مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

دوشنبه, 05 شهریور 1403 10:37
امتیاز شما به این مطلب
(14 رای‌ها)

مزایای تبلیغات اینترنتی

 

مدیران هر کسب و کاری، همواره در حال مقایسه دو روش تبلیغات اینترنتی وسنتی هستند. مدیران کسب و کارها همیشه در جستجوی پاسخ این سوال هستند که کدام روش موثر است و کدام روش توجیه اقتصادی در کنار بازدهی و افزایش فروش دارد؟ در این مطلب به بررسی مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی خواهیم پرداخت.

مقایسه تبلیغات آنلاین و سنتی

تمامی مدیران کسب و کارهای مختلف همواره به دنبال پیدا کردن مناسبترین راه برای تبلیغ خدمات یا محصولاتشان هستند. آنها خیلی خوب می دانند که تبلیغات چه تاثیر مثبتی در افزایش فروش، جذب مشتری و در نتیجه افزایش سود دارد.

افراد مختلف با توجه به دیدگاه و بررسی هایی که انجام میدهند، شیوه ای از تبلیغات را انتخاب می کنند. اما باید این نکته را بدانید که بهترین روش برای تبلیغات، روشی است که بیشترین مخاطب را داشته باشد. شاید تلویزیون را یکی از پر مخاطب ترین رسانه برای تبلیغات بدانید؛ اما امروزه با استفاده روز افزون از اینترنت، این رسانه بیشتر از تلویزیون مخاطب داشته و این مخاطبان به صورت تصاعدی در حال افزایش هستند.

در پاسخ به این سوال که تبلیغات اینترنتی بهتر است یا سنتی؟ باید بگوییم که پاسخ این سوال به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. برخی از کسب و کارها تبلیغات سنتی بیشتر از اینترنتی برایشان سودآور است. اما گاهی عدم شناخت کامل بازاریابی سنتی از استراتژی های روز دنیا، سبب کمتر شدن بهره بری از بازار موجود می شود. 

بنابراین امروزه انواع مختلف تبلیغات اینترنتی مانند تبلیغات بنری در وب سایت ها، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و … نیز وجود دارد که با وجود این حجم از تنوع در بازاریابی، رقابت کمی سخت تر خواهد شد. افراد حرفه ای به دنبال انتخاب راه های مناسب بازاریابی برای تبلیغ برند با بودجه مناسب هستند؛ راهی که منجر به بازگشت سرمایه تا حد زیادی خواهد شد.

بنابراین بهتر است پیش از انتخاب یک روش برای تبلیغات، ابتدا کسب و کارتان را به درستی شناخته و متناسب با آن اقدام به تبلیغ کنید. 

بیشتر بخوانید: نحوه تبلیغ فروشگاه اینترنتی 

بازاریابی آنلاین به چه معنا است؟

در یک تعریف کوتاه و مختصر، تبلیغات آنلاین یک روش بازاریابی و تبلیغ است که از اینترنت برای انتقال پیام های بازاریابی تبلیغاتی به مشتریان استفاده می ‌شود؛ یعنی روش هایی برای جذب مخاطب اما در بستر اینترنت. این روش ها انواع مختلفی دارند که شما باید با توجه به نتیجه آنالیز کسب و کارتان، بازار هدف و مخاطبان خود، یکی از آن ها را استفاده کنید.

بازاریابی آنلاین شامل تکنیک ها و روش های مختلفی می شود که در این بخش به معرفی برخی از آنها می پردازیم، به طور کلی روش های بازاریابی آنلاین عبارتند از:

  • بنر مارکتینگ
  • ویدئو مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات متنی
  • رسانه های اجتماعی
  • موبایل مارکتینگ در بستر اینترنتی
  • تلویزیون های آنلاین
  • ریپورتاژ آگهی
  • بازاریابی محتوایی
  • سئو و بهینه سازی
  • تبلیغات کلیکی یا تبلیغات گوگل

هر کدام از این روش ها اصول خاص خود را دارند، یعنی برای بازدهی بیشتر در هر کدام از روش های موجود، باید از متخصصان بازاریابی و تبلیغات اینترنتی راهنمایی گرفت. حال که با ماهیت کلی تبلیغات آنلاین آشنا شدیم به بررسی این می پردازیم که چرا این روش ها میتوانند در فروش و بازدهی محصولات و خدمات ما موثر باشند؟

تبلیغات اینترنتی

 

بازار یابی سنتی

پیش از اینکه تبلیغات اینترنتی پا به عرصه بازاریابی بگذارد، تنها بازاریابی شناخته شده، تبلیغات سنتی بود. تبلیغاتی همچون تلویزیون، بیلبوردها، روزنامه ها و ... البته هنوز این تبلیغات جایگاه خود را از دست نداده اند و سهم زیادی از بازار را در اختیار خود دارند.

تبلیغات سنتی و چاپی، زمان- مرکز هستند. زمان- مرکز به این معنا که ساعات ارائه خدمات یا انجام کار محدود به زمانی است که شرکت یا مغازه باز باشد و در نتیجه خریداران در ساعات بسته بودن آن به محصولات و خدمات دسترسی نخواهند داشت. ضمن اینکه مشتریان محدود به محل شرکت و دفتر خواهند بود و دامنه وسیع تری را در بر نخواهد گرفت. این نوع آگهی ها برای یک دوره زمانی خاص هستند و با خاتمه آن دوره زمانی، نیاز به تمدید هزینه برای آگهی جدید خواهد بود.

 

مزایای تبلیغات اینترنتی 

تبلیغات اینترنتی مزایای بسیاری نسبت به تبلیغات سنتی دارد. در ادامه به بررسی مزایای تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی می پردازیم.

 

  • امکان انتقال اطلاعات بیشتر در مدت زمان کمتر به مخاطب 

وقتی در موتورهای جستجوگر کالا و یا خدماتی که به دنبال آن هستیم را جستجو می کنیم، اطلاعاتی را برای ما به نمایش می گذارد که مسیر را برای ما هموار میکند. انسان های دهه جدید یا دهه تکنولوژی به علت گرفتاری های گوناگونی که در پیش رو دارند، تمایل دارند که گزینه منتخب خود را با روشی پیدا کنند که زمان کمتری از آن ها بگیرد و اطلاعات کافی در اختیار آنان قرار دهد. خب وقتی شخصی به دنبال یک طراح وب سایت می گردد، به راحتی میتواند در بستر اینترنت افراد زیادی را در زمان کوتاهی پیدا کند و کیفیت کار آن ها را بسنجد و گزینه معقول را منتخب کند.

 

  • ماندگاری تبلیغات اینترنتی در ذهن بیشتر است

کاربران اینترنتی همیشه آدرس وب سایتی که به دنبال آن هستند را بهتر در ذهن می سپارند تا شماره تماس و آدرس فیزیکی آن را. اگر یک بار از این روش با شما ارتباط برقرار کنند به راحتی، مجددا از میان انبوهی از اطلاعات شما را گزینش می کنند.

 

  • قابلیت تغییر و مدیریت هزینه ها در تبلیغات اینترنتی فراهم است

شما در یک برگه آگهی اگر اطلاعاتی از خود منتشر کردید، دیگر نمی توانید آن را تغییر بدهید، مگر اینکه هزینه زیادی برای چاپ مجدد آن پرداخت کنید. اما در آدرس اینترنتی یا وب سایت خود می توانید این تغییرات را به کمک یک سیستم مدیریت محتوا انجام دهید و مخاطب شما به سرعت آن را مشاهده می کند.

نوعی از تبلیغ اینترنتی، نوشتن رپورتاژ در سایت های پر بازدید است. حتی در این روش هم که در سایت دیگران به تبلیغ کار خود می پردازید، می توانید تغییراتی را اعمال کنید.

 

  • در تبلیغات اینترنتی بازارهدف شما گسترش می یابد

در تبلیغات اینترنتی شما علاوه بر محله و شهر خودتان، می توانید در کل کشور و جهان کسب و کار خود را تبلیغ کنید. از طرفی این روزها مردم به ویژه قشر جوان تمام وقت خود را در اینترنت سپری می کنند؛ در نتیجه تبلیغات در این بستر سودمند تر از تبلیغات در تلوزیون یا روزنامه است.

 

بیشتر بخوانید: بروزرسانی محتوای قدیمی

 

  • بازاریابی اینترنتی هزینه کمتری خواهد داشت

راهکارهای اینترنتی همیشه هزینه های پایین تری نسبت به تبلیغات تلویزیونی و ... دارند و انعطاف آنها نسبت به سایر موارد زیاد تر است و بازدهی خوب و کارآمدی هم دارند. یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی ارسال ایمیل گروهی به یک بانک ایمیل هدفمند است.

شما می توانید با هزینه خیلی کمتر از تبلیغات سنتی، بانک ایمیل تفکیک شده و متناسب با کارتان را خریداری کرده و با کمک سرورهای ارسال ایمیل که قیمت بسیار مناسبی دارند، به تبلیغ کسب و کارتان بپردازید.

 

  • امکان جذب مخاطبان هدفمند وجود دارد

تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی، مخاطبان هدف بیشتری دارد. به عبارتی در سطح وسیع اینترنت، شما می توانید مخاطب خود را به نوعی انتخاب کنید و تبلیغات را روی همان گروه متمرکز کنید. بنابراین شما می توانید به بازار هدف مشتری خود نزدیک تر می شوید.

 به عنوان مثال اگر حوزه کاری شما فروش کالای دیجیتال است، می توانید در وب سایت دیجیاتو، یک ریپورتاژ منتشر کنید. به این ترتیب دقیقا کارتان را به مخاطبان هدف خود معرفی کرده اید. همچنین اگر حوزه کاریتان در زمینه فروش تجهیزات پزشکی است، می تواند بانک ایمیل تفکیک شده پزشکان کشور را خریداری کنید؛ سپس با ارسال ایمیل گروهی به آنها، کسب و کارتان به معرفی کنید.

تبلیغات سنتی 

 

  • امکان تعیین هزینه تبلیغات اینترنتی فراهم است

در روش تبلیغات سنتی، پخش کننده تبلیغ بدون در نظر گرفتن زمان و اینکه چه تعداد از مخاطبان برای خرید اقدام می کنند، تبلیغ را پخش می کنند. شما هم موظف هستید هزینه را همان ابتدا پراخت کنید و ممکن است در آخر کار هم سودی برایتان نداشته باشد. در حالی که در تبلیغات اینترنتی شما می توانید از روش تبلیغات کلیکی استفاده کنید. به این معنی که به ازای کلیک تبلیغتان توسط افراد مختلف، شما هزینه ای را پرداخت می کنید.

 

  • تبلیغات اینترنتی همیشگی و دائمی هستند

زمانی که شما برای تبلیغ کسب و کار خود یک سایت راه اندازی می کنید یا روی سایت دیگری تبلیغ کسب و کار خود را قرار می دهید، این سایت از بین نمی رود و ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته در حال تبلیغ کسب وکار شما است. اما تبلیغات سنتی از بین می روند و همواره همراه مخاطبان نیستند. همچنین شما تنها در زمانها و روزهای کاری، امکان تبلیغات به روش های سنتی را دارید.

 

  • بازگشت بیشتر سرمایه در تبلیغات اینترنتی

شما در تبلیغات اینترنتی مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد و در نتیجه درصد بیشتری از سرمایه ای که برای تبلیغات از دست داده اید به شما باز می گردد.

 

  • امکان اندازه گیری تبلیغات اینترنتی

از آنجا که زمان و هزینه بسیاری صرف تبلیغات اینترنتی می شود، صاحبان کسب و کارها توقع دارند از میزان بازخورد تبلیغات اینترنتی که انجام داده اند، با خبر شوند. تبلیغات اینترنتی این امکان را به کاربران می دهد تا با استفاده از ابزارهای مختلف میزان تاثیر گذاری تبلیغات اینترنتی را مشاهده کنند. به این ترتیب کاربران می توانند در تبلیغات بعدی استراتژی اصولی و مناسب تری برای کسب و کار خود پیاده سازی کنند. 

 

جمع بندی

در جمع بندی کلی می توانیم بگوییم که بروز کردن کسب و کار ها همگام با تکنولوژی های روز دنیا، یکی از بهترین روش ها برای پیشرفت کسب و کار است. یعنی کسب و کاری موفق تر است که در درجه اول کسب و کار خود را بهبود دهد و در نهایت برای جذب مخاطبان هدف، تبلیغات اصولی و مناسب انجام دهد. سئو و بهینه سازی سایت یکی از راه هایی است که به شما کمک میکند تا بهتر در موتورهای جستجو دیده شوید.

 

بروزرسانی در دوشنبه, 05 شهریور 1403 10:37

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا