راهنمای دریافت نماد ساماندهی برای سایت

سه شنبه, 22 اسفند 1402 09:55
امتیاز شما به این مطلب
(8 رای‌ها)

دریافت نماد ساماندهی

 

برای فعالیت در فضای اینترنتی دریافت برخی از مجوزها باعث افزایش اعتماد مشتریان می شود. اگر صاحب وب سایت هستید، مجوز ساماندهی یکی از مجوزهایی است که بهتر است برای سایت خود بگیرید. این مجوز هم باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود و هم از خطر فیلترینگ سایتتان جلوگیری می‌کند. بنابراین؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر تاکنون برای دریافت نماد ساماندهی اقدام نکرده‌اید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید نماد ساماندهی را برای سایت خود دریافت کنید

نماد ساماندهی سایت چیست؟

نماد ساماندهی، یک مجوز است که از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سایت ها و رسانه‌ها صادر می‌شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اینکه از فعالیت‌های غیر مجاز در فضای اینترنت جلوگیری کند، این نماد را ایجاد کرده است. در واقع سایت‌هایی که این نماد را دارند، طبق قوانین و مقررات کشور فعالیت می‌کند. از آنجایی که این نماد فقط به سایت‌هایی داده می‌شود که حداقل مقررات امنیتی و قوانین فضای مجازی را رعایت کرده باشند، کاربران اعتماد زیادی به سایت های دارنده این نماد دارند. بعد از احراز هویت توسط این سامانه مانند مجوز اینماد، یک لوگو به صاحب سایت داده می‌شود که می‌تواند آن را در فوتر سایت قرار دهد.

 

چرا باید برای سایت خود نماد ساماندهی بگیریم؟

وظیفه وزارت ارشاد فرهنگ اسلامی، فیلتر سایت‌های غیر مجاز است شما هم به عنوان مدیر سایت باید سایت خود را در این سامانه ثبت نام کنید، تا موضوع آن بررسی شود. اگر برای سایت خود نماد ساماندهی بگیرید، کاربران مطمئن می‌شوند که سایت شما زیر نظر یک ارگان معتبر فعالیت دارد و از لحاظ امنیتی استانداردهای لازم را رعایت کرده است در این حالت جذب مشتری بهتری خواهید داشت. اگر زمانی بخواهید برای دریافت وام اقدام کنید، ممکن است بانک مربوطه نماد ساماندهی سایت یا سازمان را از شما بخواهد.

در صورتی که در سایت شما یک محتوای نامناسب منتشر شود یک پیام از طرف سامانه ساماندهی به مدیر سایت ارسال می‌شود، اگر در مدت زمانی که مشخص شده محتوا حذف شود سایت شما فیلتر نخواهد شد. در کل بهتر است تمام کسب و کارهای اینترنتی با هر نوع فعالیتی در سامانه ساماندهی ثبت شوند.

در بین مجوز های فروشگاه‌ های اینترنتی علاوه بر نماد ساماندهی، اخذ نماد اعتماد الکترونیک هم اهمیت بالایی دارد. در محتوای نحوه دریافت اینماد طریقه دریافت این مجوز را آموزش داده‌ایم.

 

انواع لوگوهای دریافتی از سامانه ساماندهی

لوگوی ساماندهی دو نوع موقت و دائمی دارد.

لوگو موقت: لوگو موقت زمانی داده می‌شود که تعهد نامه الکترونیک تکمیل شده باشد اما پرونده احراز هویت در حال بررسی باشد. لوگوی موقت سه ماه اعتبار دارد.

لوگو دائمی: پس از اینکه صلاحیت صاحب سایت تایید شود نماد به لوگو دائمی تغییر پیدا می‌کند لوگوی دائمی ۶ ماه اعتبار دارد و پس از اتمام زمان آن باید آن را دوباره تمدید کرد.

نحوه دریافت نماد ساماندهی

آموزش دریافت نماد ساماندهی برای سایت

در این قسمت راهنمای صفر تا صد ثبت سایت در سامانه ساماندهی را با هم مرور می‌کنیم.

گام اول: ابتدا باید وارد سایت ساماندهی به آدرس www.samandehi.ir شوید و روی قسمت ثبت وب سایت کلیک کنید.

ثبت سایت در ساماندهی

گام دوم: در این صفحه باید در قسمت ثبت چپ صفحه اطلاعات هویتی را وارد کنید و یک نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید و سپس گزینه ثبت اطلاعات را بزنید.

نماد ساماندهی

گام سوم: پس از ثبت نام موفق پیغام زیر برای شما نمایش داده می‌شود. حال باید به ایمیل خود بروید و روی لینک ارسالی از طرف سامانه ساماندهی کلیک کنید تا ایمیل شما تایید شود.

گرفتن نماد ساماندهی

گام چهارم: به صفحه گام دوم بروید و از قسمت سمت راست وارد سامانه شوید.

سامانه ساماندهی

گام پنجم: پس از اینکه وارد پنل کاربری شدید، از قسمت داشبورد روی تکمیل اطلاعات کاربری کلیک کنید.

دریافت لوگو ساماندهی

گام ششم: در اینجا گزینه تکمیل اطلاعات را بزنید.

نحوه دریافت مجوز ساماندهی

گام هفتم: در این صفحه باید اطلاعات هویتی، آدرس، کد پستی و شماره همراه خود را وارد کنید.

مجوز ساماندهی

گام هشتم: الان در مرحله احراز اطلاعات قرار گرفته‌اید. روی ردیف جدول در قسمت داشبورد کلیک کنید و بر روی گزینه ویرایش تلفن ثابت و همراه کلیک کنید.

ساماندهی

گام نهم: پس از اطمینان از صحیح بودن شماره تلفن ثابت و همراه گزینه ثبت تغییرات را بزنید.

مجوز ساماندهی

گام دهم: باز روی ردیف جدول در داشبورد کلیک کنید، حال صفحه را به سمت پایین اسکرول کنید، در قسمت تایید صحت شماره موبایل کد ارسالی به تلفن همراه خود را وارد کنید.

سایت ساماندهی

گام یازدهم: از طریق منوی سمت راست روی گزینه ثبت سایت کانال کلیک کنید و ثبت رسانه را انتخاب کنید.

سامانه ساماندهی

گام دوازدهم: اطلاعات کلی سایت خود را وارد کنید.

دریافت نماد ساماندهی

گام سیزدهم: از طریق قسمت ثبت سایت کانال و بخش رسانه‌های من می‌توانید وضعیت نماد ساماندهی را مشاهده کنید. در انتظار دریافت کد نماد ساماندهی باشید.

 

مدارک لازم برای ثبت سایت در سامانه ساماندهی

  • عکس کارت ملی 
  • عکس کارت پایان خدمت (برای آقایان)
  • عکس مدرک تحصیلی
  •  گواهی عدم سوء پیشینه
  •  شماره تلفن ثابت و همراه 
  • آدرس ایمیل
  •  کد پستی
  •  شماره ثبت (برای اشخاص حقوقی)

دقت داشته باشید برای ثبت سایت در سامانه ساماندهی حتماً باید کارت معافیت یا پایان خدمت یا معافیت موقت تحصیلی داشته باشید.

 

برای دریافت مجوز ساماندهی چه شرایطی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید مجوز ساماندهی را دریافت کنید، باید شرایط زیر را داشته باشید:

1.احراز هویت مدیر سایت در سایت ساماندهی انجام شده باشد.

2.فعالیت سایت در چارچوب فعالیت رسمی مدیر حقیقی یا حقوقی سایت باشد.

3.فعالیت سایت با قوانین جاری کشور مطابقت داشته باشد.

4.اگر سایت به مجوزهای دیگری نیاز داشته باشد آنها را دریافت کرده باشد.

5.دامنه سایت به نام شخص درخواست کننده نماد ساماندهی باشد.

 

❔︎ سوالات متداول

لزوم ثبت سایت در سامانه ساماندهی چیست؟

تمامی کسب و کارهایی که در فضای مجازی فعالیت دارند باید نماد سازماندهی را اقدام کنند با دریافت نماد ساماندهی اگر تخلفی در سایت شما اتفاق افتاد از طرف سامان به شما اطلاع داده می‌شود و فرصت دارید آن را رفع کنید تا سایت شما فیلتر نشود.

 

مزیت دریافت نماد ساماندهی چیست؟

نماد ساماندهی کسب کارتان اعتبار می‌بخشد و باعث افزایش اعتماد مشتریان به شما می‌شود کاربران اگر بدانند سایت شما زیر نظر یک ارگان معتبر فعالیت می‌کند اعتماد بیشتری به شما پیدا می‌کنند.

 

کلام آخر

در این مطلب صفر تا صد نحوه دریافت نماد ساماندهی برای سایت را آموزش دادید. اگر به فکر طراحی سایت و راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی هستید حتماً برای دریافت نماد ساماندهی اقدام کنید. وجود این نماد در سایت شما به کسب و کارتان اعتبار می‌بخشد و موجب افزایش اعتماد مشتریان می‌شود.

 

بروزرسانی در سه شنبه, 22 اسفند 1402 09:55

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا