تاثیر بک لینک در سئو سایت

یکشنبه, 28 مرداد 1403 09:57
امتیاز شما به این مطلب
(15 رای‌ها)

تاثیر بک لینک در سئو سایت 

 

یکی از تکنیک های رایج سئو سایت، گرفتن بک لینک های معتبر برای سایت است. اما عده ای خرید بک لینک را راهی آسان تر می دانند و به اشتباه به سایتشان ضرر می زنند. در ادامه این مطلب می خواهیم بیشتر در مورد تاثیر بک لینک در سئو سایت صحبت کنیم و در آخر نیز راهکارهای خرید بک لینک قوی اما قانونی را نیز به شما بگوییم.

تاثیر بک لینک در سئو سایت با گوگل؟

در ابتدا بهتر است بدانیم که بک لینک یعنی چیست؟ به طور خلاصه به لینک هایی که از یک وب سایت دیگر به سایت شما داده می شود، بک لینک می گویند. یکی از فاکتورهایی که گوگل یک وب سایت را معتبر و با کیفیت حساب می کند، تعداد بک لینک هایی است که سایت های دیگر به آن می دهند. در واقع گوگل اینطور تصور می کند که این وب سایت حتما محتواهای مفید و جامعی دارد که سایت های دیگر به آن لینک می دهند. بنابراین تاثیر بک لینک طبیعی بر سئو را میتوان فوق العاده عالی دانست.

اما چند درصد لینک سازی ها به صورت طبیعی و داوطلبانه توسط سایت های دیگر به سایت ما داده می شود؟ لینک دادن به سایت های دیگر به ویژه در ایران تقریبا کاری غیر مرسوم است؛ مگر اینکه وب سایت شما آنقدر شهرت پیدا کرده و معتبر باشد تا دیگران به عنوان یک سایت مرجع به آن لینک بدهند. در ادامه بیشتر در مورد تاثیر بک لینک پولی در سئو سایت صحبت خواهیم کرد.

 

چطور می توانیم بک لینک بخریم؟

برخی از افراد می خواهند خودشان دست به کار شده و به هر طریقی برای سایتشان بک لینک بگیرند؛ آنها می خواهند راه صد ساله سایت های معتبر را یک شبه طی کنند. اما چطور؟ بله با خرید بک لینک؛ آنها با پرداخت هزینه از وب سایت های دیگر می خواهند که به آنها لینک بدهند. راه های زیادی برای این کار وجود دارد که در ادامه خواهیم گفت:

  • می توانید از وب سایت دیگر بخواهید که با انتشار یک پست در وبلاگ خود به شما لینک بدهد و شما نیز متقابل این کار را انجام دهید. به این کار خرید بک لینک وبلاگی می گویند.
  • می توانید از وب سایت هایی که بک لینک می فروشند، بک لینک بخرید. 
  • محصول یا خدماتی را به یک وبلاگ نویسی داده و از او بخواهیم تا آنها را نقد کرده و به ما لینک بدهد.
  • یک دیگر از روش های بک لینک گرفتن، بک لینک با استفاده از برنامه مانی ربات است. این نرم افزار به صورت دستی تعدادی زیادی بک لینک می سازد. برای دانلود این برنامه پیشنهاد می کنم مطلب مانی ربات و سئو را مطالعه کنید.

 

آیا گوگل بک لینک پولی را معتبر می داند؟

پاسخ این سوال قطعا منفی است؛ به طور کلی هدف گوگل جلب رضایت کاربر است. یعنی او همواره تلاش می کند وب سایت هایی را به کاربرانش نشان دهد که از نظر محتوایی مفید باشند. وقتی شما خودتان اقدام به لینک سازی می کنید و به اصطلاح بک لینک پولی می گیرید، در واقع گوگل را دور زده اید و تاثیر بک لینک از بین می رود یا حتی ممکن است توسط گوگل جریمه شوید.

شاید بپرسید خب راهکار موثر برای بک لینک چیست؟ 

بسیاری از شما محتواهای جامع و بسیار مفیدی در سایت خود قرار داده اید و در واقع لیاقت رتبه گرفتن در گوگل را دارید. همچنین مدت زیادی از تاسیس سایت شما گذشته و تا حدودی تکنیک های سئو را روی آن اعمال کرده اید. اما بنا به دلایلی نتوانسته اید به رتبه دلخواهتان برسید. در این زمان خرید بک لینک اصولی می تواند تا حد زیادی گزینه مناسبی برای شما باشد؛ اما باز هم تاکید می کنیم که باید احتیاط کنید! در مطلب " چطور بک لینک بگیریم؟ " نکات زیادی را برای گرفتن بک لینک با کیفیت و اصولی گفته ایم.

 

با خرید بک لینک چطور جریمه خواهید شد؟

جریمه های گوگل به دو دسته تقسیم می شوند:

  • جریمه‌های دستی (Manual Penalties)
  • جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

تاثیر بک لینک

 

جریمه‌های دستی (Manual Penalties)

گوگل برای تمامی وبمستران یک سری قانون مشخص کرده است و هر فردی که خلاف قوانین عمل کند، جریمه خواهد شد. بهتر است اینطور بگوییم که یک سری افراد در شرکت گوگل نشسته اند و دائما بررسی می کنند که چه افرادی اشتباه عمل می کنند. سپس آنها را جریمه خواهند کرد.

 

جریمه‌های الگوریتمی (Algorithmic Penalties)

الگوریتم های گوگل مجموعه ای از قوانین بسیار سخت و پیچیده ریاضیات هستند که بر اساس آنها بهترین نتیجه به کاربر نشان داده می شود. گوگل برای هر کاری یک الگوریتم مخصوص به خود دارد؛ در واقع ربات ها بر اساس الگوریتم های گوگل یک وب سایت را بررسی می کنند. در مطلب " الگوریتم های گوگل چیست؟ " به صورت کامل هر الگوریتم را توضیح داده ایم.

بنابراین شما باید پیش از هر کاری الگوریتم های گوگل را بشناسید و اگر خلاف آنها عمل می کنید، سریعا برای جبران اشتباهاتتان اقدام کنید. اگر گوگل متوجه این بشود که یک خطا را چندین بار تکرار کرده اید، شما را جریمه کرده و احتمال اینکه شما را ببخشد، ممکن است ماه ها طول بکشد.

 

چرا هنوز هم خرید بک لینک در سئو اثر دارد؟

ابتدای محتوا به شما گفتیم که خرید بک لینک خلاف قوانین گوگل بوده و می تواند به ضرر شما تمام شود. از طرفی گفتیم در ایران مرسوم نیست که دیگران به صورت خودکار به سایت شما لینک بدهند. به همین دلیل عده ای به بک لینک پولی رو می آورند.

اگر بخواهیم از دید منطقی و سئو کلاه سفید نگاه کنیم، نباید برای خرید بک لینک اقدام کنیم. چرا که قوانین گوگل را دور زده و ممکن است جریمه شویم. اما به طور کلی مفهوم خرید بک لینک با لینک سازی فرق می کند. در بسیاری از مواقع که اقدام به خرید بک لینک بی کیفیت و شتاب زده از شرکت های نامعتبر می کنید، سایتتان را به نابودی می کشانید.

اما عده ای هنوز هم این کار را به دلایل زیر انجام می دهند:

  • خرید بک لینک راحت تر از لینک سازی است
  • در مدت زمان کمتری به نتیجه میرسند ولی این نتیجه کوتاه مدت خواهد بود
  • چون دیگران بک لینک می خرند، آنها هم می خرند

پس گرفتن بک لینک یا خرید آن فقط در صورتی میتوانید تاثیر مثبت داشته باشد که اصولی انجام شود. در ادامه راهکارهایی را خواهیم گفت که بک لینک قوی و قانونی ایجاد کنید.

 

بک لینک قوی و با کیفیت اما قانونی!

اکنون که با تاثیر بک لینک در سئو سایت آشنا شدید، در ادامه به شما می گوییم که چطور بک لینک باکیفیت و قانونی دریافت کنید.

  • پست های با کیفیت در سایت منتشر کنید

یکی از ساده ترین اقداماتی که می توانید برای گرفتن بک لینک انجام دهید، تولید محتوای با ارزش در سایتتان است. شما می توانید محتواهای با کیفیت و کاربر پسند تولید کرده و به سایت های معتبر دیگر لینک بدهید. سپس لینک محتوای خود را از طریق ایمیل برای صاحبان آن سایت ها ارسال کنید. اگر پست شما از نظر محتوایی با کیفیت بوده و رتبه نسبتا خوبی داشته باشد، دیگر وب سایت ها نیز به آن محتوا لینک خواهند داد.

 

  • در سایت های وبلاگی پست منتشر کنید

سایت های زیادی برای انتشار پست به صورت رایگان در سطح اینترنت وجود دارند. از معتبر ترین آنها می توان به ویرگول، مدیوم، امیگو و … اشاره کرد. شما می توانید در این نوع سایت ها پستی را منتشر کرده و به سایت خود لینک بدهید. با این کار علاوه بر اینکه برای سایت خود لینک سازی کرده اید، مخاطبان جدیدی را نیز پیدا خواهید کرد.

خرید بک لینک وبلاگی 

  • از HARO استفاده کنید

 یکی از سرویس هایی که مورد استفاده روزنامه نگاران قرار می گیرد، سرویس HARO است. اگر در زمینه خاصی مهارت دارید، می توانید به سوالات این سرویس پاسخ داده و برای سایتتان لینک بگیرید.

 

  • لینک سازی داخلی و اصولی انجام دهید

یکی از تکنیک های سئو، لینک سازی داخلی است. زمانی که شما در یک محتوا به مطالب مرتبط دیگر سایتتان لینک بدهید، شبکه ای گسترده از لینک ها ساخته اید. این کار باعث میشود تا کاربر به صفحات دیگر از سایت شما هدایت شده و نرخ پرش سایت کاهش پیدا کند. در مطلب " نرخ پرش چیست؟ " در این مورد صحبت کرده ایم.

 

  • پروفایل شبکه های اجتماعی خود را بروز کنید

پروفایل شبکه های اجتماعی خودتان را مثل اینستاگرام، توییتر، لینکدین و … را بروز رسانی کنید و لینکی به سایت خود بدهید. در تصویر زیر می توانید بیو اینستاگرام وب پویا را مشاهده کنید که آدرس سایت در آن قرار داده شده است.

خرید بک لینک قوی

  • مسابقه برگزار کنید

شما می توانید ترتیب جشنواره یا مسابقه ای را در سایت خود بدهید؛ سپس از شرکت کنندگان بخواهید که برای ورود به مسابقه، لینک سایت شما را در سایت یا وبلاگشان قرار دهند.

 

  • در سایت های پرسش و پاسخ فعالیت کنید

شما می توانید در فروم ها و سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora فعالیت کنید. سپس به سوالات دیگران پاسخ داده و لینک سایت یا محتوای مرتبط با پرسش را قرار بدهید. با این کار می توانید تاثیر مثبت بک لینک در سئو بهره بگیرید.

 تاثیر بک لینک در سئو

  • از بازارهای اینترنتی استفاده کنید

اگر سایت فروشگاهی یا ارائه دهنده خدمات دارید، می توانید در بازارهای اینترنتی یا وب سایت های آگهی فعالیت کنید. از وب سایت هایی که می توانید لینک محصولاتتان را در آن قرار دهید، ترب، ایمالز و با سلام است. با این کار محصولات شما لینک خارجی خواهند گرفت. در مطلب " ثبت نام در ترب به عنوان فروشنده " به شما یاد داده ایم که چطور در ترب و ایمالز محصولاتتان را وارد کنید.

علاوه بر این می توانید در سایت هایی مثل دیوار، شیپور و … خدمات یا محصولاتتان را تبلیغ کرده و به سایت خود لینک بدهید.

 

  • رپورتاژ آگهی

یکی از راه های گرفتن بک لینک، استفاده از رپورتاژ آگهی است. در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که با رعایت آن ها می توانید علاوه بر دریافت بک لینک، به تبلیغ سایت و برند خود بپردازید و در موتورهای جستجو رتبه ی خوبی بگیرید. در محتوای " چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟ " به طور کامل در این باره توضیح داده ایم. هنگام درج رپورتاژ آگهی باید مواردی که در زیر گفته می شود را در نظر بگیرید:

ترافیک بالا

 بهتر است از سایت هایی که ترافیک بالا دارند و پر بازدید هستند، رپورتاژ خریداری کنید، تا علاوه بر دریافت اعتبار از طریق آن لینک، کاربران بیشتری وارد سایت شما شوند.

زمان رپورتاژ

نباید در فاصله های زمانی نزدیک به هم رپورتاژ خریداری کنید. زیرا؛ گوگل متوجه می شود، لینک خریداری کرده اید و ممکن است جریمه شوید و از طرف گوگل اسپم شناخته شوید.

اعتبار دامنه

از سایت هایی اقدام به خرید رپورتاژ کنید که اعتبار دامنه آن ها بالا باشد، تا اعتبار لینکی که به سایتتان منتقل می شود زیاد باشد.

دائمی بودن بک لینک

اطمینان پیدا کنید که رپورتاژ خریداری شده، دائمی باشد. زیرا؛ اگر لینک گرفته شده حذف شود، اعتباری که به سایت شما داده است نیز حذف می شود.

تعداد لینک

لینک هایی که در رپورتاژ ایجاد می کنید، نباید بیشتر از 3 یا 4 تا باشد. تعداد لینک های زیاد، باعث کاهش ارزش لینک ها و همینطور مشکوک شدن گوگل می شود.

انکر تسک لینک

انکر تکست همان عنوان لینک است که با کلیک بر روی آن به سایت دیگر منتقل می شوید. نباید از همیشه از یک انکر تسک استفاده کنید. زیرا توسط گوگل شناسایی و جریمه می شوید. باید به طور طبیعی رفتار کنید. به این منظور می توانید از کلمه کلیدی، نام سایت، آدرس سایت، ترکیب نام سایت و کلمه کلیدی و… به طور متوازن، برای متن انکر تسک استفاده کنید.

موضوع سایت رپورتاژ

یکی از مواردی که گوگل به آن توجه دارد، ارتباط معنایی بین صفحات لینک شده است. بهتر است از سایت هایی رپورتاژ خریداری کنید که با موضوع سایت شما ارتباط داشته باشد. برای مثال اگر در زمینه گردشگری فعالیت دارید، از سایتی رپورتاژ خریداری کنید که مرتبط با این موضوع باشد، نه از سایتی که مربوط به دانلود فایل است.

 

آیا گرفتن بک لینک سئو کلاه سفید است؟

یکی از روش های بهینه سازی سایت که با قوانین و ضوابط موتورهای جستجو مطابقت دارد سئو کلاه سفید است. در سئو کلاه سفید باید سعی کنید که با رعایت قوانین و شرایط از جانب گوگل، رتبه سایتتان را در نتایج گوگل بهبود ببخشید. در حقیقت سئو کلاه سفید کاملاً برعکس سئو کلاه سیاه می باشد؛ گوگل برای بک لینک حساسیت ویژه ای قائل است و شما باید محتوای لینک و نوع لینک را بررسی کنید. در لینک سازی شما باید به طور طبیعی رفتار کنید تا گوگل شما را جزو دسته کلاه سفید بداند. توجه داشته باشید بک لینک هایی که از سایت های دیگر دریافت می‌ کنید می تواند روی اعتبار سایت شما موثر باشد؛ همچنین اعتبار بالا و پایین رفتن سایت شما به اعتبار سایتی که به شما لینک می دهد کاملاً بستگی دارد.

  

❔︎ سوالات متداول

آیا بک لینک پولی تاثیر گذار است؟

همانطور که در این مطلب گفتیم، استفاده از بک لینک پولی می تواند به سایت شما ضرر هایی وارد کند. اما اگر به صورت اصولی و توسط افراد متخصص ایجاد شود، می تواند برای سایت مفید هم باشد. البته این در صورتی است که سایت از نظر سئو داخلی و تکنیکال و از همه مهم تر از نظر محتوایی در وضعیت درستی باشد.

 

تفاوت بک لینک پولی و رایگان چیست؟

  • ایجاد بک لینک های رایگان نیازمند زمان بیشتری است
  • بک لینک های پولی در زمان فشرده تری ایجاد می شوند
  • ریسک بک لینک های رایگان کمتر است
  • بک لینک های پولی ترجیحا باید به دست سئوکار با تجربه انجام شود
  • پیدا کردن منابع برای بک لینک رایگان دشوار است
  • نتیجه دهی بک لینک های پولی اما قوی اصولا بیشتر است

 

چه نوع بک لینک هایی را بخریم؟

  • بک لینک هایی از دامنه های متفاوت با قدمت و اعتبار بالا
  • وب سایت های ویکی، مثل ویکی پدیا
  • خرید بک لینک در کامنت سایت های معتبر
  • خرید بک لینک نوفالو از سایت های با ارزش
  • خرید بک لینک از دامنه هایی با پسوند gov و edu

 

در پایان

همانطور که در این مطلب گفتیم، خرید بک لینک در بیشتر اوقات می تواند به ضرر شما تمام شود. شما می توانید از روش های دیگری برای لینک سازی سایتتان استفاده کنید که برخی از آنها را در این مطلب گفتیم. برای مطالعه روش های بیشتر می توانید مطلب " روش های لینک بیلدینگ " را مطالعه کنید. همچنین اگر در آخر تصمیم به خرید بک لینک گرفتید، بهتر است از شرکت معتبر آن را خریداری کنید؛ وب پویا با سال ها تجربه در زمینه سئو سایت، خدمات خرید بک لینک ارزان نیز ارائه می کند.

 

بروزرسانی در یکشنبه, 28 مرداد 1403 09:57

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا