مراحل طراحی سایت فروشگاهی

دوشنبه, 29 مرداد 1403 12:01
امتیاز شما به این مطلب
(25 رای‌ها)

مراحل طراحی سایت فروشگاهی

افرادی هستند که ایده های بسیار زیادی برای طراحی سایت فروشگاهی دارند ولی نمی توانند ایده خود را پیاده کنند، یا این که نمی دانند برای این کار چه مراحلی را باید پشت سر بگذارند. در ادامه آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی و مراحل ساخت سایت را برای شما آماده کرده ایم.

 مراحل ساخت سایت فروشگاهی

برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین ابتدا بایستی با  مراحل طراحی سایت فروشگاهی آشنا شوید.

1. انتخاب هدف فروشگاه اینترنتی و نوشتن پلن

اولین کاری که باید برای ساخت سایت فروشگاه اینترنتی انجام دهید، این است که هدف خود را از ساخت این فروشگاه تعیین کنید و متناسب با این هدف، سایر فعالیت های لازم برای ساخت سایت فروشگاهی را انجام دهید. مرحله بعدی نحوه خرید سایت این است که پلن و نقشه ای که برای طراحی سایتتان دارید را پیاده کنید و حتی المقدور بر روی کاغذ، نکات لازم را برای آن بنویسید.

برای این کار نیاز به افرادی با تجربه و متخصص دارید، که بتوانند شما را راهنمایی کنند. اگر قصد دارید که پلن خود را پیاده کنید و به مرحله اجرایی در بیاورید، می توانید از شرکت ما که بهترین شرکت طراحی سایت در ایران می باشد کمک بگیرید؛ تا با استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه، یک سایت فروشگاهی قدرتمند را برای خود طراحی کنید و بتوانید، خیلی سریع به سود دلخواه خود برسید.

 

2. انتخاب هاست مناسب و با کیفیت

مرحله بعدی برای ساخت سایت فروش اینترنتی، انتخاب هاست با کیفیت و مناسب می باشد. زمانی که می خواهید یک فروشگاه فیزیکی راه اندازی کنید، باید مکانی را برای فروشگاه در نظر بگیرید. در طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای نیز مانند مغازه ها، نیاز به محلی برای قرار گرفتن در آن دارند. فضایی که فروشگاه اینترنتی در آن قرار می گیرد و تمام اطلاعات سایت در آن ذخیره می شود را هاست می گویند. 

همانطور که انتخاب محل مناسب برای یک فروشگاه فیزیکی تاثیر زیادی در میزان فروش آن دارد، هاست فروشگاه اینترنتی نیز باید ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند به کسب در آمد شما کمک کند. در محتوا "ویژگی هاست فروشگاه اینترنتی" ویژگی های یک هاست خوب را به شما معرفی کرده ایم. 

تصویر زیر نمونه ای از قیمت و امکانات هاست فروشگاهی در شرکت میهن وب هاست است.

آموزش ساخت سایت فروشگاهی
 

3. انتخاب نام فروشگاه اینترنتی یا دامنه

در ادامه پاسخ به سوال چگونه سایت فروشگاهی بسازیم، نوبت به انتخاب نام دامنه می رسد. پس از انتخاب یک هاست با کیفیت، باید برای فروشگاه خود یک نام مناسب در نظر بگیرید. به هر حال در هر حوزه ای که قصد طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای دارید، لازم است که نامی مناسب برای دامنه سایت داشته باشید. با کمک همین نام، فروشگاه شما در ذهن مخاطب میماند. نام فروشگاه شما نشان دهنده برند و اعتبار شما است. اما انتخاب نام دامنه نیز اصولی دارد که در محتوا " انتخاب اسم برای سایت " آموزش های لازم را به شما داده ایم. همچنین در ادامه ابزارهایی را معرفی کرده ایم که با کمک آنها می توانید نام بهتری پیدا کنید. 

نام دامنه را با دو پسوند .ir و .com  ثبت می کنند. اینکه کدام پسوند بهتر است، سوالی است که بسیاری از مردم می پرسند. به طور کلی اعتبار پسوند .com از .ir بیشتر است. اما از آنجایی که شما در ایران کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، بهتر است که پسوند .ir خریداری کنید. 

 

4. طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی 

اما مهم ترین قسمت مراحل ساخت سایت فروشگاهی، طراحی خود سایت می باشد. طراحی سایت کاری است بسیار دشوار، که نیازمند تجربه و تخصص بسیار زیادی در این زمینه می باشد؛ زیرا همین سایت است که با مشتریان شما در ارتباط می باشد و اگر سایت شما یک سایت قدرتمند از تمامی جهت ها باشد، می توانید خیلی سریع مشتریان بسیار زیادی را جذب کنید و به این ترتیب خیلی زود به سود بسیار زیادی برسید. نحوه ایجاد سایت فروشگاهی تاثیر بسیاری بر عملکرد آینده سایت تان می گذارد.

برای طراحی سایت فروشگاهی، می توانید با درخواست نیروهای متخصص از شرکت های طراحی سایت، یک سایت بسیار خوب را برای خود طراحی کنید. وب پویا با نیروهای متخصص در این زمینه به شما کمک میکند و شما می توانید با استفاده از تجربه این افراد به راحتی سایتی را طراحی کنید که کاربران جذب آن شوند. همچنین شما میتوانید از فروشگاه ساز آماده، که کاملا سئو شده است و ایرادات آن رفع گردیده است، استفاده کنید.

یک فروشگاه اینترنتی خوب امکاناتی نظیر امکان نقد و بررسی محصولات، امکان پرداخت آنلاین، قابلیت دسته بندی محصولات، سیستم نظر دهی مشتریان و ...  دارد. در زمان ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی، به امکاناتی که فروشگاه در اختیار شما می گذارد و هر آنچه نیاز دارید، توجه کنید. 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

5. انتخاب قالب مناسب

مرحله بعدی از ساخت وب سایت فروشگاه اینترنتی، انتخاب یک قالب سبک و مدرن است. هرچه قالب انتخاب شده سبک تر باشد، سرعت سایت شما نیز بیشتر خواهد بود. با انتخاب یک قالب متناسب با کسب و کار خود، می توانید ظاهر زیبا و حرفه ای برای فروشگاهتان ایجاد کنید. بنابراین این مرحله از نحوه خرید سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. به منظور تکمیل آموزش ساخت فروشگاه اینترنتی در مطلب زیر می توانید نمونه های رایگان قالب آماده سایت را مشاهده کنید:

مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

 دانلود قالب سایت رایگان

 

6. گرفتن مجوز های لازم

یکی دیگر از مراحل ساخت سایت فروشگاهی، گرفتن مجوز های لازم است. به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی به مجوز خاصی نیاز ندارند، اما اگر در حوزه سوپر مارکت، داروخانه، مواد غذایی و از این قبیل محصولات فعالیت می کنید، باید مجوز وزارت بهداشت و سازمان مربوط به کارتان را داشته باشید. علاوه بر این، داشتن اینماد نیز یکی دیگر از الزامات فروشگاه اینترنتی است. از آنجا که در ادامه آموزش ساخت سایت فروشگاهی، نیاز به اتصال به درگاه پرداخت دارید، دریافت اینماد نیز یک امر ضروری می باشد. در مطلب " مجوز برای فروشگاه اینترنتی " به صورت کامل شما را راهنمایی کرده ایم.

 

7. اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت

پس از اتمام طراحی سایت فروشگاهی، باید برای اتصال آن به یک درگاه پرداخت امن اقدام کنید. درواقع هدف کاربر از خرید اینترنتی، پرداخت آسان و سریع هزینه سفارش است. به همین خاطر یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت فروشگاهی، اتصال به درگاه پرداخت است. درگاه های پرداخت به دو دسته واسط و مستقیم تقسیم می شوند؛ درگاه های مستقیم از بانک های رسمی کشور گرفته شده و درگاه های واسط از طریق شرکت های فعال در این حوزه. اما هر یک از این درگاه های پرداخت مزایا و معایبی دارند که شما می توانید، در مطلب " بهترین درگاه پرداخت اینترنتی " آنها را مطالعه و بهترین درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

 

8. تولید محتوای سئو شده

مرحله بعدی در آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی که اهمیت زیادی دارد، تولید محتوای مناسب و سئو شده برای فروشگاه اینترنتی شما می باشد. تولید محتوا را بی شک می توان، جزو ملزومات یک فروشگاه اینترنتی دانست؛ چرا که از این طریق شما می توانید مشتری های فعلی خود را، از خود راضی نگه دارید و کاربران جدیدی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.

مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی حرفه ای

هر چه رتبه شما در موتورهای جست و جو بالا تر باشد، مشتریان بیشتری به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می کنند و هر چه محتوای شما سئو شده تر باشد، رتبه بندی شما در موتورهای جست و جو بالاتر می رود. برای تولید محتوای سئو شده نیز، بهترین کار این است که از کمک نیروهای متخصص کمک بگیرید. تیم وب پویا، در زمینه خدمات تولید محتوا و سئو و بهینه سازی سایت، به شما عزیزان خدمات ارائه می دهد. همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد تولید محتوای اصولی و سئو شده، محتوا " تولید محتوای سایت فروشگاهی " را حتما مطالعه کنید.

 

9. انتخاب روشهای ارسال کالا

یکی دیگر از مراحل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی انتخاب روش ارسال کالا برای مشتریان است. در صورتی که محصولات فروشگاهتان فیزیکی هستند، هزینه و روش های ارسال کالا را مشخص کنید. توصیه می شود چندین روش ارسال کالا در نظر بگیرید تا مشتریان به دلخواه یکی را انتخاب کنند.

 

10. تبلیغات و بازاریابی اصولی  

آخرین مرحله از طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای و قدرتمند، داشتن تبلیغاتی قوی و مناسب فروشگاه می باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و استفاده مردم از شبکه های اجتماعی گوناگون، می توانید به راحتی و با هزینه کم، در شبکه های اجتماعی مختلف تبلیغ کنید.

تبلیغاتی که انجام می دهید را بهتر است به یک تیم حرفه ای واگذار کنید که در زمینه تبلیغات حرفه ای باشد. شاید هزینه بیشتری را از شما دریافت کنند ولی بی شک هرچه تبلیغات قوی تر باشد، مشتریان شما افزایش پیدا می کنند و هر چه مشتریان شما بیشتر شوند، سودی که عاید شما می شود نیز افزایش پیدا خواهد کرد. یادگیری نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی یکی از مهم ترین قسمت های آموزش راه اندازی سایت فروشگاهی است و می تواند شما را به یک فروشگاه اینترنتی موفق تبدیل کند.

آموزش ساخت سایت فروشگاه اینترنتی

سایر مراحل آموزش طراحی سایت فروشگاهی

اکنون که با  نحوه ساخت سایت فروشگاهی به طور کلی آشنا شدید، در ادامه لیستی از محتواهای آموزشی مورد نیاز برای ساخت فروشگاه اینترنتی را برای شما قرار داده ایم تا تمامی سوالات شما در رابطه با چگونه سایت فروش اینترنتی بسازیم را پاسخ دهیم.

 

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده برای ساخت فروشگاه اینترنتی

بهترین راه ساخت فروشگاه اینترنتی، استفاده از سیستم های آماده است. سیستم های مدیریت محتوای آماده یا CMS ها، امکان ساخت فروشگاه اینترنتی را بدون نیاز به دانش فنی و کدنویسی، به شما می دهند. با کمک این سیستم ها شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی را با نصب پلاگین و قالب های مختلف، آماده کنید. همه این مراحل را می توانید بدون نیاز به فرد متخصص، خودتان به تنهایی انجام دهید. البته با توجه به تجربه ای که طی سال ها کسب کرده ایم، بهتر است که از فرد با تجربه کمک بگیرید. از میان سیستم های مدیریت محتوای آماده، وردپرس محبوبیت و توسعه پذیری بیشتری دارد. به همین دلیل بهتر است برای فروشگاه ساز خود، این CMS را انتخاب کنید. 

در محتوا "سایت فروشگاهی با وردپرس" مراحل نصب و راه اندازی وردپرس را آموزش داده ایم.

مزایای سیستم های مدیریت محتوای آماده :

  • قابلیت سئو و بهینه سازی دارد
  • کاملا رایگان و اپن سورس است
  • امکان توسعه و افزایش امکانات با نصب پلاگین ها وجود دارد
  • امکان تغییر ظاهر فروشگاه با دسترسی به قالب‌های متنوع وجود دارد
  • امکان دسترسی به افزونه‌های متنوع برای افزودن امکانات به فروشگاه فراهم است

 

در پایان

در این محتوا به طور خلاصه مراحل طراحی سایت فروشگاهی را برای شما بیان کردیم و به طور کامل متوجه شدید که چگونه سایت فروشگاهی بسازیم. همانطور که گفتیم شما می توانید فروشگاه اینترنتی خود را به صورت اختصاصی راه اندازی کنید و یا اینکه از CMS ها کمک بگیرید. اما بهتر است قبل از گرفتن هر تصمیمی، با افرادی که در این زمینه تجربه دارند، مشورت کنید. شما می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید و در زمینه های مختلف، از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همچنین جهت آشنایی با فروشگاه ساز و امکانات فروشگاه ساز وب پویا به این صفحات مراجعه کنید.

بروزرسانی در دوشنبه, 29 مرداد 1403 12:01

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا