روش های ایندکس سریع سایت | کاهش مدت زمان ایندکس

دوشنبه, 20 شهریور 1402 10:53
امتیاز شما به این مطلب
(41 رای‌ها)

روش های کاهش مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل

 

یکی از دغدغه های صاحبان وب سایت ها این است که چطور مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل را کاهش بدهند. به طور کلی بین 1 تا 5 هفته زمان لازم است تا گوگل بتواند سایت تازه تاسیس شما را ایندکس کند. البته این مدت برای برخی از وب سایت ها می تواند طولانی باشد. با وجود اینکه الگوریتم های گوگل همیشه طبق قوانین خاصی عمل می کنند؛ اما شما می توانید به کمک تکنیک های ایندکس سریع سایت که در ادامه گفته شده، این مدت را به شدت کاهش دهید. 

ایندکس شدن در گوگل چیست؟

کلمه ایندکس یا index به‌ معنی اطلاعات ثبت شده و فهرست شده است. اما ایندکس شدن سایت چیست؟ ایندکس سایت چیست؟ به طور کلی ایندکس شدن یا شناسایی سایت در گوگل توسط الگوریتم های گوگل و ربات های به خصوصی صورت می گیرد. ربات ها به صورت مداوم و لحظه ای میلیون ها وب سایت را بررسی کرده و اطلاعات هر کدام را در خود ذخیره می کنند. ربات های گوگل یا خزنده ها، دارای الگوریتم هوشمند خاصی هستند. ربات ها طبق این الگوریتم وب سایت های مختلف را بررسی کرده، مدتی در آن متوقف شده و عملیات ایندکس کردن یا شناسایی را انجام می دهند.

اما این ربات ها بر چه اساسی اطلاعات یک سایت را بررسی می کنند؟ هر وب سایتی دارای یک فایل به نام فایل robots.txt می باشد. این فایل که در مطلب " فایل robots.txt چیست؟ " به صورت کامل توضیح داده شده است؛ مانند نقشه راهی برای ربات های خزنده عمل می کند. در واقع این فایل مشخص می کند که ربات ها چه مواردی را در سایت بررسی کرده و چه صفحاتی را ایندکس کنند.

ایندکس شدن سایت چیست

محتواهایی که در سطح وب و توسط ربات ها شناسایی می شوند، به پایگاه داده ارسال و اضافه می شوند. اطلاعات پایگاه داده به برنامه های رایانه ای ارسال شده و در این برنامه مواردی از جمله سایت هایی که باید بررسی شوند، تعداد بازدید هر کدام و تعداد صفحات برای fetch را ردیابی می کنند. برنامه های دیگری که توسط گوگل طراحی شده اند، ارتباط و ارزش محتواهای شناسایی شده را بررسی کرده و به وب سایت هایی که ارزش بیشتری دارند، امتیاز بیشتری نیز می دهند.

علاوه بر اینها، ربات های گوگل سایت های جدید را نیز شناسایی کرده و تغییرات هر کدام را نیز مشخص می کند. در ادامه روش های ایندکس سریع سایت را به شما خواهیم گفت که به کمک آنها مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل را کاهش دهید.

 

 

آیا امکان تسریع مدت زمان ثبت سایت در گوگل وجود دارد؟

بله؛ طبق نتایجی که از وبمستران مختلف به دست آمده، با ارسال سیگنال های مختلفی برای گوگل و انجام روش ایندکس سریع سایت، می توان مدت زمان ایندکس سایت در گوگل را کاهش داد. در واقع شما به کمک افزایش دیده شدن سایتتان در دنیای وب ، می توانید به ربات های گوگل نیز کمک کنید تا سایت شما را سریعتر ایندکس کنند.

 

8  روش ایندکس سریع سایت در گوگل

اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم برای کاهش مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل باید سایت را برای کاربران به گونه ای طراحی کنیم که در حین کار با آن خسته نشوند، این یعنی تجربه کاربری خوب برای سایت. در ادامه روش های ایندکس کردن سایت در گوگل را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل

  1. سایتتان را به سرچ کنسول گوگل متصل کنید

    یکی از اولین اقدامات برای شناسایی و ایندکس سایت تازه تاسیس و نوپا توسط گوگل، معرفی سایت به سرچ کنسول گوگل است. برای این کار  پیشنهاد می کنیم راهنمای اتصل سایت به سرچ کنسول را مطالعه نمایید. زمانی که سایتتان را به سرچ کنسول متصل کردید، باید آدرس نقشه سایتتان را به گوگل اطلاع دهید که در مرحله بعدی در این باره کامل توضیح داده ایم.

     

  2. نقشه سایتتان را ایجاد کنید و به گوگل معرفی کنید

    پس از معرفی سایت به سرچ کنسول نوبت به ایجاد نقشه سایت است. نقشه سایت یا sitemap یک فایل متنی با فرمت xml شامل آدرس صفحات سایت شما می باشد. افزونه های مختلفی برای ایجاد سایت مپ در سایت های وردپرسی  وجود دارد از جمله افزونه " google sitemap generator " که میتوانید آن را دانلود و نصب نمایید. پس از ایجاد نقشه سایت به کمک مطلب " معرفی نقشه سایت به گوگل " سایت مپ سایتتان را به گوگل معرفی کنید. از این پس هر مطلبی که در سایت خود درج میکنید وارد نقشه سایت می شود و گوگل مستقیما آن را به واسطه سرچ کنسول رصد می کند.

    معرفی نقشه سایت به گوگل

 

  1. گوگل آنالیتیکس را در سایت فعال کنید

    یکی از ابزارهای رایگان برای سئو سایت شما، گوگل آنالیتیکس است. شما می توانید با اتصال سایتتان به Google Analytics، اطلاعات مختلفی را از کاربران سایتتان کسب کنید. به کمک این ابزار می توانید زمان ورود کاربر به سایتتان، میزان ماندگاری آنها در سایت، صفحاتی که بررسی می کنند و … را به راحتی بررسی کنید. برای اطلاع از نحوه اتصال سایت به آنالیتیکس مطلب آموزش نصب گوگل آنالیتیکس را مطالعه کنید.

    علاوه بر گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول نیز یکی دیگر از ابزارهای رایگانی است که گوگل در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید در این ابزار لیست کاملی از کلمات کلیدی هر صفحه، میزان بازدید از آنها و تعداد کلیک هر کلمه را نیز مشاهده کنید. سرچ کنسول بهترین و کامل ترین ابزار برای سئو سایت شما است. به کمک مطلب " ثبت سایت در سرچ کنسول " می توانید سایتتان را در این ابزار ثبت کنید. 

    همچنین در مطلب " آموزش رایگان سرچ کنسول " به شما یاد داده ایم که چطور از این ابزار به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

 

  1. ساختار سایتتان را برای کاربران و گوگل ساده کنید

    یکی از موثرترین راه ها برای افزایش سرعت ایندکس شدن سایت در گوگل، این است که وب سایتتان را از هر جهت برای دیده شدن در گوگل آماده کنید. اما منظور از آماده کردن سایت برای گوگل چیست؟

    بهینه سازی ساختار سایت

    • محتوای ارزشمند بنویسید!
      همانطور که گفتیم محتواهای شناسایی شده و سیگنال هایی که ربات ها از آنها دریافت می کنند، ارزش و کیفیت یک محتوا را مشخص می کند. هرچه ارزش یک محتوا بیشتر باشد، مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

    • کاربری سایتتان را آسان کنید
      سایت شما باید کاربری آسانی داشته باشد؛ یعنی کاربران بتوانند به راحتی از تمامی بخش های سایت استفاده کنند. این معیار سبب می شود تا بازدید از سایت و همچنین ماندگاری در آن افزایش پیدا کند.

    • آدرس های خود را بهینه کنید
      ربات های گوگل نیز از طریق آدرس هر محتوا می توانند به آن دسترسی داشته باشند؛ به همین دلیل لازم است که آدرس هر صفحه را اصولی و سئو شده انتخاب کنید. همچنین استفاده از متن جایگزین برای هر تصویر نیز سبب می شود تا تصاویر شما سریعتر توسط ربات ها دیده شود.

    • دسترسی ربات ها به سایت فعال باشد 
      گاهی ممکن است شما به اشتباه دسترسی ایندکس شدن سایتتان را در فایل robot.txt غیر فعال کرده باشید. بنابراین این فایل را بررسی کرده و به این نکته توجه کنید. موارد گفته شده در سئو سایت خلاصه می شود که می توانید در مطلب " افزایش سئو سایت " مطالعه کنید.

  1. سرعت سایتتان را افزایش دهید

    یکی دیگر از مواردی که به دیده شدن سایت در گوگل کمک می کند، افزایش سرعت لود سایت است. امروزه کاربران زمان کافی ندارند تا برای لود شدن یک سایت صرف کنند؛ آنها می خواهند در سریعترین زمان ممکن به نیازهایشان پاسخ داده شود. به همین دلیل لازم است تا سرعت لود صفحات سایتتان را بهینه کنید تا کاربران با تمایل بیشتری از سایتتان بازدید کنند. هرچه تعداد سیگنال های ارسال شده از سمت کاربران برای گوگل بیشتر باشد، مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل کاهش پیدا می کند. در مطلب " افزایش سرعت لود سایت " به شما تکنیک های لازم را یاد داده ایم.

     

    تکنیک های کاهش مدت زمان ایندکس سایت در گوگل 

    1. فعالیت در شبکه های اجتماعی را جدی بگیرید

    شبکه های اجتماعی پر بازدید و محبوب را شناسایی کرده و در آنها اکانت ایجاد کنید. برخی از این شبکه های اجتماعی محبوب را می توان توییتر، اینستاگرام، پینترست، لینکدین، فیسبوک و …  دانست.

    زمانی که اکانتی را در این شبکه ها ایجاد می کنید، یک لینک به سایت شما داده می شود. البته که این لینک ها نوفالو بوده و لینک های نوفالو به ربات ها دستور می دهند که مسیر لینک را دنبال نکنند. اما با این وجود گوگل به سیگنال هایی که از شبکه های اجتماعی دریافت می کند، اهمیت ویژه ای می دهد. 

    به این نکته توجه کنید که زمانی کاربران به سایت شما هدایت می شوند و در آن می مانند که وب سایتتان از هر نظر کامل و جذاب باشد.

     

    1. از Google Fetch & Render استفاده کنید

     یک روش برای ایندکس سریع سایت  این است که به صورت دستی از گوگل بخواهید که آدرس صفحات سایت شما را ایندکس کند. برای این کار می توانید از گزینه Fetch & Render یا Submit URL option در سرچ کنسول کمک بگیرید. البته باید این نکته را بدانید که درخواست ایندکس صفحات سایت از این طریق به معنی ایندکس سریع گوگل نیست. یعنی هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد؛ اما در بسیاری از مواقع می تواند روند را سرعت بخشد.

     

     روش های ایندکس سریع سایت در گوگل

    1. لینک سازی خارجی را جدی بگیرید

    یکی از تکنیک های سئو خارجی سایت، لینک سازی یا گرفتن بک لینک می باشد. در واقع به کمک لینک سازی در وب سایت های دیگر، به ربات های گوگل کمک می کنید تا در زمان خزش سایت های دیگر به سایت شما نیز مراجعه کنند. همین عامل می تواند مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل را کاهش دهد. البته لینک سازی خارجی زمانی می تواند به شما کمک کند که از وب سایت های ارزشمند، با انکر تکست صحیح و به صفحات با ارزش سایت داده شود.

    در مطلب " نحوه گرفتن بک لینک " به شما یاد داده ایم که چطور برای سایتتان بک لینک بگیرید.

     

    1. با لینک داخلی صفحات سایتتان را به هم وصل کنید

    یکی دیگر از تکنیک هایی که به ربات های گوگل کمک می کند تا صفحات سایت شما را بررسی کنند، لینک سازی داخلی است. منظور از لینک سازی داخلی سایت این است که در صفحات مختلف سایتتان، به محتواهای مرتبط دیگر لینک بدهید. با این کار نه تنها نیاز کاربران را برطرف می کنید، بلکه دسترسی سایر صفحات را نیز برای گوگل آسان می کنید. 

      

در پایان

زمانی یک سایت در نتایج گوگل دیده خواهد شد که توسط گوگل ایندکس شود و مدت زمان آن بسته به فعالیت ها و نوع سایت شما متفاوت است. اما شما می توانید به کمک تکنیک های روش ایندکس سریع سایت که سئوکاران از آنها استفاده می کنند، مدت زمان ایندکس شدن سایت در گوگل را کاهش بدهید. در این مطلب تمامی تکنیک های کاربردی برای ایندکس سریع سایت در گوگل به شما یاد داده شد. با رعایت این موارد و اعمال آنها روی سایت خود، سرعت ایندکس سایت شما به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

بروزرسانی در دوشنبه, 20 شهریور 1402 10:53

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا