15 روش افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

یکشنبه, 19 فروردين 1403 12:27
امتیاز شما به این مطلب
(21 رای‌ها)

روش های افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

  

حتما شما هم مایل هستید که بدانید یک وب سایت از نظر گوگل چقدر اعتبار دارد؟ برای دانستن این موضوع نیاز به معیارهای گوناگونی داریم. پیج اتوریتی و دامین اتوریتی یکی از صدها معیاری است که اعتبار سایت را مشخص می کند. در ادامه خواهیم گفت که دامین اتوریتی و پیج اتوریتی چیست و چطور برای افزایش دامین آتوریتی و پیج اتوریتی اقدام کنید.

آتوریتی (Authority) یعنی چه؟

آتوریتی در لفظ به معنای اعتبار است. در مورد سایت ها، گوگل تصمیم گرفت به سایت هایی که اعتبار بیشتری دارند، ارزش بیشتری دهد و آن ها را در نتایج جستجو بالا بیاورد. به همین دلیل دو مفهوم پیج آتوریتی و دامین آتوریتی شکل گرفت. 

 

پیج اتوریتی چیست؟

پیج اتوریتی (Page authority) یا مخفف PA معیاری است که توسط سایت Moz برای سنجش رتبه سایت ها توسعه یافت. سایت Moz با بررسی فاکتورها و الگوریتم های پیچیده به یک وب سایت از 0 تا 100 امتیاز می دهد؛ البته این رتبه به هر صفحه از وب سایت داده به طور جداگانه می شود.

 

دامین اتوریتی چیست؟

دامین اتوریتی (Domain authority) یا مخفف DA نیز مانند پیج اتوریتی معیاری برای رتبه بندی سایت ها است. تنها تفاوت این معیار با پیج آتوریتی در این است که اعتبار DA به دامنه اصلی سایت داده می شود.

دامین اتوریتی چیست؟ 

 

دامین آتوریتی MOZ بر اساس چه معیارهایی اندازه گیری می شود؟

وقتی از دامین آتوریتی صحبت می شود، بیشتر اسم ابزار MOZ به یاد آورده می شود. ابزار های دیگری هم برای بررسی اعتبار دامنه وجود دارند که در ادامه آن ها را معرفی کرده ایم. اما ببینیم ابزار ماز بر اساس چه فاکتورهایی اعتبار دامنه را می سنجد:

MozRank: این فاکتور تعداد و کیفیت سایت هایی که به یک صفحه لینک می دهد را می سنجد.

Link profile: این عامل لینک های داخلی و خارجی هر صفحه را اندازه گیری می کند. اگر در این صفحه به سایت های مهم لینک داده شود و یا از سایت های معتبر لینک گرفته شده باشد، اعتبار بالایی دارد.

Root Domains: در اینجا ماز به منحصر بفرد بودن منبع بک لینک های گرفته شده توجه می کند. برای مثال گرفتن 100 بک لینک از یک سایت ارزش کمتری دارد نسبت به بک لینک کمتر اما از سایت های مختلف.

MozTrust: در این فاکتور قابل اعتماد بودن وب سایت هایی که به یک صفحه لینک داده اند، بررسی می شود. برای مثال اگر از یک سایت دانشگاهی یا آموزشی معتبر لینک گرفته باشید، ارزش بیشتری دارد.

Site Structure: این عامل ساختار سایت را بررسی می کند که آیا برای خزش موتورهای جستجو بهینه است یا خیر. تجربه کاربری سایت شما چگونه است؟ آیا کاربران می توانند به راحتی از سایت شما استفاده کنند؟

 

دامین اتوریتی نرمال برای یک سایت چقدر است؟

دامین آتوریتی وب سایت های تازه تاسیس عدد 1 بوده و معمولا تا رسیدن به عدد 20 در ابتدا آسان خواهد بود ولی از آن به بعد نیازمند فعالیت مداوم و گذر زمان است. به طور کلی امتیازات بین 30 تا 40 برای وب سایت های فعال و امتیاز بین 40 تا 60 برای وب سایت های معتبر مناسب است.

 

اگر فرصت کافی برای مطالعه ندارید، پیشنهاد میکنم پادکست صوتی زیر را در مورد افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی گوش بدهید:

 

 

راه های افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

رسیدیم به اصل مطلب، تا اینجای مطلب فهمیدیم پیج اتوریتی و دامین اتوریتی یعنی چی؟ و همچنین از تاثیر قدرت دامنه در سئو نیز باخبر شدید. حال می خواهیم راه های افزایش اعتبار دامنه و صفحات را بررسی کنیم.

1. تولید محتوای سئو شده

حتما شنیده اید که می گویند، محتوا پادشاه است. در واقع محتوای خوب و اختصاصی برای رتبه و اعتبار یک وب سایت اولویت دارد. هرچه محتوا طبق اصول سئو باشد، میزان ترافیک و بازدید سایت شما افزایش میابد. علاوه بر تولید محتوای سئو شده، باید مخاطب خود را بشناسید و متناسب با نیاز آن ها محتوا را تولید کنید؛ این عامل می تواند پیج آتوریتی را افزایش دهد.

 

2. لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی یعنی صفحه ای از یک سایت را به صفحه دیگری از همان سایت متصل کنیم. با اینکار کاربران به سادگی بین صفحات مرتبط سایت شما جا به جا می شوند و ربات های گوگل میتوانند، صفحات جدید و مرتبط را به سادگی پیدا کنند.

لینک های داخلی که بین صفحات شما وجود دارد، در واقع بیانگر پیوستگی و اعتبار سایت شما است. برای مثال لینک های مقالات بیشتر که ما برای اطلاع شما در مقالات وب پویا قرار می دهیم، لینک سازی داخلی هستند.

 افزایش دامین آتوریتی و پیج آتوریتی

 

3. لینک سازی خارجی

لینک خارجی به لینک هایی گفته می‌شود که کاربران را از یک سایت به سایت دیگری منتقل می کنند. لینک های خارجی، به ویژه اگر از طرف وب سایت های معتبر باشد، در اعتبار و رتبه سایت شما بسیار موثر است.

بگونه ای که گوگل سایت شما را یک وب سایت مرجع می داند. برای مثال اگر شما این مقاله را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی یا یک تالار گفتمان به اشتراک بگذارید، در واقع برای این صفحه از سایت وب پویا یک لینک خارجی ساخته اید. محتوا " لینک بیلدینگ چیست؟ " به صورت کامل در این باره بحث کرده ایم.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که برای کدام یک از صفحات سایت بک لینک بگیریم؟

به طور کلی نیازی نیست برای تمامی صفحات سایتتان بک لینک بگیرید؛ بلکه شما باید صفحه اصلی سایت و مهم ترین صفحاتی که معرف خدمات یا محصولات اصلی کسب و کارتان است را هدف قرار بدهید. زمانی که رتبه و ارزش صفحه اصلی سایتتان در گوگل افزایش پیدا کند، تاثیر آن در سایر صفحات نیز گذاشته خواهد شد. مطالعه محتوای " ساخت بک لینک " به شما کمک می کند تا با کمک لینک سازی، پیج آتوریتی سایت خود را افزایش دهید.

 

4. فعالیت در شبکه های اجتماعی 

فعالیت در صفحات اجتماعی تاثیر زیادی در کسب و کار شما دارد، زیرا میزان ورودی به وب سایت شما به شکل ارگانیک افزایش میابد. این موضوع سبب می شود که گوگل وب سایت شما را نیز یک وب سایت فعال تر بداند و در پیج آتوریتی نیز تاثیر بگذارد. همانطور که گفتیم پیج آتوریتی مربوط به سئوی سایت است که در محتوای " تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت " کاملا به این مسئله پرداخته ایم.

 

5. سئو و بهینه سازی سایت

گوگل برای رتبه یک وب سایت از الگوریتم های پیچیده ای استفاده می کند. برای اینکه از نظر گوگل رتبه خوبی کسب کنید، باید قوانین سئو را در وب سایت خود به کار ببرید.

تنظیمات مهم سئو که باید روی سایت خود اعمال کنید:

  • وب سایت خود را در سرچ کنسول دو موتور جستجوی Google و Bing  ثبت کنید.
  • نقشه سایت xml خود را ایجاد کنید و پس از بهینه سازی، Google ارسال کنید. 
  • robots.txt سایت خود را تنظیم کنید و به گوگل راهنمایی کنید که کدام یک از فایل های سایت شما را ایندکس کند.
  • زبان سایت خود را در همان ابتدا برای گوگل مشخص کنید، تا گوگل بتواند تشخیص بدهد سایت شما در چه زبانی رقابت می کند. برای مشخص کردن زبان سایت از hreflang استفاده کنید.
  • پروتکل سایت خود را از http به https تغییر دهید.
  • برای محتواهای خود از اسکیما استفاده کنید.

خدمات سئو وب پویا می تواند شما را در این امر یاری کند؛ همچنین برای مطالعه بیشتر در مورد قوانین ساده سئو به مطلب تکنیک های سئو مراجعه کنید.

 

6. استفاده از تصاویر جذاب و اینفوگرافیک

تصاویر زیبا و مرتبط با محتوای سایت، در افزایش دامین آتوریتی و پیج اتوریتی سایت بسیار موثر است. اینفوگرافیک باعث می شود که موضوع مطالب وب سایت شما از روی تصویر نیز مشخص و واضح باشد. برای مثال مورد زیر یک اینفوگراف برای این محتوا به شمار می رود:

8 روش افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی

در مطلب عکس فروشگاه اینترنتی درباره ی انتخاب عکس برای سایت های فروشگاهی صحبت کرده ایم.

   

7. افزایش سرعت سایت

سرعت یک وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای بررسی این عوامل و افزایش سرعت لود سایت از وب سایت GTmetrix استفاده کنید. توجه داشته باشید که حجم تصاویر موجود در سایت شما در سرعت آن بسیار موثر است. برای کاهش حجم تصاویر نیز می توانید به وب سایت compressjpeg.com مراجعه کنید. برای افزایش سرعت لود سایت خود پیشنهاد می کنم محتوای " افزایش سرعت سایت با GTmetrix " را مطالعه کنید.

اگر سایت شما از سرعت لود خوبی برخوردار نباشد، کاربران سایت خسته شده و نرخ پرش افزایش پیدا می کند؛ در نتیجه پیج آتوریتی نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه افت هم می کند. بنابراین بهبود سرعت سایت، یکی از اصول سئو تضمینی است.

 

8. موبایل فرندلی بودن سایت

همانطور که از عنوان مشخص است، موبایل فرندلی یعنی آیا وب سایت شما با موبایل دوست است یا نه؟ به عبارتی اگر کاربران از طریق موبایل به سایت شما مراجعه کنند، می توانند به خوبی تمام صفحات را بررسی کنند و از نظر سرعت لود سایت در موبایل به مشکل بر میخورند یا نه. با توجه به این موضوع در دوره ای که بیشتر مردم به کمک موبایل وب گردی می کنند، موبایل فرندلی یا واکنش گرایی در پیج آتوریتی یک وب سایت موثر است.

موبایل فرندلی

9. قدمت دامنه

هرچه قدمت وب سایت شما بیشتر باشد، نشان می دهد که فعالیت و قدرت دامنه شما نیز در بستر اینترنت بیشتر بوده و این امر در افزایش دامین آتوریتی شما موثر است.

  

10. افزایش برندینگ

هنگامی که کاربران نام برند شما را به صورت مستقیم در گوگل سرچ کنند، در واقع گوگل اینطور برداشت می کند که برند شما در میان مردم محبوب بوده است. اینگونه گوگل متوجه می شود کاربران از سایت شما راضی هستند و پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت شما نیز افزایش می یابد. 

بنابراین به اقداماتی که به تاثیر برندینگ در سئو سایت شما کمک می کند، بیشتر توجه کنید. اقداماتی نظیر لینک سازی، گرفتن رپورتاژ آگهی، تبلیغات و … می تواند در افزایش برندینگ به شما کمک کند.

 

11. اصلاح و بهینه سازی معماری سایت

معماری صحیح سایت شما نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی است. معماری سایت شامل دسته بندی صحیح، رنگ و طراحی صفحات و ارتباط آنها است. بنابراین به ساختار سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

 

12. حذف لینک های شکسته سایت

علاوه بر لینک سازی، حذف و اصلاح لینک های شکسته و خراب نیز اهمیت زیادی برای افزایش پیج آتوریتی و دامین آتوریتی دارد. شما باید لینک های سایتتان را بررسی کرده و در صورتی که نات فاند یا 404 شده بودند، آنها را اصلاح کنید.

وجود صفحات 404 در سایتتان از نظر گوگل اصلا خوب نیست؛ چرا که کاربر زمانی که روی لینک سایت شما کلیک می کند، با صفحه ای بیهوده مواجه می شود. برای از بین بردن لینک های شکسته، باید آنها را به صفحات مرتبط و خوب ریدایرکت 301 کنید.

 

13. انتشار منظم محتوا

بی نظمی در انتشار محتوا نشان دهنده اعتبار کمتر سایت است. انتشار محتوا بصورت منظم در سایت، به گوگل این سیگنال را می دهد که سایت شما پویا و فعال است. بنابراین ارزش بیشتری برای سایت شما قائل می شود. برای سایت های نوپا، انتشار منظم محتوا باعث می شود گوگل آن ها را بهتر ببیند. شما می توانید با داشتن یک تقویم محتوایی برای انتشار محتواهای سایت خود یک برنامه ریزی داشته باشید.

 

14. تجربه کاربری خوب

روی تجربه کاربری سایت خود تمرکز کنید. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید تا کاربر در سایت شما بماند و به راحتی از آن خارج نشود. تجربه ی کاربری شامل موارد زیادی از جمله: وضعیت فنی سایت، ناوبری آسان سایت، محتوای کاربر پسند و .. است. هدف گوگل رضایت کاربران است. اگر کاربران از سایت شما رضایت داشته باشند، گوگل اهمیت بیشتری برای شما قائل می شود.

 

15. تا رسیدن به نتیجه صبور باشید

افزایش دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت کاری نیست که ناگهانی و در یک شب صورت بگیرد. پس از ایجاد هر یک از تغییراتی که بالا گفتیم، خزنده های Moz به خواندن و ارزیابی وب سایت شما می پردازند که این کار زمان بر است؛ بنابراین باید صبور باشید تا نتیجه تغییراتی را که ایجاد کردید مشاهده کنید.

 

چه امتیازی برای پیج اتوریتی خوب است؟

  • امتیاز بالای 70 برای وب سایت های ایده آل است ولی به همان میزان که خوب است، کسب آن نیز سخت و دشوار است و نیاز به قدمت و سابقه طولانی دارد.
  • امتیاز بین 30 تا 70؛ بسیار خوب است و وب سایت هایی با این امتیاز جایگاه ویژه ای دارند.
  • امتیاز بین 10 تا 30؛ سایت هایی با این امتیاز نیز جایگاه نسبتا خوبی دارند ولی نمی توان گفت ضعیف هستند؛ زیرا کسب رتبه در پیج آتوریتی آسان نیست.
  • امتیاز  بین 1 تا 10؛ صفحاتی که به تازگی ایجاد شده اند یا این امتیاز را دارند.

 

ابزارهای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت

از آنجایی که سالهاست PA  و DA جایگزین page rank شده است، بنابراین باید برای افزایش سطح کیفی وب سایت خود به این 2 معیار توجه کنید. شما می توانید برای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی، از ابزارهای زیر کمک بگیرید:

 

1. ابزار websiteseochecker.com

برای استفاده از این ابزار کافی است وارد آدرس زیر شوید و بدون نیاز به ثبت نام، تنها با وارد کردن آدرس سایت خود دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت خود را مانند عکس زیر مشاهده خواهید کرد. 

https://websiteseochecker.com/bulk-check-page-authority/

 

ابزارهای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی 

 

2. ابزار Keyword-explorer

 برای استفاده از این ابزار بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی کافی است یک بار وارد آدرس زیر شوید و در آن ثبت نام کنید. سپس با وارد کردن آدرس سایت خود می توانید میزان اعتبار DA و PA سایت خود را بدست آورید.

https://analytics.moz.com/pro/keyword-explorer

 

ابزارهای بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی

 

3. افزونه MozBar

یکی دیگر از روش های بررسی دامین اتوریتی و پیج اتوریتی سایت، استفاده از افزونه MozBar می باشد. برای استفاده از این افزونه کافی است آن را بر روی مرورگر خود نصب کنید. سپس در سایت خود آن را از نوار بالای صفحه روشن کنید. به این ترتیب مطابق تصویر زیر می توانید پیج اتوریتی و دامین اتوریتی سایت تان را مشاهده کنید. همچنین با استفاده از لینک زیر می توانید این افزونه را بر روی مرورگر خود نصب نمایید. 

https://chrome.google.com/webstore/detail/mozbar/eakacpaijcpapndcfffdgphdiccmpknp

 

افزونه MozBar

 

4. سایت Ahrefs 

وب سایت Ahrefs یکی از بهترین ابزار های سئو و بررسی رقبا است که برای بررسی دامین آتوریتی هم استفاده می شود. البته در این سایت اعتبار دامنه با حروف اختصاری DR نمایش داده می شود. این سایت از الگوریتم های خاص خود برای سنجش اعتبار دامنه استفاده می کنند. بنابراین ممکن است امتیاز گفته شده توسط آن کمی با ماز یا ابزارهای دیگر تفاوت داشته باشد. با کیلیک بر روی لینک زیر می توانید اعتبار دامنه سایت مورد نظر را مشاهده کنید.

https://ahrefs.com/website-authority-checker

 

5. SEMrush

یکی دیگر از ابزارهای پرطرفدار و کاربردی در بین سئو کاران SEMrush است. با استفاده از این ابزار هم می توانید اعتبار دامنه یک وب سایت را مشاهده کنید. برای مشاهده دامین آتوریتی در سمراش به بخش Backlinks Analytics بروید و از تب Overview اعتبار دامنه را مشاهده کنید.

 

 سخن آخر

در این مطلب گفتیم که دامین آتوریتی چیست؟ راه های افرایش دامین اتوریتی سایت کدام است؟ چطور می توانیم پیج اتوریتی سایت را افزایش دهیم؟ همانطور که گفته شد عوامل مختلفی همچون اصول سئو، موبایل فرندلی، تصاویر و شبکه های اجتماعی در این امتیاز موثرند و پکیج این عوامل در کنار هم می تواند شما را یک وب سایت معتبر کند.

وب پویا به افزایش پیج آتوریتی سایت شما کمک می کند. برای تماس با وب پویا به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

تماس با وب پویا

بروزرسانی در یکشنبه, 19 فروردين 1403 12:27

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا