برای کسب درآمد از سایت چقدر وقت بگذاریم؟

پنج شنبه, 29 شهریور 1403 13:09
امتیاز شما به این مطلب
(13 رای‌ها)

برای فروشگاه اینترنتی چقدر وقت بگذاریم

 

همانطور که میدانید راه اندازی فروشگاه اینترنتی یکی از راه های پیشرفت و توسعه کسب و کارهای سنتی است. اما تنها راه اندازی فروشگاه اینترنتی کافی نیست؛ برای رسیدن به کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی باید برای آن وقت بگذارید. در ادامه به سوالات مهمی که در طی چندین سال تجربه از ما میپرسند پاسخ خواهیم داد.

چقدر طول میکشد تا سایت فروشگاهی من به درآمد برسد؟

پاسخ به سوال مدت زمان رسیدن وب سایت به درآمد زایی به شرایط و طرز تفکر شما بستگی دارد. در واقع فرایند راه اندازی کسب و کار اینترنتی تا کسب درآمد از فروشگاه اینترنتی بستگی به تفکر شما دارد. بعضی از افراد گمان می کنند برای درآمدزایی از یک کسب و کار باید ابتدا یک شرکت اجاره کنند، سپس آن را ثبت کنند و محصولات مدنظرشان را خریداری کنند و نهایتا با تبلیغات وسیع به درآمد زایی برسند. اما می توان این مراحل را خلاصه کرد تا سریعتر و آسان تر به درآمدزایی رسید. یعنی شما می توانید بدون اجاره و ثبت شرکت، به کمک فروشگاه ساز یک وب سایت فروشگاهی با قیمت مناسب راه اندازی کنید و بقیه پولی که برای اجاره یا خرید شرکت می خواستید هزینه کنید را برای تبلیغات صرف کنید.

با داشتن یک سایت فروشگاهی دیگر نیازی به خرید محصول یا ابزار نخواهید داشت! حالا چگونه می توانید یک فروشگاه اینترنتی بدون داشتن محصول داشته باشید؟!

برای مثال اگر شما می خواهید پوشاک را به صورت اینترنتی بفروشید، لازم نیست انباری پر از انواع پوشاک داشته باشید و از آنها عکس بگیرید تا در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید؛ تنها کافیست موجودی بازار را برای محصول مورد نظر خود بررسی کنید و ازمحصولات موجود در بازار عکس قرار دهید. در صورتی که سفارشی به شما داده شد آن را از بازار تهیه و ارسال می کنید. اگر این مسیر را پیش بگیرید در کمتر از ۳ماه می توانید با تبلیغات اولیه به درآمد زایی برسید.

 

برای مدیریت فروشگاه اینترنتی، چقدر وقت بگذاریم؟

زمانی که از مردم می خواهیم تا مدل کسب و کار خود را به سمت مدرن شدن ببرند، میگویند وقت کافی برای مدیریت سایت ندارند. اما باید به شما بگوییم که مدیریت یک وب سایت فروشگاهی آنقدر ها هم زمان نیاز ندارد، بلکه باید شیوه های مدیریتی را آموزش ببینید.

همانطور که گفتیم، فقط راه اندازی سایت فروشگاهی، کافی نیست. نباید آن را به حال خود رها کنید در حالی که رقیبان سرسختی دارید. فروشگاه اینترنتی مانند یک نهال است، که برای رشد و بزرگ شدن نیازمند مراقبت و صرف وقت و رسیدگی است.

اگر آن را به حال خود رها کنید، خشک میشود و از آن نتیجه ای نخواهید دید. زمانی شما از سایت خود نتیجه مطلوب را می بینید و به درآمد می رسید، که برای آن وقت کافی بگذارید. فروشگاه اینترنتی، مانند مغازه نیست که مشتری خودش بیاید، بلکه برای جذب آن باید تلاش کنید؛ زیرا مشتری خود به خود سایت شما را بازدید نخواهد کرد.

 

آیا فروشگاه اینترنتی ارزش وقت گذاشتن دارد؟

ما میدانیم که وقت بسیار ارزشمند است و مردم مشغله زیادی دارند، اما این را هم بدانید که صرف وقت برای بهبود یک سایت فروشگاهی، اتلاف وقت نخواهد بود و رمز موفقیت شما در کسب و کار جدیدتان است. حتما شما هم فروشگاه های بزرگی مانند دیجی کالا را دیده اید و یا از آن خرید کرده اید. به نظر شما، این فروشگاه های بزرگ بدون صرف وقت، به این پیشرفت رسیده اند؟

جواب منفی است. تمام فروشگاه های بزرگ دنیا و ایران، برای رسیدن با این جایگاه و این حجم از مشتری، تلاش کرده و وقت گذاشته اند. هر کسب و کاری چه مجازی و چه فیزیکی برای رشد نیاز به یک وقت حداقلی دارد و کاملا طبیعی است که برای به ثمر نشستن این نهال نیاز به زمان مستمر است. 

 

چند ساعت در روز، برای سایتمان وقت بگذاریم؟

همانطور که متوجه شدید، بدون صرف وقت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. هر موفقیتی نیازمند تلاش و سختی است. برای آنکه سایت فروشگاهی شما به آن درآمد و میزان مشتری دلخواه برسد، لازم نیست تمام وقت خود را به آن اختصاص دهید، بلکه با انجام برخی کارها که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، میتوانید به نتیجه برسید. باید برای هر کدام از این کار ها برنامه ریزی کنید و هرکدام را در وقت خود انجام دهید.

اقدامات لازم برای سایت در چندین بخش دسته بندی می شود؛ تولید محتوا برای سایت، سئو و بهینه سازی، پاسخگویی به مشتریان و کامنت های آنان، رسیدگی به ظاهر سایت، ورود اطلاعات به سایت و ... 

هر کدام از این ها باید طبق برنامه ریزی و اصول خاصی انجام شود. به عنوان مثال تولید محتوا می تواند هفته دو تا سه روز انجام شود. اما پاسخگویی به مشتریان باید هر روز هفته و به صورت 24 ساعته صورت بگیرد. از طرفی برخی از  کارها از قبیل ورود اطلاعات به سایت یا دیتا اینتری را می توانید به شرکت های متخصص آن بسپارید. 

به این شکل توانسته اید در زمان خود صرفه جویی کنید.

 چقدر برای سایتمان وقت بگذاریم

 

برای تولید محتوا، چقدر زمان نیاز دارم؟

یکی از مهمترین کارها برای موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، تولید محتوا آن است. تولید محتوا به متن خشک و خالی خلاصه نمیشود؛ تولید محتوای ویدیویی، تصویری، صوتی و یا توضیحات محصولات بخش مهمی از تولید محتوا برای سایت خواهد بود. بنابراین وقت گذاشتن بر روی آن ها، در افزایش فروش و جذب مشتری نقش مهمی دارد. 

زمانی سایت شما، بازدید کننده خواهد داشت که محتوا آن، جذاب و با کیفیت باشد. علاوه بر تولید محتوا منظم و جدید، مطالب قدیمی سایت را نیز باید بروز کنید. تولید محتوا ممکن است از شما زمان زیادی بگیرد اما نتیجه دلخواه را نیز به همراه دارد.

سعی کنید هر هفته یک یا چند مقاله جدید در قسمت وبلاگ خود و مرتبط با کارتان منتشر کنید. در صورتی که مهارت و زمان کافی برای تولید محتوا ندارید، از افراد متخصص کمک بگیرید. تیم خدمات تولید محتوا وب پویا در این زمینه افراد متخصصی دارد که شما را در این زمینه یاری خواهند کرد. بسیاری از فروشگاه های معتبر و موفق، برای تولید محتوا کارشناس تولید محتوا استخدام میکنند.

 

مدیریت فروش و رسیدگی به کاربران چقدر زمانبر است؟

علاوه بر تولید محتوا، کارهایی از جمله افزودن محصولات، رسیدگی به نظرات و سوالات مشتریان، چک کردن موجودی محصولات و… را باید انجام دهید. برای افزودن محصول در ابتدای کار، بسته به تعداد محصولاتتان حدودا به دو سه روز زمان نیاز دارید. رفته رفته با زیاد شدن محصولات و مشتری ها، بهتر است یا زمان بیشتری برای کارتان کنار بگذارید و یا یک نفر را استخدام کنید. برای مثال بسته بندی محصولات و ارسال به موقع برای مشتری، بسیار مهم است. بنابراین برای تسریع در کارها میتوانید از افراد دیگر کمک بگیرید.

اگر مشتری از شما سوالی بپرسد ودر اسرع پاسخی دریافت نکند، احتمال اینکه از خرید خود منصرف شود، بسیار زیاد است. از طرفی اگر به صورت مرتب، موجودی محصولات بررسی نشود، کاربر با دیدن عدم موجودی محصول مورد نظر، از خرید خود منصرف شده  و حتی ممکن است دیگر به فروشگاه شما سر نزند. اگر میخواهید مشتری های شما به صورت دائمی از شما خرید کنند، باید به این نکات توجه کنید. میتوانید یک لپ تاپ تهیه کنید و در زمان هایی که سرتان خلوت است، به این کارها رسیدگی کنید.

 

 راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر زمان میبرد؟

برای ورود به دنیای مدرن خرید و فروش، در ابتدا لازم است یک سایت طراحی کنید. اما این کار چقدر زمان میبرد؟ بستگی به نوع فروشگاه سایتی که انتخاب می کنید دارد. بسیاری از افراد یک سیستم فروشگاهی اختصاصی میخواهند، این کار نیازمند زمان و تخصص زیاد است. برخی دیگر نیز از فروشگاه های آماده استفاده می کنند. امروزه استقبال از فروشگاه های آماده بسیار زیاد شده است، چرا که علاوه بر امکانات بالایی که دارد، در کمترین زمان و با کمترین بودجه اولیه می توانید آن را تحویل بگیرید. در ادامه دو روش طراحی سایت در کمترین زمان را بیان میکنیم.

 

  1. طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

یکی از این روش ها استفاده از وردپرس است. ساخت سایت با وردپرس نیاز به کد نویسی ندارد و در کمتر از یک هفته آماده استفاده خواهد شد. از طرفی کار با این سیستم، آسان بوده و نیاز به دانش خاصی ندارد. اگر میخواهید خودتان اقدام به ساخت سایت با وردپرس کنید، باید به شما بگوییم که ممکن است پس از مدتی به مشکلاتی بر بخورید. در مطلب " آموزش طراحی سایت با وردپرس " به شما یاد داده ایم که چطور سایتتان را با وردپرس راه اندازی کنید.

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا  

 

  1. طراحی سایت با کمک سایت سازها

اگر یک راه کم دردسر و سریع را می خواهید، ما به شما استفاده از سایت ساز ها را پیشنهاد میکنیم. سایت ساز ها نیازی به آموزش ندارند و سایت های زیادی هستند که این کار را انجام میدهند. تیم وب پویا، بهترین فروشگاه ساز بومی را با بهترین امکانات به شما ارائه میکند.

مهم ترین ویژگی فروشگاه ساز آماده وب پویا، مدیریت و کارکرد آسان آن است، حتی اگر دانشی در این زمینه ندارید، فروشگاه ساز وب پویا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این فروشگاه در 3 روز کاری، همراه با فیلم آموزشی به شما تحویل داده خواهد شد. در صورت بروز مشکل و یا سوال در هر زمینه، وب پویا کاملا رایگان آماده پاسخگویی و رفع مشکل شما خواهد بود.

 

سایت ساز ها چطور در زمان صرفه جویی می کنند؟

سایت ساز ها سیستم های آماده ای هستند که از قبل طراحی شده اند؛ زمانی که شما برای راه اندازی وب سایتتان از سایت سازها کمک میگیرید، دیگر نیازی به کدنویسی ندارید. در نتیجه در زمان بسیار کوتاه تری می توانید یک وب سایت با امکانات کامل داشته باشید. به همین جهت است که استفاده از سایت ساز ها می تواند در زمان شما صرفه جویی کند.

 

در پایان

در این مطلب سعی کردیم به سوال زمان به سود رسیدن یک وب‌سایت چقدر است؟ پاسخ دهیم. حوادث ناگهانی همچون کرونا، در کسب و کارهای سنتی تاثیر منفی میگذارد، با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در کنار کسب و کار سنتی خود، آینده را کنترل کنید. همچنین با این کار با رقبای خود رقابت کنید. در این مسیر خسته نشوید، هر موفقیتی پس از صرف زمان و سختی حاصل میشود.

پیشنهاد میکنیم 6 ماه برای فروشگاه خود وقت بگذارید، محتوا تولید کنید و شاهد  تماس های تلفنی خود برای ثبت سفارش باشید. در صورت نیاز با مشاوره در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی، وب پویا بهترین مشاوران خود را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

بروزرسانی در پنج شنبه, 29 شهریور 1403 13:09

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا