با فروش در ترب و ایمالز فروشتان را چند برابر کنید

شنبه, 13 مرداد 1403 20:17
امتیاز شما به این مطلب
(29 رای‌ها)

افزایش فروش با ترب و ایمالز

 

یکی از دغدغه های مشتریانی که با ما تماس میگیرند این است که از کجا مشتری جذب کنیم؟ چطور فروشگاه اینترنتی خود را به دیگران معرفی کنیم؟ همچنین بسیاری از فروشگاه های اینترنتی با وجود اینکه قیمت های مناسب تری نسبت به رقیبان خود دارند ولی فروش زیادی ندارند. علت این موضوع چیست؟ در این محتوا می خواهیم به سوالاتی نظیر چگونه در سایت ترب فروشنده شویم؟ چطور برای ثبت فروشگاه در ایمالز اقدام کنیم، پاسخ دهیم.

چرا باید محصولاتمان را در ترب و ایمالز قرار دهیم؟

این روزها با وجود فروشگاه سازها، ساختن فروشگاه اینترنتی بسیار راحت تر از قبل شده است و در نتیجه رقیبان نیز افزایش پیدا کرده اند. برای رقابت در این بازار شما باید بتوانید، خود را به مشتریان معرفی کنید. یکی از روش های مفید و ارزان که به شما کمک می کند تا سایت خود را سریعتر به دیگران معرفی کنید، استفاده از وب سایت ایمالز و فروشنده شدن در ترب است.

 

سایت های ایمالز و ترب چگونه در فروش شما تاثیر خواهند گذاشت؟

در خرید حضوری اکثر مشتریان به دنبال مغازه ای هستند که محصول مورد نظرشان را با قیمتی کمتر از سایر مغازه داران بخرند. این موضوع در خرید اینترنتی نیز وجود دارد. مشتریان وب سایت های مختلفی را برای خرید محصول مورد نظرشان بررسی می کنند. از آنجاییکه تعداد فروشگاه های اینترنتی زیاد است، مشتریان ترجیح می دهند به وب سایت هایی مراجعه کنند که به اصطلاح مرجع هستند.

سایت ایمالز و ترب محصولی را برای فروش ارائه نمی دهند، بلکه محصول سایر فروشگاه های اینترنتی را به همراه قیمت آنها به شما نشان می دهند تا برای خرید بهتر تصمیم بگیرید. با توجه به آنچه گفتیم اگر وب سایت شما در این دو سایت قرار گرفته باشد، بلافاصله پس از راه اندازی سایت می توانید اولین مشتری خود را داشته باشید. همکاری با ترب و ایمالز تاثیر بسزایی در فروشتان خواهد گذاشت.

یکی از نکات مثبت این دو سایت این است که بازدید کنندگان زیادی دارند، در نتیجه احتمال بازدید سایت شما توسط آنها افزایش میابد. علاوه براین، وب سایت ترب و ایمالز در گوگل نیز رتبه خوبی دارند.

برای مثال اگر کلمه "خرید تلویزیون ال جی" را در گوگل جستجو کنید، سایت ایمالز در رتبه اول به شما نمایش داده خواهد شد. این مسئله نشان می دهد در بسیاری از محصولات رتبه این دو سایت از دیجی کالا نیز بیشتر است.

ترب و ایمالز علاوه بر وب سایت، اپلیکیشن نیز دارند که همین مسئله سبب شده است کاربران زیادی با نصب اپلیکیشن بر روی موبایل خود، قبل از هر خرید ابتدا قیمت ها را در این سایت بررسی کنند.

  

چگونه محصولاتمان را در ترب و ایمالز بفروشیم؟

برای فروشندگی در ترب و ایمالز ابتدا لازم است که یک سایت فروشگاهی داشته باشید. ساخت فروشگاه اینترنتی اصلا زمانبر و سخت نیست. کافیست به صفحه فروشگاه ساز مراجعه کنید و با انتخاب نسخه مورد نظر خود، پس از 3 الی 4 روز کاری فروشگاه اینترنتی خود را با کمترین هزینه داشته باشید.

پس از آنکه سایت فروشگاهی به شما تحویل داده شد، با مشاهده فیلم های آموزشی که تیم وب پویا در اختیار شما قرار می دهد بدون نیاز به دانش کد نویسی و به راحتی می توانید محصولاتتان را در سایت وارد کنید و سایت شما آماده ثبت سفارش است.

اگر برای نحوه چیدمان صفحه محصول و یا نوشتن توضیحات محصول به نحوی که بتواند مشتری را جذب کند، سوالاتی دارید، خواندن دو محتوا صفحه محصول و توضیحات را به شما پیشنهاد می کنیم.

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که برای ثبت نام در سایت ایمالز و ترب شما نیاز به نماد الکترونیکی دارید. این نماد می تواند در جلب اعتماد مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد. اگر فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید ولی برای دریافت اینماد اقدام نکرده اید، محتوای " راهنمای دریافت اینماد " را حتما مطالعه کنید.

در ادامه به سوال اغلب مشتریان یعنی "چگونه در ترب فروشنده شویم" و " چگونگی ثبت فروشگاه در ایمالز " می پردازیم.

 

نحوه فروشنده شدن در ترب

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه در ترب فروشنده شویم؟ درصورتی که تاکنون تجربه فروش در ترب را نداشته اید، مراحل زیر را انجام دهید.

1- نحوه ثبت نام در ترب به عنوان فروشنده به این صورت است که ابتدا باید وارد سایت ترب شوید. گزینه " ثبت نام فروشگاه " را انتخاب کنید.

 

ثبت نام در ترب

 

2- در ادامه ثبت فروشگاه در ترب،  فرم ثبت نامی برای شما باز می شود که باید مطابق با تصویر زیر اطلاعات فروشگاه را وارد کنید. دومین گام برای فروشنده شدن در ترب، وارد کردن شماره تماستان است تا کد تاییدی برای شما ارسال شود. پس از تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده، گزینه "ثبت فروشگاه" را انتخاب نمایید.

 

ثبت نام در ترب

 

3- در این مرحله شرایط همکاری با سایت ترب برای شما نمایش داده میشود که در صورت پذیرش این شرایط گزینه "پذیرش" را انتخاب کنید. حداکثر دو روز کاری طول میکشد تا سایت شما بررسی شود. پس از تایید سایت تان می توانید، محصولات را در ترب وارد کنید.

اکنون که متوجه شدید چطور در ترب فروشنده شویم، در ادامه نحوه ثبت فروشگاه در ایمالز را توضیح خواهیم داد.

 

ثبت فروشگاه در ایمالز

مراحل کامل تر ثبت فروشگاه در ایمالز را می توانید اینجا مطالعه نمایید اما در ادامه نیز به اختصار توضیح داده ایم:

1- برای ثبت نام در ایمالز ابتدا وارد سایت ایمالز شوید و در بالا سمت چپ گزینه "ثبت فروشگاه" را انتخاب کنید.

ثبت نام در ایمالز

سپس ادامه مراحل را طبق راهنمای 

ثبت نام در ایمالز 

3- اکنون باید صبر کنید تا مشاوران ایمالز با شما تماس بگیرند. در مرحله بعد کارشناسان ایمالز شما را راهنمایی خواهند کرد. در نهایت می توانید محصولاتتان را در سایت ایمالز وارد کنید.

 

چگونه سایتمان را به ترب و ایمالز متصل کنیم؟

پس از طی شدن فرایند ثبت سایت در ترب و ایمالز باید محصولاتتان را در این دو سایت وارد کنید. نحوه کار این دو سایت دقیقا مانند گوگل است، به عبارتی می توان به این دو سایت، موتور جستجوی محصول نیز گفت. در این دو سایت نحوه موجودی محصولات و همچنین محصولات جدید که به سایت شما اضافه میشود نیز نمایش داده می شود. در نتیجه لازم نیست به صورت مداوم محصولات را در این دو سایت بروز کنید، همه چیز به صورت خودکار انجام می شود.

 

فروش محصول در ترب

وارد کردن محصولات در ابتدا توسط سایت ترب و ایمالز انجام میشود. شما باید پس از تایید سایتتان توسط ترب، به عنوان هزینه ثبت فروشگاه در ترب حساب خود را شارژ کنید. حداقل هزینه شارژ ترب 100 هزار تومان است.

وب سایت ترب به ازای هر مشتری که به سایت شما می فرستد، 130 تومان از شارژتان کم می کند. به همین دلیل تنها زمانی از شارژ حسابتان کم می شود که مشتری واقعی برایتان بفرستد. همچنین در صورت عدم رضایت از ترب می توانید باقی مانده شارژ خود را دریافت کنید.

پس از شارژ حساب ترب، باید 3 لینک از سایت خود به وب سایت ترب بدهید. این 3 لینک باید یک نمونه از محصول موجود، محصول ناموجود و محصول دارای تخفیف باشد. از اینجا به بعد همه چیز به عهده ترب است. متناسب با تعداد محصولات ممکن است 10 روز طول بکشد تا تمام محصولات در ترب وارد شود.

سپس حدود یک هفته زمان می برد تا محصولات سایت شما بصورت دسته بندی شده در ترب قرار بگیرند. پس از این مدت مشتریان می توانند از طریق ترب به سایت شما بیایند. نمایش محصولات در ترب تا زمانی ادامه دارد که شما حساب خود را شارژ کنید.

مراحل ثبت نام در ایمالز نیز مشابه ترب است. هزینه ثبت فروشگاه در ایمالز در حال حاضر حداقل 195 هزار تومان است. همچنین در این روند اگر سوالی داشتید، تیم پشتیبانی ترب و ایمالز شما را راهنمایی خواهند کرد.

وب پویا کار را آسان کرده است!

شاید بگویید این فرایند زمانبر بوده و از ثبت نام در ترب و ایمالز صرف نظر کنید. اما باید این خبر خوب را به شما بدهیم که فروشگاه ساز وب پویا با افزونه هایی که دارد می تواند به راحتی در وب سایت ترب و ایمالز قرار بگیرد. با وجود این ویژگی در فروشگاه ساز وب پویا دیگر نیازی نیست دائما قیمت و موجودی محصولات را در ترب و ایمالز به روز کنید.

ثبت محصولات در ترب و ایمالز سخت نیست؛ با وجود فروشگاه ساز وب پویا و اتصال خودکار آن به این دو سایت می توانید به راحتی مشتریان زیادی را جذب کنید.

 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

 

چطور در ترب و ایمالز دیده شویم؟

اکنون که با نحوه همکاری در فروش ترب و ایمالز آشنا شدید، به شما می گوییم که پس از ثبت نام فروشنده در ترب و ایمالز چگونه دیده شوید و محصولات خود را بفروشید.

 

چگونه در ترب فروشنده شویم

 

1. توضیحات کاملی ارائه کنید

ترب و ایمالز اطلاعات مختلفی را از فروشگاه شما در اختیار مشتری قرار می دهند. این اطلاعات می تواند شامل مواردی از جمله روش های پیگیری سفارش، لیست محصولات، مجوز های فروشگاه، آدرس فروشگاه، شرایط ثبت سفارش و ... باشد.

هر چه توضیحات و اطلاعات دقیق تری را از فروشگاه خود ارائه کنید، شانس دیده شدن شما در ترب و ایمالز بیشتر خواهد شد.

 

2. قیمت رقابتی داشته باشید

به طور کلی شیوه کار ترب و ایمالز، نمایش فروشگاه هایی است که نسبت به سایر فروشگاه ها قیمت مناسبتری داشته باشند. هرچه قیمت عرضه شده کمتر باشد، احتمال نمایش فروشگاه در قسمت بالاتر نیز بیشتر خواهد بود.

 

3. امتیازی بالایی داشته باشید

ترب و ایمالز امتیاز کاربران به هر فروشگاه را نیز نشان می دهند. این امتیاز با توجه به پیگیری فروشنده و رضایت مشتری تعیین می شود. هر چه مشتریان تجربه بهتری را در زمان خرید از فروشگاه شما داشته باشند، امتیازی بالاتری را نیز به شما می دهند. حال هر چه امتیاز فروشگاه شما بیشتر باشد، شانس دیده شدن و اعتماد مشتریان به شما نیز افزایش پیدا می کند.

 

4. توضیحات محصولات را کامل بنویسید

هر محصولی در این دو وب سایت ویژگی و مشخصاتی دارند. با نوشتن توضیحات دقیق و کامل برای هر محصول، شانس دیده شدنتان را در ترب و ایمالز افزایش دهید. از طرفی با این کار می توانید در دسته بندی درست قرار بگیرید. اگر نمی توانید به درستی توضیحاتی را برای محصولات بنویسید، مطلب " آموزش نوشتن توضیحات محصول " را مطالعه کنید.

 

5.عکس با کیفیت از محصولات

برای فروش بیشتر در هر پلتفرمی از جمله ترب باید از محصولات خود عکس‌های واقعی و با کیفیت بالا تهیه کنید. مشتریان در خرید اینترنتی توانایی لمس و دیدن محصول از نزدیک را ندارند، شما باید از تمام زوایای محصول عکسبرداری کنید و تمام جزئیات محصول را نشان دهید.

 

عکاسی محصول

6. ارائه تخفیفات ویژه به مشتری

اگر محصول شما تخفیف خورده است، حتما در قسمت توضیحات آن را لحاظ کنید. علاوه بر این می توانید با ارائه پیشنهاد های خاص مثل ارسال رایگان، گارانتی بازگشت کالا، ضمانت اصل بودن محصول و ... اعتماد مشتری را بیشتر جلب کنید.

 

مزایای فروش در سایت ترب و ایمالز

 

مزایای فروش در سایت ترب و ایمالز

 

ایجاد فروشگاه در ترب و ایمالز یک سری مزایا دارد که عبارتند از:

1. عدم محدودیت مکانی و زمانی

یکی از مزایای فروش در ترب و ایمالز عدم محدویت زمانی و مکانی است؛ بسیاری از فروشگاه های اینترنتی در ساعاتی از شبانه روز پشتیبانی نداشته و به مشتری پاسخ نمی دهند. ممکن است در این زمان مشتری با سوالات یا مشکلاتی مواجه شود که عدم پاسخگویی به آنها او را از خرید منصرف کند. اما سایت های ترب و ایمالز این امکان را فراهم کرده اند تا به صورت 24 ساعته به مشتریان رسیدگی کنند. یعنی حتی زمانی که فروشگاه اصلی شما مشتری ندارد، می توانید از طریق ترب و ایمالز مشتری جذب کنید.

2. افزایش اعتماد خریداران

پشتیبانی حرفه ای این دو سایت و همچنین قوانین سرسختانه ای که دارند، سبب شده است تا کاربران اعتماد بیشتری به این دو سایت داشته باشند. یکی از قوانین سایت های ترب و ایمالز این است که شما باید اطلاعات کاملی را در مورد محصولات به مشتری ارائه کنید. همین مسئله سبب افزایش اعتماد کاربران شده است.

3. امکان مقایسه با رقبا 

یکی از دلایل محبوبیت سایت های ترب و ایمالز این است که محصولات مشابه با قیمت های مختلفی را می توان در آنها یافت. به همین دلیل است که فروشندگان تلاش می کنند تا با ارائه محصولات با قیمت های کمتر نسبت به رقبا، مشتریان بیشتری را جذب کنند. این ویژگی به نفع خریداران خواهد بود؛ چرا که آنها می توانند محصولات را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت با کمترین قیمت آن را بخرند.

4. ثبت نظرات کاربران

سایت ترب به گونه ای طراحی شده است که کاربران تا زمانیکه محصولی را نخریده باشند، نمی توانند نظری در مورد آن ثبت کنند. همین ویژگی سبب شده است تا فروشندگان کیفیت محصولات را افزایش داده و توضیحات کاملی در مورد آنها ارائه کنند. از طرفی سایر کاربران با خواندن نظرات دیگران راحتتر برای خرید ترغیب می شوند.

 

❔︎ سوالات متداول

قرار دادن محصول در ترب نیاز به پرداخت هزینه دارد؟

به منظور قرار دادن محصولات خود در هر سایتی باید هزینه پرداخت کنید. اما هزینه ای که ترب برای قرار دادن محصولات شما دریافت می کند، بسیار مقرون به صرفه است. این هزینه بر اساس تعداد کلیک های کاربران بر روی محصولات برآورد می شود.

 

ترب باعث افزایش فروش محصولات من می شود؟

از آنجا که ترب یکی از سایت های فروشگاهی پربازدید ایرانی است، با قرار دادن محصولات خود در این سایت می توانید فروش بیشتری داشته باشید.

 

در پایان

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که چگونه در ترب فروشنده شویم و چطور فروشگاهمان را در ایمالز ثبت کنیم. این روزها با وجود وب سایت هایی مانند ترب و ایمالز، معرفی محصولات و سایتتان به مشتریان کار سختی نیست. همچنین شما می توانید با طراحی سایت مشابه ترب توسط وب پویا که دارای طراحی چند فروشندگی است، مانند ترب و ایمالز سایر فروشندگان را به سایت خود جذب کنید؛ با این تفاوت که ترب و ایمالز فروشی انجام نمی دهند، اما شما با سیستم چند فروشندگی می توانید به ازای فروش محصول سایر فروشندگان پورسانتی را دریافت کنید.

 

بروزرسانی در شنبه, 13 مرداد 1403 20:17

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا