آموزش ثبت نام در زرین پال + اتصال وردپرس به درگاه واسط

چهارشنبه, 20 تیر 1403 09:48
امتیاز شما به این مطلب
(25 رای‌ها)

آموزش گرفتن درگاه زرین پال

 

شما می توانید به دو طریق وب سایت خود را به درگاه بانکی متصل کنید؛ یکی از طریق درگاه های واسط و دیگری از طریق درگاه مستقیم. یکی از شرکت های معتبر و مطرح در ایران که ارائه دهنده درگاه های واسط بانکی است، زرین پال می باشد. در این مطلب به شما آموزش گرفتن درگاه زرین پال و اتصال ووکامرس به زرین پال را خواهیم گفت.

ساخت درگاه پرداخت زرین پال

 در ویدیو زیر به سوال چگونه درگاه پرداخت زرین پال بسازیم؟ پاسخ داده ایم. برای دریافت درگاه پرداخت زرین پال ویدیو زیر را از دست ندهید.

 

پس از راه اندازی وب سایت با فروشگاه ساز یا طراحی سایت اختصاصی برای ارائه خدمات یا محصولات، اولین نکته ای که باید به آن توجه شود درگاه پرداخت آنلاین است. در واقع هدف از خرید اینترنتی سهولت و تسریع فرایند پرداخت است. در ادامه گام به گام آموزش گرفتن درگاه زرین پال را برای شما بیان کرده ایم.

1. وارد سایت زرین پال شوید

اولین گام برای ساخت درگاه پرداخت زرین پال، وارد شدن به سایت زرین پال است. پس از آن که به سایت وارد شدید، " ثبت نام " را انتخاب کنید.

 

ثبت  نام در زرین پال

 2. اطلاعاتتان را وارد کنید

در مرحله بعدی از آموزش ساخت درگاه زرین پال، صفحه برای شما باز خواهد شد. در این صفحه از شما اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی و شماره همراه را می خواهد. پس از وارد کردن شماره یک کد دستوری شش رقمی برای شما ارسال خواهد شد؛ آن را وارد قسمت مشخص شده کنید.

اکنون وارد پنل زرین پال شوید. در قسمت درگاه های پرداخت به شما خواهد گفت که برای استفاده از خدمات زرین پال باید عضویت خودتان را نقره ای کنید.

در دومین مرحله برای گرفتن درگاه زرین پال باید برای ارتقا عضویت اقدام کنید. اطلاعات خواسته شده را مانند جنسیت، تاریخ تولد و نام خود را وارد کنید.

آموزش ثبت نام در زرین پال

 3. مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید

در گام بعدی آموزش ثبت نام در زرین پال، آدرس مورد نظر را به همراه کد پستی و شماره تلفن ثابت وارد کنید. در نهایت بروزرسانی را انتخاب کرده و مدارک را آپلود کنید. مدارک مورد نظر اسکن کارت ملی و اسکن شناسنامه می باشد. حجم فایل ارسالی نباید بیشتر از 2 مگابایت باشد و همچنین فرمت آن نیز باید jpg باشد.

نکته مهم، با گوشی همراه عکس نگیرید، مدارک شما حتما باید اسکن شده باشند. پس از ارسال مدارک در قسمت تیکت ها، پیغامی با عنوان تایید مدارک به شما نشان داده خواهد شد یا اگر مدارک و اطلاعات شما مشکلی داشته باشد، به شما خواهد گفت.

آموزش ثبت نام در زرین پال

 4. نام سایتتان را وارد کنید

در آخر در فرایند نحوه ثبت نام در زرین پال، اگر تمامی اطلاعات و مدارک مورد نظر صحیح باشد، عضویت شما به سطح نقره ای تغییر خواهد کرد. در قسمت درگاه های پرداخت در پنل زرین پال رفته و ایجاد درگاه پرداخت را انتخاب کنید. در این قسمت نام سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را وارد کنید. سپس توضیح مختصری در مورد نوع فعالیتتان ارائه می دهید.

اکنون کیف پول حساب اصلی زرین پال را انتخاب کنید. در دسته بندی ها با توجه به موضوع کاری خود، دسته مورد نظر را انتخاب کنید و در آخر ایجاد درگاه پرداخت را انتخاب کنید.

در نهایت پس از انجام فرایند ثبت نام و تایید از جانب زرین پال، کدی به شما داده میشود. این کد را باید در زمان فعالسازی درگاه در سایت خودتان، وارد کنید. در ادامه این محتوا آموزش اتصال وردپرس به درگاه واسط زرین پال را آموزش داده ایم. پس از این که با نحوه دریافت درگاه پرداخت اینترنتی زرین پال آشنا شدید، در ادامه شما را با نحوه اتصال ووکامرس به زرین پال آشنا خواهیم کرد.

 

اتصال ووکامرس به زرین پال + دانلود افزونه

اکنون که با اموزش ساخت درگاه پرداخت زرین پال آشنا شدید، در ادامه به بررسی نحوه اتصال ووکامرس به زرین پال می پردازیم.

اتصال ووکامرس به زرین پال 

اما چگونه سایت وردپرسی خود را به درگاه پرداخت زرین پال متصل کنیم؟ 

وردپرس معمولا با افزونه ووکامرس به یک فروشگاه تبدیل میشود که در ادامه انواع روش های اتصال ووکامرس به درگاه پرداخت را خواهیم گفت.

 

انواع افزونه درگاه پرداخت ووکامرس

درگاه پرداخت اینترنتی به دو دسته کلی درگاه پرداخت مستقیم و درگاه پرداخت واسط تقسیم می شوند.

1.درگاه پرداخت مستقیم

برای دریافت درگاه پرداخت مستقیم لازم است که سایت شما ای نماد یا نماد الکترونیکی داشته باشد. پس از پشت سر گذاشتن فرایند دریافت مجوز که تقریبا دو هفته طول می کشد، می توانید اقدام به نصب درگاه در سایت کنید. ما در محتوا چطور درگاه پرداخت بگیریم؟ بصورت کامل شما را راهنمایی کرده ایم.

 

2.درگاه پرداخت غیر مستقیم یا واسط

این روش آسانتر و سریعتر خواهد بود. دیگر نیازی به دریافت اینماد هم نخواهید داشت. کافیست در شرکت های واسط مانند زرین پال یا آیدی پی یک حساب کاربری داشته باشید. آنگاه می توانید سایت خود را به درگاه پرداخت متصل کنید.

 

آموزش نصب درگاه پرداخت در وردپرس

همانطور که گفتیم درگاه های بانکی دو دسته هستند، اما برای اتصال سایت به هر دو شما باید افزونه ووکامرس مرتبط با پرداخت آنلاین را نصب داشته باشید.

 

1. نصب درگاه پرداخت مستقیم

برای اینکار ابتدا لازم است در سایت اینماد ثبت نام کرده و برای دریافت اینماد درخواست بدهید. در محتوای راهنمای دریافت اینماد به شما آموزش داده ایم که چطور این مجوز را دریافت کنید. پس از گذشت تقریبا دو هفته که اینماد را دریافت کردید، به سایت خود رفته و افزونه درگاه پرداخت وردپرس را برای بانکی که مدنظرتان است نصب کنید. ( ما در اینجا درگاه پرداخت بانک ملت را آموزش داده ایم)

افزونه بانک ملت

پس از دانلود و نصب این افزونه، آن را فعال کنید. با توجه به عکس زیر در قسمت پیشخوان به بخش ووکامرس رفته و در آنجا پیکربندی را انتخاب کنید. پس از آن زبانه پرداخت را انتخاب کنید. 

آموزش اتصال وردپرس به درگاه مستقیم 

پس از فعال کردن درگاه بانک ملت، گزینه مدیریت را انتخاب کنید.

آموزش اتصال وردپرس به درگاه مستقیم

در این قسمت اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

آموزش اتصال وردپرس به درگاه مستقیم

 تنظیمات پایه‌ای شامل موارد زیر است:

عنوان درگاه: یک نام برای درگاه انتخاب کنید، در اینجا بصورت پیشفرض ملت است.

توضیحات درگاه: باید توضیحات مرتبط با درگاه خود را وارد کنید.

تنظیمات حساب بانک ملت : در اینجا اطلاعاتی شامل نام کاربری، ترمینال آیدی و رمز عبور را که پس از ثبت نام در سامانه درگاه بانک ملت دریافت کرده اید را وارد کنید. ثبت نام در این سامانه تقریبا 48 ساعت طول میکشد.

تنظیمات عملیات پرداخت: در این بخش پیغامی که می خواهید پس از پرداخت آنلاین به کاربر نمایش داده شود را وارد کنید. این پیام ها می تواند متنی مانند " پرداخت با موفقیت انجام شد" یا "پرداخت ناموفق" باشد.

در آخر تنظیمات را ذخیره کرده و اکنون سایت شما به درگاه پرداخت مستقیم متصل است.

 

2. آموزش اتصال زرین پال به وردپرس

همانطور که گفتیم برای اتصال زرین پال به وردپرس نیازی به اینماد ندارید. ما در اینجا اتصال سایت به درگاه غیر مستقیم بانکی را با کمک افزونه درگاه پرداخت زرین پال وردپرس آموزش می دهیم. برای این کار کافیست به مخزن افزونه های وردپرس مراجعه کرده و افزونه "درگاه پرداخت ووکامرس زرین‌پال " را نصب و فعال کنید.

درگاه پرداخت واسط وردپرس

مانند تصویر زیر در قسمت پیشخوان به بخش ووکامرس رفته و پیکربندی و در نهایت زبانه پرداخت بروید. پس از فعال کردن پرداخت امن زرین پال، مدیریت را انتخاب کنید.

 افزونه درگاه پرداخت زرین پال وردپرس

در نهایت مانند روش مستقیم مطابق شکل زیر باید تنظیمات پایه‌ای مربوط به افزونه درگاه پرداخت ووکامرس زرین‌ پال را وارد نمایید. 

درگاه پرداخت واسط وردپرس

مانند روش قبل عنوان درگاه، توضیحات و تنظیمات عملیات پرداخت را تکمیل کنید. اما برای تنظیمات حساب زرین پال باید به سایت زرین پال مراجعه کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید. بعد از آن به شما یک API با مرچنت کد داده میشود. کد را در قسمت تنظیمات وارد کرده و ذخیره را انتخاب کنید. اکنون درگاه زرین پال در سایت شما فعال است.

پس از ثبت نام و دریافت درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به ثبت نام در سامانه مالیات درگاه پرداخت اینترنتی و دریافت کد مالیاتی اقدام کنید. در محتوای آموزش دریافت کد مالیاتی نحوه دریافت کد مالیاتی را به همراه تصویر آموزش داده ایم

 

❔︎ سوالات متداول

برای ثبت‌نام در زرین‌پال، چه مدارکی نیاز است؟

برای ثبت نام در زرین پال، به تصویر کارت ملی و فرم احراز هویت که باید آن را پس از پر کردن، بارگذاری کنید، نیاز دارید. پس از آن باید اطلاعاتی نظیر آدرس و شماره حساب بانکی را وارد نمایید.

 

منظور از سطح نقره ای در ثبت نام زرین پال چیست؟

در زرین پال سه سطح جدید، نقره ای و طلایی وجود دارد؛ زمانی که برای ثبت نام در زرین پال اقدام می کنید، حساب شما به حالت جدید خواهد بود. اما اگر بخواهید از سرویس های این سایت استفاده کنید، باید اطلاعات خواسته شده را وارد کرده تا سطح شما به نقره ای ارتقا پیدا کند. آخرین سطح زرین پال نیز، سطح طلایی است که برخی از خدمات به صورت رایگان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 

تسویه حساب در زرین پال چگونه است؟

فرایند تسویه حساب در زرین پال، پس از کسر کارمزد و حداکثر پس یک روز بعد از تراکنش و تا ساعت 17 انجام خواهد شد. لازم به ذکر است که تسویه حساب در روزهایی که تعطیل رسمی است، انجام نمی شود.

 

چرا افراد زیادی از زرین پال استفاده می کنند؟

یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت این درگاه پرداخت، آسان بودن فرایند اتصال سایت به زرین پال است. کافیست در سایت زرین پال ثبت نام کرده و افزونه مورد نیاز را نیز در قسمت " آزمایشگاه پلاگین " دانلود کنید. در زمان نصب افزونه نیز هیچ خطایی را دریافت نخواهید کرد و سرعت نصب نیز بسیار بالا است.

 

آیا زرین پال برای وب سایت های غیر وردپرسی هم است؟

بله؛ زرین پال قابلیت نصب روی هر نوع پلتفرمی را دارد.

 

زرین لینک چیست؟

یکی از امکانات زرین پال، در اختیار گذاشتن درگاه پرداخت برای کسب و کارهایی است که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. یعنی شما برای استفاده از این خدمات نیازی به داشتن وب سایت نخواهید داشت. با تهیه زرین کارت، یک لینک پرداخت شخصی در اختیار شما قرار خواهد گرفت؛ زمانی که سفارشی از جانب مشتری داشته باشید، با ارسال این لینک از او می خواهید تا هزینه را به صورت مستقیم و از طریق درگاه بانکی واریز نماید.

از ویژگی های جالب این طرح، این است که شما می توانید برای هر محصول یک قیمت خاص و لینک مشخص قرار بدهید؛ علاوه بر این می توانید سقف سفارش نیز برای آن لینک تعیین کنید. با این امکانات مدیریت میزان فروش شما به راحتی انجام خواهد شد.

سقف واریز پول به حساب شما از طریق زرین لینک، 50 میلیون تومان خواهد بود؛ همچنین به ازای هر تراکنش، 500 تومان از مشتری گرفته می شود.

 

در پایان

در این مطلب سعی کردیم نحوه گرفتن درگاه پرداخت زرین پال و آموزش اتصال زرین پال به وردپرس را برای شما به صورت کامل بیان کنیم. با ثبت نام درگاه زرین پال می توانید به راحتی وب سایتتان را به درگاه بانکی امنی متصل کنید.

 

بروزرسانی در چهارشنبه, 20 تیر 1403 09:48

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا