منشن بدون لینک یا Linkless Mention چیست؟

چهارشنبه, 22 آذر 1402 10:34
امتیاز شما به این مطلب
(19 رای‌ها)

منشن بدون لینک یا Linkless Mention چیست؟

 

یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار سئو، منشن بدون لینک است. با کمک این روش می توانید اعتبار سایتتان را در گوگل افزایش داده و برندتان را در سطح وب مطرح کنید. اما Linkless Mention چیست؟ منشن بدون لینک چه اهمیتی در سئو سایت دارد؟ چطور می توان منشن بدون لینک ایجاد کرد؟

منشن بدون لینک چیست؟

به طور کلی سئو یک سایت بیش از 200 فاکتور دارد که از میان آنها 2 فاکتور بیش از همه مورد توجه قرار گرفته و اهمیت بسیار بالایی دارند. تولید محتوا و لینک سازی خارجی یا همان گرفتن بک لینک، دو فاکتور مهم گوگل است که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه گوگل قرار گرفته است.

اما منظور از Linkless Mention چیست؟

منشن بدون لینک در واقع متنی است که بدون لینک به سایت شما اشاره می کند. بهتر است با یک مثال مفهوم آن را برایتان روشن کنم.

" دیجی کالا یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در کشور است"

آیا من به سایت دیجی کالا لینک داده ام؟ همانطور که می بینید، من بدون اینکه به دیجی کالا لینک بدهم، از نام او استفاده کرده ام. در واقع اشاره کردن به یک سایت، بدون اینکه به او لینک بدهیم را منشن بدون لینک گویند.

 

 

انواع منشن بدون لینک

برخی از افراد تصور می کنند که Linkless Mention، تنها به دیده شدن نام برندشان بدون لینک در سطح وب خلاصه می شود. اما تنها استفاده از نام برند بدون لینک دادن کافی نیست؛ هر اشاره ای که بتواند سایت شما را به کاربر معرفی کند، بدون اینکه به سایتتان لینک بدهید را منشن بدون لینک می گویند.

  • نام برند به فارسی یا انگلیسی بدون لینک
  • نام مدیر سایت تنها در صورتی که گوگل یا کاربران زیادی آن را بشناسند
  • آدرس سایت بدون آنکه لینک داشته باشد
  • کلمه کلیدی + نام برند مانند فروشگاه ساز وب پویا
  • استفاده از محصول یا خدمات شاخص سایت که مردم و گوگل آن را منحصر به شما می دانند

 

استفاده از Linkless Mention چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

به طور کلی سئو یک سایت به 3 دسته تقسیم بندی می شود:

تاثیر Linkless Mention در سئو سایت

منشن بدون لینک در دسته سئو خارجی قرار می گیرد؛ اما هدف از سئو خارجی چیست؟ هدف ما از سئو خارجی، افزایش اعتبار سایت و برند در برابر گوگل است. در واقع گوگل برای اینکه بتواند به شما اعتماد کند، علاوه بر بررسی وضعیت داخلی سایتتان، اعتبار شما را در سطح وب نیز بررسی می کند.

اینکه چقدر کاربران سیگنال مثبت برای شما ارسال می کنند یا سایت های دیگر چطور درباره شما حرف می زنند؟ همه این ها معیاری برای گوگل خواهد بود. اما اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، گوگل با بررسی بک لینک ها و منشن های بدون لینک سایت شما، میزان اعتبار سایتتان را تعیین می کند.

گوگل اینطور می گوید که :

" اگر وب سایتی با محتواهای با کیفیت باشید، قطعا سایت های مختلفی در سطح وب به شما لینک خواهند داد. حال هرچه تعداد و اعتبار این بک لینک ها بیشتر باشد، اعتبار سایت شما نیز بالاتر خواهد رفت."

همانطور که گفتیم گرفتن بک لینک یکی از معیارهای مهم گوگل برای تعیین میزان اعتبار سایت است. به همین دلیل سئو کارها با استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه و کلاه خاکستری، اقدام به ساخت بک لینک برای سایت کردند. اما رفته رفته و با پیشرفته شدن الگوریتم های گوگل، این ترفند به راحتی قابل شناسایی شد.

به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت فاکتورهای دیگری را برای مشخص کردن میزان اعتبار هر سایت معرفی کند. یکی از این فاکتور های تعیین اعتبار سایت، فعالیت آن در شبکه های اجتماعی است که در مطلب " تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت " در این باره صحبت کرده ایم.

فاکتور بعدی Linkless Mention است؛ در این فاکتور گوگل می گوید اگر وب سایت شما محتوای با کیفیت و مفیدی داشته باشد، قطعا کاربران در سطح وب از شما صحبت کرده و شما را به دیگران معرفی می کنند.

از طرفی گوگل می گوید، در حالت طبیعی برخی از این صحبت ها باید دارای لینک و برخی بدون لینک باشند. اینجاست که اهمیت منشن بدون لینک مشخص می شود. حال هرچه تعداد Linkless Mention های سایت شما افزایش پیدا کند، از دید گوگل اعتبار سایت شما در بین کاربران نیز بیشتر خواهد بود.

 

چطور با کمک منشن بدون لینک سایتمان را سئو کنیم؟

شاید با مطالعه این محتوا اینطور برداشت کنید که اهمیت منشن بدون لینک بیشتر از بک لینک است. اما اینطور نیست!

به طور کلی فاکتورهای سئو در کنار یکدیگر می توانند به بهبود وضعیت سایت کمک کنند؛ یعنی همان اندازه که گرفتن بک لینک اهمیت دارد، منشن بدون لینک نیز حائز اهمیت است.

اما نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که در زمان گرفتن بک لینک، ممکن است سایت دچار پنالتی شود. به همین منظور اگر تجربه و دانش لازم را در این زمینه ندارید، بهتر است از یک سئو کار کمک بگیرید. در مطلب " بهترین روش های لینک بیلدینگ " به شما یاد داده ایم که چطور بک لینک با کیفیت بگیرید.

اما در روش Linkless Mention، خطرات کمتری وجود دارد؛ اما چطور از این روش استفاده کنیم؟

 

1. فعالیت در شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راه ها برای استفاده از منشن بدون لینک، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. شما می توانید در کپشن اینستاگرام، متن های توییتر و لینکدین، بدون اینکه به سایتتان لینک بدهید، به سایتتان اشاره کنید. به این ترتیب سوشیال سیگنال سایت را افزایش داده و بدون گرفتن بک لینک، اعتبار سایتتان را افزایش داده اید. 

 

تاثیر منشن بدون لینک در سئو

 

2. استفاده از بخش نظرات سایت های دیگر

از دیگر روش های ساخت منشن بدون لینک، میتوان به فعالیت در سایت های دیگر اشاره کرد. اصولا وب سایت های معتبر امکان لینک دادن در بخش کامنت ها را غیر فعال می کنند. این وب سایت ها بهترین مکان برای ایجاد منشن بدون لینک هستند. کافیست زیر نظرات کاربران، به صورت طبیعی نام برند یا محصول و خدماتی که ارائه می کنید را بیاورید. برند منشن باعث می شود تا کاربران در دفعات متعدد، با نام برند و کسب و کارتان روبرو شوند.

 

سئو سایت با linkless mention

 

3. فعالیت در سایت های انتشار محتوا یا ویدیو

از دیگر تکنیک های منشن بدون لینک، انتشار محتوا در سایت های دیگر است. شما می توانید در سایت هایی نظیر ویرگول، اومیگو و … محتوای تازه نوشته و منتشر کنید. به این نوع از سایت ها، سایت های وبلاگی گفته می شود.

علاوه بر این با تولید محتوای ویدیویی و پادکست و در نهایت انتشار آنها در سایت های آپارات، تماشا، میهن ویدیو و … می توانید منشن بدون لینک بسازید.

 

افزایش منشن سایت به صورت دستی

  • ذکر نام برند در ویدیوهای آپارات، یوتیوب و ...
  • درج نام برند در کپشن اینستاگرام
  • درج نام برند در فروم های مختلف به ویژه در بخش پروفایل
  • ذکر نام برند در کامنت پست رقبا

 

از کجا بفهمیم نام برندمان منشن شده است؟

اینکه بفهمیم نام برند شما منشن شده است یا نه، کمک زیادی به ما خواهد کرد. زمانی که به این موضوع پی ببریم، می توانیم از صاحبان آن سایت ها بخواهیم تا منشن را به بک لینک تبدیل کنند. از طرفی می توانیم به میزان محبوبیت سایتمان برای کاربران پی ببریم؛ همچنین عباراتی که کاربران به واسطه آن، ما را معرفی می کنند را نیز پیدا می کنیم.

برای اینکه بفهمیم چه سایتی به ما منشن بدون لینک داده است، باید در ابزار گوگل آلرتس ثبت نام کنید. با ثبت نام در این ابزار می توانید تعیین کنید که به ازای هر بار که نام برند شما در سطح وب استفاده می شود، یک ایمیل دریافت کنید.

پس از آن می توانید از صاحبان آن سایت ها بخواهید منشن ها را به بک لینک تبدیل کرده یا تعداد آنها را افزایش دهند.

ابزار گوگل آلرتس

 

چطور از منشن ها نتیجه بهتری بگیریم؟

همانطور که گفتیم هر چه تعداد منشن های سایت شما افزایش پیدا کند، به مراتب اعتبارتان نیز بیشتر خواهد شد. اما چطور تاثیر این منشن ها را افزایش دهیم؟

سرچ نام برند و همچنین ورود به سایت از طریق آدرس آن، نشان دهنده برند بودن شما در سطح وب می باشد. زمانی که در بخش نظرات سایت دیگر، از منشن بدون لینک استفاده می کنید، تعداد زیادی از کاربران آن را می بینند. اما چطور از این فرصت برای افزایش ترافیک و افزایش برندینگ سایت استفاده کنیم؟ 

شما باید سعی کنید در منشن بدون لینک، کاربر را ترغیب کنید تا نام برندتان را در گوگل سرچ کند. برای این کار باید به نحوی برای سایت های دیگر کامنت بگذارید که کاربر برای وارد شدن به سایت شما مشتاق شود.

به عنوان مثال اگر می خواهید در قسمت نظرات یک محتوا در سایت دیگر کامنتی را بگذارید، می توانید به شیوه زیر عمل کنید:

" سلام، ممنونم از محتوای خوبتون. اتفاقا همین چند وقت پیش مطلبی رو در سایت وب پویا در مورد افزایش سئو سایت خوندم که تکنیک های خیلی کاربردی گفته بود. پیشنهاد می کنم شما هم این محتوا رو بخونید تا بتونید سئو سایتتون رو با تکنیک های ساده افزایش بدید"

با این نوع نوشتن، میتوانید به راحتی کاربر را ترغیب کنید تا نام برندتان را در وب سرچ کند.

 

ساخت منشن برای سایت هایی با نام دامنه عمومی

بسیاری از سایت ها، نام دامنه عمومی دارند؛ به عنوان مثال ممکن است آدرس سایتشان laptop.ir باشد؛ زمانی که بخواهید برای این نوع دامنه ها منشن بدون لینک بسازید، باید از آدرس دقیق آن استفاده کنید. چرا که اگر نام آن را به صورت " لپ تاپ " در سطح وب استفاده کنید، گوگل متوجه نمی شود که این کلمه نام یک برند است.

 

برای دریافت منشن بدون لینک، چالش اجرا کنید

شما میتوانید با برگزاری یک مسابقه یا چالش، از مخاطبان خود بخواهید در یک وبلاگ یا پیج اینستاگرام خود، پست یا استوری را در مورد شما و همراه با نام برندتان منتشر کنند. این کار علاوه بر ایجاد منشن بدون لینک، مخاطبان شما را نیز افزایش می دهد.

 

ابزارهای پیدا کردن برند منشن 

در این مطلب به شما از مزایای برند منشن و راه های افزایش آن صحبت کردیم. اما چطور می توانیم آن را رصد و مورد ارزیابی قرار دهیم؟ در ادامه ابزارهایی را برای این مورد به شما معرفی می کنیم:

  • گوگل آلرتز (Google Alerts)

یکی از ابزارهای قدیمی برای شناسایی برند منشن، ابزار گوگل آلرتز است. به کمک این ابزار می توانید هر زمان که نام برند شما استفاده می شود، از آن آگاه شوید. اما عیب بزرگ این ابزار این است که تنها در صورتی از برند منشن مطلع خواهید شد که در نام برند شما 10 نتیجه اول گوگل قرار بگیرد.

  • Talkwalker Alerts

به کمک این ابزار می توانید گزارش کاملی را از ارزیابی برند منشن خود دریافت کنید؛ حتی می توانید موقعیت جغرافیایی کاربرانتان را نیز پیدا کنید.

  • Awario

ابزار Awario یکی از بهترین ابزارها برای این کار است که شما می توانید به مدت 14 روز از خدمات رایگان آن استفاده کنید.

 

در آخر

در این مطلب سعی کردیم به شما بگوییم که منشن بدون لینک چیست و چطور می تواند در سئو سایت تاثیر بگذارد. همانطور که گفتیم، ایجاد منشن بدون لینک به همان میزان ساخت بک لینک اهمیت دارد. شما می توانید به کمک تکنیک های ساخت منشن بدون لینک که در این مطلب گفته شد، برای افزایش برند سازی و اعتبار سایتتان اقدام کنید.

 

بروزرسانی در چهارشنبه, 22 آذر 1402 10:34

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا