هدف جستجو کاربران یا search intent چیست؟

شنبه, 30 تیر 1403 11:30
امتیاز شما به این مطلب
(12 رای‌ها)

هدف جستجو کاربران یاسرچ اینتنت

 

تولید محتوا یکی از بخش‌های مهم و اصلی سئو است که تاثیر زیادی در بهبود رتبه سایت دارد. برای اینکه بتوانید محتوای اصولی بر اساس نیاز کاربران تولید کنید، باید بدانید هدف کاربران از جستجوی آن موضوع چیست‌. اما چطور می‌توان هدف جستجو یا همان سرچ اینتنت را تشخیص داد. در این مطلب درباره اینکه سرچ اینتنت چیست و نحوه تعیین هدف جستجوی کاربران صحبت می‌کنیم، با ما همراه باشید.

سرچ اینتنت search intent یا هدف جستجوی کاربران چیست؟

به بیان ساده سرچ اینتنت، هدف کاربران از جستجوی یک موضوع خاص است. کاربران پس از اینکه کلمه کلیدی ای را در گوگل سرچ می‌کنند انتظار دارند با یک سری از نتایج روبرو شوند، این نتایج همان اهداف جستجوی کاربران هستند. برای مثال وقتی که کاربران کلمه فروشگاه ساز را سرچ می‌کنند به دنبال کسانی هستند که خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی انجام می‌دهند.

 

اهمیت هدف جستجوی کاربران در سئو چیست؟

به طور کلی گوگل هدف خود را رضایت کاربران قرار داده است و می‌خواهد با ارائه نتایج مرتبط به کاربران رضایت آنها را جلب کند. به همین دلیل اگر بتوان هدف کاربران از جستجو را درک کرد و بر اساس آن محتوا تولید کرد، رتبه‌های بالا در گوگل را از آن خود کرد. در کل باید تمام صفحات سایت شما بر اساس سرچ اینتنت طراحی شده باشد تا باعث افزایش سئو سایت شوند.

با درک هدف جستجوی کاربران به مزایای زیر دست پیدا خواهیدکرد:

تدوین استراتژی محتوا اصولی: با درک هدف جستجوی کاربران می‌توان یک استراتژی محتوایی موثر تدوین کرد. به عبارتی اگر شما بدانید که کاربران به دنبال چه چیزی هستند می توانید بر اساس همان‌ها استراتژی محتوایی بچینید.

تولید محتوای مرتبط با سرچ اینتنت: با درک سرچ اینتنت می توانید تولید محتوا سئو شده و مرتبط با نیاز کاربران تولید کنید.

رتبه گرفتن در نتایج جستجو: هنگامی که بتوانید بر اساس نیاز کاربران محتوا تولید کنید، تعامل کاربران با آن صفحه افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه گوگل رتبه خوبی به صفحات سایت شما می دهد.

برطرف کردن نیاز کاربران: هنگامی که مطالب خود را مطابق هدف کاربر ایجاد کنید، به نیاز کاربران پاسخ می دهید و ترافیک بیشتری خواهید داشت.

استفاده کاربران از یک منبع: با رفتار کردن مطابق هدف جستجوی کاربران، نرخ خروج از سایت کاهش می یابد و کاربر مطالب شما را به طور کامل دنبال می کند. 

معرفی سایت خود به عنوان مرجع: درصورتی که مطالب شما مطابق هدف کاربر باشد و نیاز او را برطرف کند، به عنوان یک مرجع نزد آنها شناخته می شوید.

افزایش شناخت برند: کاربر با یک بار مراجعه به سایت شما و استفاده از اطلاعات مطابق نیازش، شما را میشناسد و در ذهنش ماندگار می شوید. 

 

انواع رایج هدف کاربر از جستجو یا serch intent 

معمولا هدف کاربران از جستجو چهار دلیل دارد. در ادامه این دلایل را با هم بررسی می‌کنیم.

  1. جستجو به قصد کسب اطلاعات

اکثر کاربران از سرچ یک کلمه به دنبال کسب اطلاعات درباره آن موضوع هستند و اغلب به دنبال نتایجی هستند که درباره آن موضوع صحبت کرده باشد و مطالب آموزشی در اختیار گذاشته باشد. این اطلاعات می‌تواند هر چیزی باشد. کاربران این جستجوها را معمولاً به صورت سوالی سرچ می کنند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند.

برای مثال عبارت‌های هوش مصنوعی چیست، نحوه قلمه زدن گل رز، راه های کسب درآمد دلاری از یوتیوب و … جستجوهای اطلاعاتی هستند.

یکی از راهکارهای افزایش رتبه صفحاتی که هدف کاربران از جستجوی آنها اطلاعاتی است، استفاده از کلمه کلیدی در محتوا است.  استفاده از کلمه کلیدی در محتوا، موجب افزایش بازدید سایت و ایجاد حس اعتماد در کاربران به دلیل ارائه اطلاعات مفید می شود. 

 

سرچ اینتنت چیست؟

 

  1. جستجو به قصد پیدا کردن سایت یا همان ناوبری

در این نوع جستجو کاربران می‌دانند به دنبال چه صفحه‌ای هستند و با سرچ نام آن سایت یا آدرس آن وارد آن سایت می‌شوند. برای مثال سرچ عبارت‌های جیمیل، دیجی کالا و … از این دسته جستجوها هستند.

 

  1. جستجو برای خرید یا هدف جستجوی تجاری

در این نوع جستجو افراد به دنبال خرید هستند. روزانه افراد زیادی هستند که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند و برای پیدا کردن محصولات مورد نیاز خود، آن را در اینترنت جستجو می‌کنند. گاهی هم با سرچ اطلاعاتی در مورد یک محصول به دنبال خرید آن هستند، برای مثال؛ با جستجو بهترین لپ تاپ لنوو به دنبال خرید آن هستند، در این حالت اگر شما محتوای خوبی نوشته باشید به راحتی می‌توانید این کاربران را جذب کنید.

 

  1. هدف جستجو تراکنشی کاربران

در هدف جستجوی تراکنشی کاربران به دنبال انجام کار خاصی هستند، اما صرفاً خرید نیست. برای مثال: ممکن است قصد داشته باشند در سایتی ثبت نام کنند یا به دنبال خرید محصولی هستند اما قصد دارند اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورند. نمونه های زیر از این دست جستجوها هستند:

  • استخاره آنلاین
  • بهترین دوربین عکاسی
  • و…

 

بهینه سازی محتوا بر اساس search intent 

به طور کلی بهینه سازی محتوا بر اساس سرچ اینتنت باعث بهبود تجربه کاربری می شود که افزایش رتبه سایت را به همراه دارد. برای اینکه گوگل یک صفحه را با هدف جستجوی کاربران مرتبط بداند، باید تعامل کاربران در آن صفحه را افزایش داد، چرا؟ به این علت که اساساً گوگل با توجه به نحوه تعامل کاربران هدف آنها را شناسایی می‌کند. برای بهبود تجربه کاربری سعی کنید از فونت‌های مناسب استفاده کنید، پاپ‌های غیر ضروری را حذف کنید زیرا: تجربه کاربری سایت شما را به شدت پایین می‌آورد.

 

در کل برای اینکه یک صفحه را برای هدف جستجوی کاربران بهینه کنید؛ باید از هدف جستجوی آنها اطلاعات کافی داشته باشید. برای مثال اگر کاربری به دنبال خرید محصولی است نباید با یک مقاله روبرو شود یا حداقل با یک توضیح کوتاه و سپس به دکمه خرید هدایت شود. استفاده از کلمه کلیدی در صفحه محصول برای بهینه‌سازی آن صفحه ایده خوبی است به عنوان نمونه بهتر است در این صفحه محتوای کوچکی بنویسید و در آن مخاطب را مجاب کنید که آن محصول را از شما بخرد.

 

هدف کاربران از جستجو

 

تولید محتوا براساس هدف جستجوی کاربران

تولید محتوا بر اساس سرچ اینتنت تاثیر بسزایی در بهبود رتبه در نتایج گوگل دارد. برای تولید محتوا بر اساس هدف کاربران از جستجو، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. با توجه به سرچ اینتنت تحقیق کلمات کلیدی را شروع کنید و با به کار بردن آنها در عنوان و متن محتوا بازدید سایت خود را افزایش دهید.

2. با توجه به هدف جستجوی کاربران، محتواهای متعدد و جامعی در حول محور آن موضوع تولید کنید. برای مثال: در رابطه با هوش مصنوعی برای موضوعات تولید محتوای متنی با هوش مصنوعی، هوش مصنوعی تصویرساز، ابزارهای هوش مصنوعی برای ساخت فیلم و… محتوا بنویسید.

3. با نوشتن محتواهای جامع و کاربردی کاربران را به انجام اقدام در سایت ترغیب کنید. برای مثال از کاربران بخواهید برای دریافت مشاوره رایگان فرم خاصی را پر کنند. انجام این کارها مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت و نرخ تبدیل افزایش پیدا می‌کند و باعث افزایش رتبه سایت می‌شود.

 

❔︎ سوالات متداول

سرچ اینتنت یا هدف جستجوی کاربران چیست؟

سرچ اینتنت هدف کاربران از جستجوی یک عبارت خاص را بیان می‌کند. به بیان دیگر نتایجی که کاربران انتظار دارند پس از سرچ با آن روبرو شوند از اهداف جستجوی کاربران هستند.

 

توجه به سرچ اینتنت چگونه باعث افزایش رتبه سایت می‌شود؟

هنگامی که هدف کاربران از جستجوی یک عبارت را درک کنید، با توجه به آن شروع به تولید محتوا می‌کنید. محتوایی که بر اساس نیاز کاربران نوشته شود باعث افزایش تعامل کاربران و ماندگاری کاربر در صفحه می‌شود که نتیجه آن افزایش رتبه سایت است.

 

کلام آخر

همانطور که دیدی سرچ اینتنت در تولید محتوا اصولی و افزایش سه و سایت نقش بسزایی دارد. در کل برای اینکه سایت خود را بهینه کنید و جایگاه خوبی در گوگل کسب کنید باید ابتدا هدف جستجوی کاربران را درک کنید و بر اساس آنها تولید محتوا کنید محتوایی که مطابق با نیاز کاربران باشد باعث افزایش رتبه سایت شما میشود. با مراجعه به صفحه خدمات تولید محتوا وب پویا می‌توانید از خدمات تولید محتوا مطابق با نیاز کاربران خود استفاده کنید.

 

بروزرسانی در شنبه, 30 تیر 1403 11:30

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا