تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی

جمعه, 03 آذر 1402 07:48
امتیاز شما به این مطلب
(12 رای‌ها)

تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی

 

یکی از اصلی ترین اقداماتی که پس از طراحی سایت باید انجام شود، پیاده سازی اصول سئو در فروشگاه اینترنتی یا وب سایت است. اما دقیقا تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟ سئو چه نقشی در افزایش فروش و درآمد یک وب سایت دارد؟ در ادامه به صورت کامل به این سوالات پاسخ داده ایم.

چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد؟

آیا از تاثیر سئو در فروش بیشتر فروشگاه اینترنتی خود خبر دارید؟ در ادامه به شما می گوییم که چرا یک کسب و کار اینترنتی به سئو نیاز دارد.

 

 

1. جذب مشتری از طریق گوگل

موتورهای جستجو زیادی در حال حاضر وجود دارند، اما گوگل به راحتی توانسته است از آنها سبقت گرفته و بخش بزرگی از کاربران را به خود جذب کند. با توجه به آمار، بیشتر مردم جهان حداقل دو بار در روز برای کسب اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. حال اگر شما بتوانید اعتبار سایت خود را به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو اثبات کنید، می توانید در نتایج جستجو نشان داده شوید. تنها راه ثابت کردن برند و سایتتان به گوگل، پیاده سازی اصول سئو در سایت است.

زمانی که در نتایج گوگل نشان داده شوید، ترافیک سایت شما به صورت طبیعی افزایش پیدا کرده و می توانید مشتری جذب کنید.

 

2. افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند

یکی دیگر از دلایلی که نشان می دهد کسب و کار شما به سئو نیاز دارد، جلب اعتماد گوگل و افزایش اعتبار برندتان است. اما این مورد یک شبه انجام نخواهد شد و نیاز به زمان و انجام اقدامات مداوم دارد. برخی از اقداماتی که با کمک آنها می توان اعتبار برند را نزد گوگل افزایش داد، عبارت است از:

  • لینک سازی طبیعی
  • واکنش مثبت کاربر
  • طراحی زیبا و کاربرپسند
  • محتوای مفید و بهینه شده

 

3. شناسایی نیاز کاربران سایت

یکی دیگر از کاربردهای مهم سئو در کسب و کار، شناخت نیاز کاربر و رفتار او نسبت به کسب و کار شما است. در واقع شما می توانید با ابزارهایی نظیر سرچ کنسول گوگل، گوگل آنالیتیکس و ... به راحتی عملکرد و رفتار کاربر را بررسی کنید. شما می توانید با بررسی میزان سرچ هر کلمه به نیاز کاربر پی برده و در آن زمینه تمرکز بیشتری کنید.

 

4. جذب مشتری های محلی

یکی از تکنیک های سئو و بهینه سازی، سئو محلی است؛ یعنی در این روش تمرکز اصلی شما بر یک منطقه خاص می باشد. امروزه با الگوریتم های جدید گوگل، ابتدا نتایجی به کاربر نشان داده می شود که در نزدیک ترین محدوده به کاربر است. به همین منظور اگر شما بتوانید سئو محلی را روی سایت خود پیاده سازی کنید، می توانید به راحتی مشتری های هدف و در محدوده کاری خودتان را جذب کنید. 

تاثیر سئو در سایت

5. رسیدن به نتیجه بهتر با هزینه کمتر

به طورکلی پیاده سازی تکنیک های سئو روی سایت هزینه بر خواهد بود؛ اما باید به این نکته توجه کنید که این هزینه چه نتیجه ای را برای شما خواهد داشت. هزینه ای که برای سئو صرف می کنید، در برابر سودی که برای شما در بلند مدت دارد، بسیار ناچیز خواهد بود. در واقع با کمک سئو برای سال های آینده سرمایه گذاری کرده اید.

 

6. برند سازی از طریق سئو

تا بحال برایتان پیش آمده است، عبارت های مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و هر بار متوجه شوید یک سایت رتبه های اول را به خود اختصاص داده است؟ پس از مدتی که با این مسئله رو به رو شدید، به طور ناخودآگاه، آن سایت را به عنوان یک سایت معتبر می شناسید و برای شما تبدیل به یک برند می شود. گاهی اوقات که به دنبال مطالعه مطالب مختلف هستید، همیشه به سایت های محدودی می رسید، در این صورت نام آن سایت در ذهن شما ثبت می شود و برای موارد بعدی هم به دنبال این سایت هستید. بنابراین سئو به آگاهی از برند و معرفی برند به مخاطبان بسیار کمک می کند. برند سازی کمک می کند، کاربران سایت شما را معتبر بدانند و به آن اعتماد کنند.

 

7. هدایت مخاطبان هدف به سایت

بهترین راه برای جذب مخاطب، گوگل است. شما از هر روش تبلیغاتی که استفاده کنید، نمی توانید به طور حتمی مخاطبان را به سمت خود جذب کنید، اما از طریق گوگل می توانید تعداد بسیاری از مخاطبان هدف را جذب خود کنید. هنگامی که کاربران عبارتی را در گوگل جستجو می کنند، اگر شما محتوای خوبی در آن باره ارائه کرده باشید و به خوبی آن را سئو کرده باشید، به راحتی می توانید آن ها را جذب خود کنید. در واقع شناس جذب مشتری از طریق جستجو گوگل بیشتر از دیگر راه های حذب مشتری است.

 

تاثیر سئو در کسب و کار اینترنتی چیست؟

همانطور که میدانید تبلیغات و بازاریابی برای معرفی هر کسب و کاری به مشتریان لازم است. در فضای اینترنت و کسب و کار های اینترنتی یکی از قدرتمند ترین روش های بازاریابی، استفاده از اصول سئو است. اما تاثیر سئو در سایت چیست؟

هنگامی که بر روی سایت خود تکنیک های سئو و بهینه سازی را پیاده سازی می کنید، سایت شما در اولین صفحات جستجوی گوگل به کاربران  نمایش داده می شود. اینگونه  مشتریان بالقوه با شما آشنا می شوند و در آینده ممکن است به مشتری بالفعل تبدیل شوند. همچنین حضور شما در اولین صفحات گوگل باعث جلب اعتماد مشتریان نیز خواهد شد. بنابراین سئو در افزایش فروش و درآمد تاثیر بسزایی خواهد داشت.

برخی مواقع ممکن است یک سایت ظاهری عالی داشته و محصولات با کیفیتی را نیز عرضه کند، اما اصول و تکنیک های سئو بر روی آن پیاده سازی نشده باشد. همین موضوع باعث می شود افراد کمتری این سایت را مشاهده کنند. در واقع یک سایت در حالت عادی به تعداد کمی از کاربران نشان داده می شود و بیشترین میزان بازدید مربوط به اقدامات پس از سئو سایت است.

هنگامی که سایت شما از اصول سئو برخوردار باشد، کاربران پس از سرچ محصول مورد نظرشان به سایت شما می رسند. اینگونه اعتبار و فروش بیشتری نسبت به رقبای خود خواهید داشت. 

 نقش seo در فروشگاه هاي اينترنتي

نقش seo در فروشگاه هاي اينترنتي چقدر است؟

اکثر کاربران هنگامی که قصد خرید محصول یا دریافت خدمتی را دارند، ابتدا با سرچ در گوگل و مقایسه منابع مختلف اطلاعاتی در این زمینه بدست می آورند. حدود نیمی از مشتریان از همین طریق محصول مورد نظرشان را خریداری می کنند. بنابراین در صورتی که سایت شما سئو شده باشد، امکان نمایش سایت به کاربران بیشتر بوده و در نتیجه میزان خرید از سایتتان نیز افزایش میابد.

برخی افراد تصور می کنند تنها با راه اندازی کسب و کار اینترنتی فروش زیادی را تجربه می کنند، اما راه اندازی فروشگاه اینترنتی به تنهایی کافی نیست. شما باید نقش seo در فروشگاه هاي اينترنتي را نیز جدی بگیرید؛ فقط در این صورت است که می توانید شاهد کسب درآمد زیاد از سایت خود باشید. سئو به شما کمک می کند تا بازدید سایتتان افزایش پیدا کند.

گوگل نیز هنگامی که با حجم زیادی از بازدید سایت شما روبرو می شود، رتبه سایتتان را افزایش می دهد. همین مسئله به ثابت شدن جایگاه فروشگاه اینترنتی شما در گوگل کمک زیادی می کند. دقیقا مانند دیجی کالا که سالهای زیادی است جایگاه خود را در گوگل حفظ کرده و بیشترین فروش را دارد.

 

تفاوت سئو و بازاریابی اینترنتی در چیست؟

هنگامی که یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی می کنید، روشهای مختلفی برای معرفی کسب و کارتان به مشتریان وجود دارد که یکی از آنها پیاده سازی اصول سئو سایت است. در واقع سئو یکی از ابزارهای بازاریابی به شمار می آید.

ابزارهای دیگری نیز همچون ایمیل مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و … برای معرفی و تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد. برای موفقیت در کسب و کارتان نباید به استفاده یکی از این ابزارها اکتفا کنید. بهره برداری مناسب از تمامی این روشها شما را به هدفتان نزدیک خواهد کرد.

در این باره مطالعه مطلب " نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی " به شما کمک زیادی خواهد کرد. قطعا در حوزه کاری که شما در آن فعالیت می کنید، رقبای زیادی وجود دارند. تنها راه رقابت در حوزه کاریتان معرفی بیشتر محصولات و خدماتتان به مردم است؛ به طوری که شما به یک برند مطرح در همان زمینه کاری تبدیل شود. استفاده از اصول سئو و بازاریابی مدرن این امکان به شما می دهد تا به اهمیت تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد پی ببرید.

در واقع اقدامات سئو به دو بخش تقسیم می شود. ابتدا اقداماتی است که به شما کمک می کند تا توسط موتورهای جستجو شناخته شوید و در صفحات اول جستجو گوگل به کاربران نمایش داده شوید. بخش دیگر مربوط به اقداماتی است که در جهت جلب رضایت کاربران انجام می دهید. یکی از مهم ترین آنها پاسخ به سوالات کاربران است که با تولید محتوا کاربردی صورت می گیرد.

 

نقش سئو در کسب و کار بیشتر است یا تبلیغات؟

همانطور که گفتیم روشهای مختلفی برای تبلیغ کسب و کارتان وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از تبلیغات کلیکی، دریافت رپورتاژ، تبلیغات به ازای نمایش و … محاسبه هزینه هر کدام از این تبلیغات متفاوت است. برای مثال هزینه تبلیغات کلیکی به ازای هر کلیک کاربران محاسبه می شود یا هزینه تبلیغات نمایشی به ازای هر بار نمایش تبلیغ محاسبه می شود.

تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد

در این میان سئو سایت نیز یکی از روشهای به صرفه برای تبلیغ سایتتان است که هزینه آنچنانی نداشته و تضمین شده است. یعنی شما می توانید بدون صرف هزینه های زیاد و بی نتیجه، تنها با پیاده سازی یک سری اصول ساده، رتبه و بازدید سایت خود را به صورت تضمینی افزایش دهید.

در مطلب " تکنیک های سئو سایت " کاربردی ترین تکنیک ها سئو که خودتان هم می توانید آنها را اجرا کنید را گفته ایم.

 

تفاوت سئو و بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا به معنای تولید محتوا با رعایت اصول سئو برای پاسخ به نیازهای کاربران و در نتیجه جلب رضایت آنها می باشد. محتوای شما بایستی برای کاربران جذاب و کاربردی به نظر برسد تا از این طریق بستری برای فروش محصولاتتان فراهم شود.

سئو و بازاریابی محتوا هر دو در راستای یک هدف فعالیت می کنند. در واقع بازاریابی محتوایی بدون در نظر گرفتن اصول سئو نتیجه ای برای شما نخواهد داشت. شما با تولید محتوای ارزشمند برای سایت خود مخاطبان بیشتری جذب می کنید. اینگونه افراد با کسب و کار شما آشنا میشوند و در نهایت فروشتان افزایش پیدا می کند.

نقش سئو در کسب و کار

با تولید محتوای جدید برای موضوعات مرتبط با کسب و کارتان، یک صفحه به سایت شما اضافه می شود. به این ترتیب احتمال ورود مشتری از این صفحات افزایش می یابد. محتواهای با کیفیت به اعتبار و کسب رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کنند. همین موضوع به ارتقا سئو سایتتان نیز کمک خواهد کرد.

اما چگونه تولید محتوا کنیم؟ اگر در این زمینه مهارت یا استعداد دارید، خودتان اقدام به نوشتن محتوا کنید؛ در غیر اینصورت پیش از اقدام هر کار نادرستی در زمینه تولید محتوا، از یک مشاوره تولید محتوا کمک بگیرید. مشاوره تولید محتوا به شما کمک می کند تا بهترین کلمات کلیدی و موضوعات را برای سایت خود پیدا کنید.

 

❔︎ سوالات متداول

چرا کسب و کارها به سئو نیاز دارد؟

به دلیل جذب مشتری از طریق گوگل، افزایش اعتماد گوگل و اعتبار برند، شناسایی نیاز کاربران سایت، جذب مشتری های محلی و هدایت مخاطبان هدف، همه کسب و کارهای اینترنتی نیاز به سئو دارند.

 

نقش سئو در رشد کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

هنگامی که اصول سئو را برای سایت خود پیاده سازی می کنید، سایت شما در نتایج اول جستجو به کاربران نشان داده می شود، در نتیجه تعداد زیادی مخاطب روی سایت شما کلیک می کنند و وارد آن می شوند که در افزایش درآمد و رشد کسب و کار شما تاثیر بسزایی دارد.

 

سئو یا تبلیغات؟ نقش کدام یک در کسب و کار پررنگ تر است؟

روش های تبلیغاتی زیادی از قبیل تبلیغات کلیکی، رپورتاژ آگهی و .. وجود دارد که هزینه متفاوتی دارند. سئو یکی از روش های به صرفه برای رشد کسب و کار است. در واقع شما با صرف هزینه مناسب می توانید از طریق سئو، رتبه سایت خود را افزایش دهید و مشتری بیشتری جذب کنید.

 

در پایان

نقش seo در فروشگاه هاي اينترنتي بسیار بیشتر از نوع محصولات و خدمات شما خواهد بود. هنگامی که سایت شما از اصول و تکنیک های سئو برخوردار نباشد، محصولات نیز در جایگاه درستی قرار نمی گیرند. بنابراین حتی اگر بهترین محصولات و خدمات را نیز عرضه کنید، باز هم فروشی را تجربه نخواهید کرد.

در این مطلب سعی کردیم شما را با نقش seo در فروشگاه هاي اينترنتي و تاثیر سئو در فروش و افزایش درآمد آشنا کنیم.

 

بروزرسانی در جمعه, 03 آذر 1402 07:48

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا