سئوکار کیست؟ چگونه متخصص سئو شویم؟

دوشنبه, 25 دی 1402 12:21
امتیاز شما به این مطلب
(27 رای‌ها)

سئو کار کیست؟

 

در دنیای وب برخی از مدیران، سئوکار و پشتیبان سایت را یکی می دانند، در صورتی که اینگونه نیست و هر کدام وظایف متفاوتی دارد. هنگامی که از یک سئوکار در مورد شغل او بپرسید، شاید این گونه بگوید که در زمینه برنامه ریزی وب سایت، برای قرار گرفتن سایت در رتبه های برتر گوگل فعالیت دارد. در ادامه این مطلب می خواهیم، این سوال را پاسخ دهیم که سئو کاری چیست؟ سئوکار کیست؟ متخصص سئو کیست؟ و صفر تا صد وظایف سئوکار را بررسی کنیم.

به چه کسی سئوکار می گویند؟ کارشناس سئو کیست؟

کارشناس سئو کیست؟ سئو کار یعنی چی؟ هدف موتورهای جستجو ارائه بهترین نتایج به کاربران است. بر این اساس گوگل به وسیله الگوریتم های مختلفی که دارد، مواردی را در سایت ها بررسی می کند و آن سایت هایی که تطابق بیشتری با استاندارد های گوگل دارند را به کاربران نمایش می دهد. فردی که تخصص و دانش لازم برای بررسی و پیاده سازی این موارد، برای تطابق با استاندارد ها و الگوریتم های گوگل را دارد، سئوکار است و به عنوان متخصص سئو در این زمینه فعالیت می کند. برای فعالیت به عنوان سئوکار حرفه ای مطلب چگونه سئو کار شویم را مطالعه کنید.

 

 

سئو کار یعنی چی؟ سئوکار یا متخصص سئو سایت کسی است که با استفاده از دانش خود در زمینه سئو، وب سایت را از لحاظ محتوا، فنی و ... مورد بررسی قرار می دهد و اقدامات لازم برای حضور سایت در نتایج برتر جستجو و افزایش ترافیک و بازدید سایت را انجام میدهد. سئو انواع متخلفی دارد که عبارت اند از: 

  • سئو تکنیکال
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو محتوا
  • سئو محلی
  • سئو فروشگاه
  • سئو موبایل

مهم ترین بخش ها سئو، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال است.

 سئوکار کیست؟

 

سئو چگونه باعث افزایش رتبه سایت می شود؟

 همانطور که در بالا گفتیم؛ شغل سئوکار این است که سایت را جز رتبه های بالای گوگل قرار دهد. اما چطور؟ خدمات سئو شامل عملیات و اقداماتی است، برای بهینه سازی وب سایت برای کاربران و موتورهای جستجو. هنگامی که سایت از نظر گوگل و کاربران بهینه باشد، ترافیک و بازدید بیشتری دارد. این افزایش ترافیک و بازدید سایت، باعث بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می شود و به این صورت سایت، جایگاه خوبی در موتورهای جستجو پیدا می کند.

اغلب گوگل، استانداردهای خود را برای قرار گرفتن در رتبه های برتر را لو نمی دهد، اما از طریق برخی رفتارهای گوگل و گاهی توییت های مدیرانی که در گوگل فعالیت می کنند، می توانیم مواردی که برای گوگل اهمیت دارد را متوجه شویم. در ادامه، برخی از مواردی که در رتبه بندی سایت ها از نظر گوگل موثر است را بیان می کنیم:

  • تولید محتوای ارزشمند، در مطلب چگونه تولید محتوا کنیم در این باره صحبت کرده ایم.
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سن و اعتبار دامنه
  • سرعت بارگذاری سایت
  • لینک سازی داخلی و خارجی
  • ریسپانسیو بودن سایت و موبایل فرندلی
  • چک لیست سئو تکنیکال
  • تجربه کاربری آسان
  • امنیت سایت به خصوص در سایت های فروشگاهی
  • استفاده از شبکه های اجتماعی
  • بررسی و تحلیل رقبا

 

وظایف سئوکار

به طور کلی کارشناس سئو، برای بهبود صفحات سایت به منظور قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و لینک های برتر تلاش می کند. مدت زمان بهینه سازی سایت برای هر سایتی با توجه به زمینه کاری و رقبای آن متفاوت است . سئوکار با تحلیل سایت، بررسی رقبا و همچنین تدوین استراتژی می تواند طی مدت زمانی به این هدف برسد. در ادامه وظایف متخصص سئو را بررسی می کنیم و می گوییم چگونه کارشناس سئو شویم؟

1- تدوین استراتژی سایت

استراتژی سایت، قبل از هر چیز بستگی به هدف سایت دارد. استراتژی سئو تضمینی سایت هر تفکر و ایده ای است که باعث افزایش بازدید یک سایت می شود. در اغلب موارد، هدف افراد از وبسایت شان فروش است. بنابراین، باید سئو سایت فروشگاهی خود را به گونه ای پیش ببرند که منجر به فروش بیشتر شود.

 

2- تحقیق کلمات کلیدی

 یکی از مهمترین وظایف کارشناس سئو، تحقیق کلمات کلیدی است که به وسیله آن می توان کلمات محبوب و پر سرچ سایت را شناسایی کرد. برای سئو باید بدانیم چگونه کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم و بر اساس آن ها محتوای سایت را تولید کنیم.

 

3- تهیه و انتشار محتوای سئو شده 

یک سئو کار باید به صورت مستمر، در بخش های سایت محتوای جذاب و سئو شده منتشر کند.  گاهی اوقات سئوکار، کار تولید محتوا را خودش انجام نمی دهد و سفارش تولید محتوا را به متخصص این کار میسپارد. اما همچنان سئوکار باید نکات تولید محتوا بر اساس اصول سئو را بداند و بر آن نظارت کند.

 

وظایف سئوکار

 4- سئو داخلی سایت

سئو داخلی یکی دیگر از مهم ترین وظایف کارشناس سئو است. درواقع کارشناس سئو باید سایت شما را از لحاظ بهینه سازی کدهای سایت، تجربه کاربری، استفاده از اسکیما در سایت و ... بررسی نماید و اقدامات لازم در جهت بهبود سئو داخلی را انجام دهد. 

 

5- بهینه سازی عکس و ویدیوها

یک سایت علاوه بر تولید محتوای متنی به ویدیو و تصاویر برای افزایش ماندگاری و جلب نظر کاربران نیاز دارد. به همین خاطر متخصص سئو باید تصاویر و ویدیوهای سایت شما را بهینه سازی کند و برای قسمت هایی از سایت که نیاز به تولید محتوای ویدیویی و تصویری دارند، برنامه ریزی کند.

 

6- لینک سازی داخلی و خارجی 

یکی دیگر از وظایف سئوکار، لینک سازی است. او باید بین صفحات سایت ارتباط ایجاد کند و با استفاده از تکنیک های مجاز خرید بک لینک، اعتبار صفحات سایت را بالا ببرد تا ترافیک ورودی سایت افزایش پیدا کند.

 

7- بررسی وضعیت سایت

سئوکار وظیفه دارد وضعیت سایت را روزانه، از طریق سرچ کنسول و دیگر ابزارهای کاربردی مثل: گوگل آنالیتیکس بررسی کند و اگر اشکالی هست زود آن را برطرف کند.

 

8- پیداکردن سایت مناسب برای رپورتاژ

یکی دیگر از وظایف بسیار مهم سئوکار پیداکردن سایت های مناسب با موضوع سایت شما برای دریافت رپورتاژ آگهی می باشد. دریافت رپورتاژ آگهی از سایت های معتبر و مرتبط با موضوع سایت شما کمک می کند تا نتیجه بهتری دریافت کنید. 

 

9- همکاری با اعضا

سئو کار باید دائماً با دیگر اعضای مجموعه و متخصصان تیم بازاریابی تعامل داشته باشد، تا پروژه به سمت اهداف تعیین شده برود.

 

10- بروزرسانی محتوای سایت

یکی از مهم ترین وظایف متخصص سئو سایت برروزرسانی محتواهای قدیمی است. بروزرسانی محتوا یکی از اصول مهم سئو است. محتواهای سایت هر چند وقت باید از نظر کلمات کلیدی، لینک سازی و کامل بودن آپدیت شوند تا کاربر پسند باشد و مخاطب را به هدفی که دارد برساند.

 

11- بررسی سئو تکنیکال سایت

کارشناس سئو باید سایت را از نظر فنی بررسی کند و خطاهای احتمالی را به طراح یا پشتیبان سایت اطلاع دهد، تا آن ها را برطرف کند. زیرا؛ اگر تمام کارهای سایت اعم از تولید محتوا، تحقیق کلمه کلیدی، لینک سازی و … درست انجام شود، ولی سرعت بارگذاری سایت پایین باشد سایت رشد نخواهد کرد. در مطلب افزایش سرعت سایت وردپرسی راهکارهایی در این باره ارائه کرده ایم.

 

12- فعالیت همزمان در شبکه های اجتماعی

یک سئو کار باید علاوه بر فعالیت روی وب سایت، در شبکه های اجتماعی هم فعالیت داشته باشد تا بتواند کاربران را از تمامی فضای اینترنتی به سایت هدایت کند. شبکه های اجتماعی در بهبود رتبه سایت تاثیر بسزاییی دارند و نباید از آن ها غافل شد. می توان با یک استراتژی اصولی از شبکه های اجتماعی برای وب سایت ورودی گرفت. در این باره مطلب تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت را مطالعه کنید.

 

13- بررسی رقبا

یک سئوکار علاوه بر بررسی وضعیت سایت خود باید سایت و فعالیت های سایر رقبا را نیز زیر نظر بگیرد و از آن ها ایده بگیرد. اگر سئوکار بدون بررسی رقبا به سئو بپردازد، در عمل نتیجه ی خاصی نمی بیند، وی باید کارهایی که رقبا انجام دادند و رتبه گرفتند را بررسی کند و سعی کند از آن ها ایده بگیرد.

 

مهارت های کارشناس سئو

در پاسخ این سوال که چگونه متخصص سئو شویم؟ و پیشرفت در حوزه سئو داشتن یک سری مهارت ها نیاز است:

 

مهارت های کارشناس سئو

 

  • آشنایی با کدهای html
  • آشنایی با روشهای پیدا کردن کلمات کلیدی پر بازدید
  • آشنایی کامل با مسائل تولید محتوا و تولید محتوای سئو شده
  • آشنایی کامل با مسائل سئو تکنیکال
  • آشنایی با الگوریتم های گوگل و تشخیص رفتار آنها
  • آشنایی با ابزارهای طراحی تصویر مثل: فتوشاپ برای تولید محتوای تصویری
  • توانایی طراحی بنرهای تبلیغاتی
  • توانایی تحلیل و آنالیز سایت رقیب
  • آشنایی با روش های لینک سازی
  • آشنایی با ابزارهای تحلیل سایت
  • یادگیری پیوسته و مستمر سئو

 

بازارکار و درآمد سئوکار چگونه است؟

شغل سئو کار ریزه کاری ها و جزئیات زیادی دارد و تخصص بالایی هم نیاز دارد. به طور کلی درآمد یک سئو کار بسته به تخصص و مهارت او فرق دارد و بر اساس سابقه و تجربه کاری می تواند حقوق سئوکار بیشتر شود. اما اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم طیف درآمد سئو کار متوسط رو به بالا می باشد، در صورتی که بتوانید در این حوزه متخصص شوید درآمد خوبی خواهی داشت.

سئو شغلی است که در تمام دنیا خواهان دارد و با مجازی شدن زندگی انسان ها، نیاز به افراد سئو کار بیشتر شده است. تمام کسانی که در فضای وب فعالیت می کنند برای پیشرفت و رونق کسب و کارشان نیاز به متخصص سئو دارند. با یادگیری حرفه سئو ، در هر کجای دنیا که باشید می توانید درآمد های بالایی کسب کنید.

 

❔︎ سوالات متداول

سئو کار کیست؟

سئوکار فردی است که با تخصص و دانشی که دارد سایت را از لحاظ بهینه سازی برای موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می دهد و تلاش می کند یک سایت را در نتایج برتر گوگل بیاورد.

 

وظایف سئوکار چیست؟

یک سئو کار برای اینکه سایت را به نتایج برتر گوگل برساند وظایفی از جمله: تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا، لینک سای داخلی و خارجی، بررسی فنی و تکنیکال سایت، بروزرسانی محتوای سایت و ... دارد.

 

مهارت های مورد نیاز کارشناس سئو چیست؟

آشنایی با مسائل تولید محتوا و تحقیق کلمات کلیدی، آشنایی با دانش گرافیک و طراحی تصاویر، آشنایی با ابزارهای بررسی سایت و... از جمله مهارت های مورد نیاز متخصص سئو است.

 

بازار کار ودرآمد سئوکار چگونه است؟

با توجه به این امروزه هر وب سایتی برای قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل و دیده شدن نیاز به سئو دارد، بازارکار کارشناس سئو بسیار داغ است. با توجه به میزان تخصص و دانش سئوکار و حوزه ی فعالیت او، درآمد سئوکار متغیر است.

 

سخن پایانی

امروزه اغلب کسب و کارها، به دنبال راه اندازی وب سایت برای کسب و کارشان هستند، از این رو؛ رقابت برای قرار گرفتن در بین نتایج اول گوگل بیشتر شده است. برای افزایش ترافیک و بازدید سایت، جهت رسیدن به صفحه اول گوگل حضور یک متخصص سئو کاملا احساس می شود. در این مطلب توضیح دادیم سئوکار کیست؟ کارشناس سئو کیست؟ و شما را با تمام وظایف سئو‌کار آشنا کردیم تا اگر می خواهید بدانید چگونه کارشناس سئو شویم و وارد این حوزه شوید یا سئوکار برای وب سایت خود استخدام کنید، با تمام این وظایف آشنا باشید.

 

بروزرسانی در دوشنبه, 25 دی 1402 12:21

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا