مشاهده اطلاعات هویتی

در این صفحه اطلاعات هویتی شمانمایش داده می شود و تنها باید روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید تا به تصویر زیر بروید:

 

راهنمای دریافت اینماد

5. مشخص کردن اطلاعات کسب و کار

در این مرحله از آموزش گرفتن اینماد طبق تصویر زیر باید نوع اینماد خود را مشخص کنید. سپس نام دامنه سایتتان را بنویسید و در قسمت بعد نام فارسی و نام لاتین کسب و کارتان را وارد کنید. در پایان روی دکمه "مرحله بعد" کلیک کنید:

 

راهنمای دریافت اینماد

 

6. دسترسی فنی و اثبات مالکیت سایت

در این مرحله از راهنمای دریافت اینماد باید با یکی از روش های گفته شده به اینماد ثابت کنید که شما مالک کسب و کار هستید.

راهنمای دریافت اینماد

 

ساده ترین روشی که پیشنهاد می کنیم بارگذاری فایل روی سرور هاستتان است. برای این کار باید وارد هاستتان شوید و طبق راهنمای زیر یک فایل با نامی که اینماد خواسته است روی آن ایجاد کنید:

 

راهنمای دریافت اینماد

پس از ایجاد فایل درخواست شده روی هاست، روی دکمه "تایید بارگذاری" در اینماد کلیک کنید و سپس به مرحله بعد بروید.

 

7. قانونمندی کسب و کار

در این مرحله از آموزش ثبت نام اینماد باید رشته و حوزه کاری خود را در اینماد انتخاب کنید و در پایین صفحه نوع فروش خود را انتخاب کرده و روی دکمه ثبت کلیک کنید.

 

راهنمای دریافت اینماد

 

8. احراز اطلاعات تماس و آدرس

در این مرحله از دریافت اینماد باید اطلاعات کامل تماس خود را وارد نمایید. اطلاعاتی همچون ایمیل، تلفن ثابت و آدرس توسط اینماد احراز میشود و در نهایت ساعات پاسخگویی کسب و کارتان را در پایین صفحه وارد می کنید و اطلاعات را ثبت می کنید. 

راهنمای دریافت اینماد

9. تایید تعهدنامه اینماد

در این مرحله از دریافت اینماد باید توافقنامه اینماد را مطالعه کرده و تیک مربوط به موافقت تعهدنامه را کلیک کنید و سپس به مرحله بعد بروید:

 

راهنمای دریافت اینماد

 

10. پرداخت تعرفه مصوب اینماد

 در این مرحله از اخذ اینماد باید تعرفه خدمات اینماد را پرداخت نمایید.

راهنمای دریافت اینماد

 

روی کلمه پرداخت کلیک کنید تا پرداخت به صورت آنلاین انجام شود:

 

راهنمای دریافت اینماد

پس از پرداخت در نهایت روی دکمه مرحله بعد کلیک کنید تا به مرحله نهایی گرفتن اینماد بروید.

 

11. دریافت کد اینماد و تمام

 ثبت نام اینماد شما به مرحله آخر رسید. در این مرحله تنها باید کد اینماد را کپی کنید و در وب سایت خود قرار دهید تا لوگو اینماد در سایت شما نمایان شود.

راهنمای دریافت اینماد

مدت زمان دریافت نماد اعتماد الکترونیکی به تأیید کارشناس بستگی دارد که ممکن است بین دو تا چند روز زمان ببرد. در صورتی که نیاز به ایجاد تغییرات دوباره در پنل اینماد و اطلاعات خود یا تغییرات در سایت خودتان داشته باشید، کارشناسان به شما اطلاع می‌دهند.

 

هزینه نماد اعتماد الکترونیکی چقدر است؟

هزینه اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی، علاوه بر هزینه پستی (حدود 40 هزار تومان)، هزینه کارشناسی آن به 175 هزار تومان است. این هزینه برای مدت 2 سال است.

هزینه دریافت اینماد

 

تغییر نوع اینماد چگونه است؟

در ابتدا نماد شما، نماد موقت خواهد بود. اگر میخواهید، آن را به یک ستاره تبدیل کنید، گزینه زیر را انتخاب کنید. این تغییر 1 الی 2 روز طول می کشد.

اموزش دریافت اینماد

 

نحوه قرار دادن اینماد در سایت

برای آشنایی با نحوه قرار دادن کد اینماد در سایت، گزینه " دریافت کد نماد " را انتخاب کنید. کد را کپی کرده و در قسمت سورس کد وب سایت خود (نه در قسمت متنی) آن را قرار دهید. بعد از آن تصویر اینماد روی سایت قرار میگیرد و کاربران به کلیک روی آن، می توانند مشخصات کامل سایت شما را ببینند. اگر از سایت وردپرسی استفاده می کنید برای قرار دادن کد اینماد در سایت خود میتوانید افزونه اینماد وردپرس را نصب کرده و کد اینماد را در آن قرار دهید.

 

راهنمای دریافت اینماد

 

چرا باید اینماد بگیرم؟

از مهم ترین دلایلی که دریافت اینماد را ضروری کرده است، تاثیر زیاد آن در جلب اعتماد مشتریان است. در واقع کاربران قبل از خرید از سایت، ابتدا این نماد سایت شما را بررسی می کند. در مقاله جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی بیشتر درباره جلب اعتماد مشتریان بخوانید.

از طرفی اگر قصد دارید فروشگاه خود را به درگاه های مستقیم بانکی همچون ملی، ملت و … متصل کنید، باید ابتدا اینماد داشته باشید. البته باید بگویم که امکان اتصال به درگاه واسط بانکی مانند زرین پال، بدون دریافت کد اینماد وجود دارد، اما کمتر کاربری بدون داشتن این نماد به شما اعتماد خواهد کرد. همچنین اگر قصد دارید از ویژگی پرداخت در محل در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید، برای جلب همکاری اداره پست باید اینماد داشته باشید.

وب سایت های ایمالز و ترب، راهی برای معرفی فروشگاه شما به مردم است. در واقع این دو وب سایت را می توان به عنوان موتورجستجو فروشگاه های اینترنتی دانست. برای ثبت نام در این دو سایت باید نماد الکترونیکی داشته باشید. از طرفی فعالیت در ایمالز و ترب، می تواند به شما کمک تا با سرعت بیشتری به کاربران معرفی شوید. برای مطالعه بیشتر در مورد نحوه کار این دو سایت و همچنین ثبت نام در آن، محتوای " چگونه در ترب فروشنده شویم " را حتما مطالعه کنید.

 

دریافت اینماد

دریافت اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود و امری ضروریست. اگر فرصت یا دانش کافی برای این کار ندارید،

تیم وب پویا برای شما اینمادتان را دریافت می کند!

هزینه انجام ثبت نام اینماد ستاره دار: 950.000 تومان

 سفارش اینماد ستاره دار

 

هزینه انجام ثبت نام اینماد بدون ستاره: 650.000 تومان

 سفارش اینماد بدون ستاره

 

❔︎ سوالات متداول

زمان اعتبار اینماد چقدر است؟

مدت زمان اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی 2 سال است. شما باید 3 هفته قبل از به اتمام رسیدن زمان اعتبار اینماد، اطلاعات فرم خود را بروزرسانی کنید. درصورتی که طی مدت دریافت اینماد تخلفی انجام نداده باشید، درخواست شما توسط کارشناسان بررسی و تایید می شود. اما درصورت نقض قوانین به مدت یک سال اینماد شما تمدید نمی شود.

 

مراحل تمدید اینماد چگونه است؟

شما باید 3 هفته قبل از به اتمام رسیدن اعتبار اینماد سایت خود، برای تمدید آن اقدام نمایید. 

 

چگونه اینماد سایتم را لغو (حذف) کنم؟

به منظور حذف اینماد باید در خواست ابطال را با ذکر دلیل، نام دارنده اینماد و امضا، آدرس دامنه سایت و دیگر اطلاعات هویتی به شماره 88968072 فکس کنید. بعد از باطل شدن پرونده شما، اینماد شما حذف و درگاه پرداخت سایت نیز غیرفعال می شود.

 

پس از دریافت اینماد می توان آدرس دامنه را تغییر داد؟

امکان تغییر دامنه اینماد وجود ندارد. اما شما می توانید برای کسب و کارهای دیگر خود نیز در پنل اینماد خود، نماد اعتماد دریافت کنید. درواقع امکان ثبت اینماد با یک نام برای چند کسب و کار وجود دارد.

 

آیا اتباع غیر ایرانی هم می توانند اینماد دریافت کنند؟

بلکه امکان دریافت اینماد برای اتباع غیر ایرانی هم وجود دارد. اتباع خارجی می توانند از طریق پروانه معتبر کار و پروانه اقامت یا کد فراگیر اتباع در شرکت‌های خارجی برای کسب و کار خود نماد الکترونیک دریافت کنند.

 

در پایان

دریافت اینماد برای هر فروشگاه اینترنتی ضروری است و به صورت مستقیم در میزان فروش فروشگاه اینترنتی شما نیز موثر است. بسیاری از کاربران پس از ورود به سایت شما، به دنبال نماد اعتماد الکترونیک می گردند و اگر پیدا نکنند، سایت شما را ترک می کنند. ترک سریع کاربر از صفحه فروشگاه اینترنتی شما time on site را کاهش داده و باعث افت رتبه سایت در نتایج گوگل می شود. بنابراین اینماد می تواند به افزایش اعتماد، فروش و ماندگاری کاربر در صفحه کمک کند. در این مطلب به صورت مرحله به مرحله و تصویری راهنمای دریافت اینماد را برای شما شرح دادیم و سپس یاد گرفتید که چطور اینماد را در سایت قرار دهید.

 

بروزرسانی در شنبه, 21 بهمن 1402 13:32

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا