ارگانیک سرچ یا جستجو ارگانیک به چه معناست؟

سه شنبه, 06 تیر 1402 12:10
امتیاز شما به این مطلب
(9 رای‌ها)

ارگانیک سرچ چیست؟

 

اگر صاحب یک سایت باشید، حتما عبارت ارگانیک سرچ را شنیده اید. اما جستجو ارگانیک چیست؟ سرچ ارگانیک چه تاثیری در سئو سایت می گذارد؟ چطور می توانیم Organic Search را افزایش دهیم؟ در ادامه به صورت کامل به این موارد پرداخته ایم.

ارگانیک سرچ چیست؟

جستجوی ارگانیک به معنای ترافیک رایگانی است که از موتورهای جستجو به صورت مستقیم به سایت شما وارد می شوند. به طور کلی در نتایج جستجو، دو نوع نتیجه وجود دارد، نتایج جستجو ارگانیک و نتایج جستجو پولی؛ اما این دوچه تفاوتی باهم دارند؟

 

 

تفاوت ارگانیک سرچ و سرچ پولی چیست؟

همانطور که گفتیم نتایج جستجو ارگانیک یا  Organic Search به صورت رایگان و مستقیم از موتورهای جستجو می باشد؛ این در حالی است که نتایج جستجو پولی به ازای هزینه ای که صاحب سایت به گوگل پرداخت می کند، می باشد.

با پرداخت این هزینه، گوگل وب سایت مورد نظر را برای یک سری از عبارات مشخص شده به کاربر نشان می دهد.

چطور وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی دارند را تشخیص دهیم؟

در کنار لینک وب سایت هایی که تبلیغات کلیکی هزینه کرده اند، حروف Ad یا آگهی قرار داده شده است. هزینه نتایج پولی بر اساس تعداد کلیکی است که روی لینک آن سایت انجام میشود.

تفاوت سرچ ارگانیک و سرچ پولی

انواع دیگر ترافیک در وب

ترافیک در بستر وب انواع مختلفی دارد که در ادامه آنها را خواهیم گفت:

  • ترافیک مستقیم

اگر کاربر آدرس سایت شما را به صورت مستقیم در یک مرورگر جستجو کند و از سایت دیدن کند، در واقع به ترافیک مستقیم سایت شما اضافه شده است.

  • ترافیک ایمیلی

ترافیکی که از طریق ایمیل مارکتینگ به سایت شما وارد شود را ترافیک ایمیلی می گویند.

  • ترافیک شبکه های اجتماعی

بازدید یک سایت از شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، لینکدین، اینستاگرام و … را ترافیک شبکه های اجتماعی می گویند.

  • ترافیک ارجاع

ترافیک ارجاع زمانی رخ می دهد که کاربری به واسطه یک سایت دیگر به سایت شما هدایت شود؛ این مورد اصولا از طریق بک لینک ها اتفاق می افتد.

 

نتایج ارگانیک در serp

SERP مخفف عبارت Search Engine Result Page است؛ به معنی صفحه نتایج موتورهای جستجو. اگر بخواهیم سایتمان در نتایج جستجو ارگانیک در serp به کاربر نشان داده شود، باید سئو سایت را جدی بگیریم.

هر موتور جستجو الگوریتم و قوانین خاص خود را دارد که با رعایت آنها می توانیم در نتایج سرچ ارگانیک در serp نشان داده شویم.

 جستجوی ارگانیک

 

اهمیت جستجو ارگانیک در سئو سایت

اصلی ترین هدف وبمستران و سئو کارهای حرفه ای، افزایش ترافیک ارگانیک یک سایت است. هرچه یک سایت بیشتر در صفحه serp دیده شده و بازدید کننده جذب کند، گوگل به آن اهمیتی بیشتری نیز می دهد.

روش های مختلفی برای جذب بازدید کننده وجود دارد، اما تکنیک های سئو کلاه سفید پایدار تر و ارزشمند تر خواهند بود. از طرفی گوگل به راحتی می تواند تفاوت بین ترافیک ارگانیک و پولی یک سایت را بفهمد. از این رو پیاده سازی تکنیک های سئو و در نتیجه افزایش سرچ ارگانیک سایت، در فروش و رتبه آن در گوگل اهمیت زیادی دارد. برای بهبود سئو سایت خود می توانید از تکنیک های گفته شده در صفحه " افزایش سئو سایت " استفاده کنید.

 

چه عواملی در جستجوی ارگانیک تاثیر گذار است؟

به طور کلی بهبود سئو سایت به افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما کمک می کند. اما در ادامه اصلی ترین تکنیک های ارگانیک سرچ در سئو را خواهیم گفت. این تکنیک ها سبب افزایش بازدید سایت ارگانیک خواهند شد.

 

چطور جستجوی ارگانیک یا Organic Search را افزایش دهیم؟

در قسمت قبل تکنیک های اصلی برای افزایش ارگانیک سرچ را به شما گفتیم؛ اما اگر بخواهیم با جزئیات بیشتری در این باره صحبت کنیم، باید بگوییم که تولید محتوای اصولی را جدی بگیرید.

گام اول برای افزایش بازدید ارگانیک، تحقیق درست کلمات کلیدی است؛ هدف اصلی شما نمایش سایت در عباراتی است که کاربر آن را جستجو می کند. بنابراین ابتدا باید کلمات کلیدی مرتبط با کارتان و هدف کاربر را شناسایی کنید. برای این کار پیشنهاد می کنیم که مطلب " چگونه بهترین کلمات کلیدی مقاله را پیدا کنیم؟ " را حتما مطالعه کنید.

پس از شناسایی کلمات کلیدی درست، منبع با کیفیت و کاملی را برای محتوای خود پیدا کنید. هر چه محتوای شما کاملتر باشد، مخاطب رضایت بیشتری از شما خواهد داشت. انتخاب یک عنوان مناسب که بتواند در نگاه اول کاربر را به خود جذب کند نیز از اقدامات مهمی است که در افزایش ارگانیک سرچ تاثیر زیادی دارد. اگر در زمینه تولید محتوا مهارت کافی ندارید، بهتر است از مشاوره تولید محتوا یا از شرکت های معتبر در این زمینه کمک بگیرید.

راه های افزایش Organic Search

 

  • بهینه سازی سایت برای Organic Search

گوگل تمامی سایت هایی را که محتوا های آنها از خوانایی بالا و سرعت سایتشان سریع است را دوست دارد. برای بهینه کردن سایت خود باید مطالب دسته اول و یونیک در سایت خود قرار دهید. گوگل هرگونه کپی برداری و یا مطالب تکراری را نمی پسندد. هنگامی که شما مدام از مطالب تکراری برای سایت خود استفاده کنید، گوگل شما را در لیست جستجوی ارگانیک قرار نمی دهد و این باعث می‌ شود تا اعتبار سایت خود را از دست دهید.

 

  • استفاده از لینک های خروجی

برقراری ارتباط بین سایت شما و سایت های معتبر باعث می شود تا اعتبار سایت شما بالاتر برود. شما می توانید در محتوای خود به منابع معتبر لینک دهید. در این میان باید مراقب باشید تا به سایت های نامعتبر لینک ندهید و یا لینک های شما شکسته و خراب نباشد. در غیر این صورت شما از دید گوگل امتیاز منفی خواهید داشت. 

 

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از تکنیک های افزایش سرچ ارگانیک سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی است. شما می توانید با قرار دادن لینک سایت خود در این شبکه ها، یک بک لینک با کیفیت و معتبر برای سایتتان ایجاد کنید. از طرفی با فعالیت در این شبکه ها می توانید، به برندسازی خود کمک کرده و در نتیجه سرچ ارگانیک سایتتان را افزایش دهید.

 

  • زمان بارگذاری سایت

انتظار کاربران برای بارگذاری سایت شما و سرعت پایین سایت برای کاربر خسته کننده می باشد. اگر به این امر رسیدگی نشود ممکن است کاربران صفحه شما را ترک کنند. طبق آمار به دست آمده 40 درصد کاربران اگر بارگذاری صفحه سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، از دیدن و ارتباط گرفتن با سایت شما صرف نظر می کنند. یکی دیگر از راه های افزایش سرچ ارگانیک، زمان بارگذاری سایت می باشد که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با راهکار های افزایش سرعت سایت پیشنهاد می کنم مطلب " افزایش سرعت سایت " را مطالعه کنید.

 

  • بهینه سازی توضیحات متا

متا دیسکریپشن یا وضیحات متا، متنی است که در پایین عنوان صفحه در نتایج جستجو نمایش داده می شود. این متن یک توضیح کلی درباره ی آن صفحه است. کاربران اینترنت با مطالعه این متن تصمیم می گیرند وارد آن سایت شوند و مطالب آن را بخوانند. برای بهینه سازی توضیحات متا باید از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید و آن را به گونه ای بنویسید که مطابق با هدف کاربر باشد و او را جذب کند.

 

  • بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر، در سرعت بارگذاری سایت بسیار موثر است. همانطور که گفتیم؛ سرعت بارگذاری سایت موجب افزایش جستجوی ارگانیک می شود. به این منظور باید از تصاویر کم حجم در سایت استفاده کرد تا سرعت سایت کاهش پیدا نکند. استفاده از تصاویر جذاب موجب ماندگاری کاربر در سایت می شود که منجر به کسب رتبه ی بهتر در گوگل می شود.

 

چطور جستجو ارگانیک سایت را مشاهده کنم؟

همانطور که گفتیم در سطح وب انواع ترافیک وجود دارد که شما می توانید به راحتی از طریق گوگل آنالیتیکس آنها را مشاهده کنید.

برای این کار به قسمت " Acquisition " و سپس به " channels " بروید؛ پس از آن به بخش " list default channel grouping " رفته و روی گزینه "organic search " کلیک کنید.

در این بخش شما می توانید تعداد بازدید کننده هایی که از طریق جستجو ارگانیک به سایت شما آمده اند را مشاهده کنید. با بررسی این قسمت از گوگل آنالیتیکس می توانید به این پی ببرید که بیشتر مخاطبان شما در چه بستری حضور داشته و فعالیتتان را در آنجا تقویت کنید.

جستجوی ارگانیک سایت در آنالیتیکس

❔︎ سوالات متداول

 جستجوی ارگانیک یا ارگانیک سرچ چیست؟

جستجوی ارگانیک ترافیکی است که بصورت رایگان و بدون پرداخت هزینه و تنها با رعایت اصول سئو، از طریق جستجوی کاربران به سایت وارد می شود. اصلی ترین تفاوت درگاه پرداخت مستقیم و واسط چیست؟

 

جستجوی ارگانیک و جستجوی غیر ارگانیک و پولی چه تفاوتی با هم دارند؟

جستجوی ارگانیک رایگان است و سایت ها بر اساس رتبه ی خود در گوگل، ترافیک مستقیم دریافت می کنند. اما جستجوی غیر ارگانیک هزینه دارد و سایت در ازای پرداخت پول در نتایج گوگل نمایش داده می شوند و ترافیک دریافت می کنند.

 

راه های افزایش جستجوی ارگانیک چیست؟

تولید محتوای سئو شده، بهینه سازی سایت برای موبایل، رعایت سئو تکنیکال، سئو خارجی و سرعت بالای بارگذاری سایت از مواردی هستند که به افزایش جستجوی ارگانیک کمک می کند.

 

در آخر

در این مطلب به این سوال پاسخ دادیم که ارگانیک سرچ چیست، چه تاثیری در سئو دارد و چطور آن را افزایش دهیم؟ به طور کلی زمانی که یک کاربر از طریق سرچ ارگانیک به سایت شما وارد می شود، احتمال اینکه به مشتری تبدیل شود، بسیار زیاد است؛ چرا که او با یک هدف مشخص مراجعه کرده و اگر سایت شما پاسخگوی نیاز او باشد، یک مشتری وفادار برای شما خواهد شد.

اگر در زمینه سئو سایت سوالی دارید، می توانید از مشاوره سئو ما استفاده کنید. برای اطلاع از هزینه مشاوره و خدمات سئو سایت در وب پویا به صفحه " قیمت سئو سایت " مراجعه کنید.

 

بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 12:10

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا