ساخت سایت رایگان در گوگل

پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 15:11
امتیاز شما به این مطلب
(93 رای‌ها)

آموزش ساخت سایت رایگان در گوگل

 

داشتن یک وب سایت می تواند به پیشرفت هر کسب و کاری کمک کند، اما برخی از افراد به دلیل هزینه هایی که این کار دارد از طراحی سایت صرف نظر می کنند. اما روش های مختلفی برای ساختن وب سایت وجود دارد؛ این امکان برای شما فراهم است تا به کمک سرویس گوگل و ساخت سایت با google sites، برای طراحی سایت رایگان اقدام کنید. درست کردن سایت رایگان مزایا و معایب خود را دارد که به آن می پردازیم. اما روش ایمن تر که در ادامه نیز به آن خواهیم پرداخت، استفاده از وردپرس است. با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتر در مورد روش های ساخت وبسایت صحبت کنیم.

روش های ساختن سایت

همانطور که در ابتدا گفتیم، ایجاد سایت در گوگل به دیده شدن بیشتر برندتان کمک کرده و در نتیجه درآمدتان را افزایش می دهد. شما می توانید به شیوه های مختلفی برای ساختن سایت اقدام کنید که در این مطلب قصد داریم دو روش معمول و کم هزینه تر را به شما بگوییم. برای مطالعه بیشتر در مورد هر کدام از روش های ساختن سایت در گوگل، روی آنها کلیک کنید:

این دو روش هر کدام مزایا و معایبی دارند که در ادامه با جزئیات کامل خواهیم گفت:

 

مزایا و معایب ساخت سایت رایگان در گوگل

به طور قطعی سایت ساز رایگان گوگل، یک سایت با امکانات کامل در اختیار شما نخواهد گذاشت. بنابراین ساخت وب سایت در گوگل، راه مناسبی برای طراحی سایت حرفه ای برای کسب و کارهای مختلف نیست. سایت هایی که با این روش می سازید، صرفا برای معرفی خودتان در گوگل مناسب است ولی برای فعالیت حرفه ای گزینه مناسبی نیست. از طرفی باید در نظر داشته باشید که سرویس گوگل برای ایران فیلتر می باشد. در ادامه مزایا و معایب درست کردن سایت در گوگل را بررسی می کنیم.

معایب طراحی سایت با گوگل

ثبت سایت در گوگل رایگان، دارای معایب زیر می باشد:

  • سرویس ساخت سایت رایگان گوگل برای ایران فیلتر است.
  • امکان طراحی منو وجود ندارد.
  • امکان آپلود کردن فایل ندارد.
  • صفحه وبلاگ ندارد.
  • امکان ساخت صفحه فروشگاهی، نمایش تبلیغ و کسب درآمد وجود ندارد.
  • کاربران نمی توانند در سایت ثبت نام کنند.
  • تعداد فونت های فارسی بسیار محدود است.
  • تنها ویدیو هایی را می توانید در سایت قرار دهید که در یوتیوب آپلود شده باشد.
  • عدم اتصال به درگاه های بانکی.
  • عدم دریافت اینماد برای سایت.

ساخت سایت در گوگل

 

با توجه به آنچه گفتیم، ساخت سایت با گوگل سایت، گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. اما ساخت رایگان سایت مزایایی نیز دارد که در ادامه آنها را بیان کرده ایم :

  • امکان ساخت سایت همیشه رایگان با این ابزار
  • بدون نیاز به دانش کدنویسی می توانید سایت خود را ویرایش کنید
  • به هاست و دامنه نیاز ندارید

 

مزایا طراحی سایت به کمک وردپرس

دومین روش برای ایجاد سایت در گوگل، استفاده از وردپرس است. اگر بخواهیم یک مقایسه نسبی بین وردپرس و روش قبلی داشته باشیم، باید بگوییم که از هر جهت طراحی سایت با وردپرس برای شما به صرفه تر خواهد بود. شما می توانید به راحتی و با صرف هزینه بسیار کم هر نوع سایتی را اعم از فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، املاک و ... با وردپرس ایجاد کنید. در ادامه به بررسی مزایای ساخت سایت فروشگاهی در گوگل با وردپرس می پردازیم. در مقاله "سایت فروشگاهی با وردپرس" آموزش کامل برای طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس را بیان کرده ایم. پیش از آن که به آموزش سایت زدن در گوگل بپردازیم، ابتدا مزایای طراحی سایت با وردپرس را بررسی می کنیم.

مزایا طراحی سایت با وردپرس

  • وردپرس رایگان است.
  • قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد.
  • سئو پذیر است.
  • قابلیت ارتقا سایت فراهم است.
  • پشتیبانی حرفه ای و بسیار خوبی دارد.
  • دارای افزونه ها و قالب های متنوعی است.
  • امکان اتصال به انواع درگاه های بانکی را دارد.
  • قابلیت دریافت اینماد برای سایت فراهم است.
  • نیازی به دانش فنی و برنامه نویسی ندارد.
  • با سرمایه کم نیز امکان ساخت سایت وردپرسی وجود دارد.
  • و...

آموزش ساخت وب سایت رایگان در گوگل

اکنون که با مزایا و معایب ساخت سایت در گوگل آشنا شدید، نوبت به آموزش ساختن سایت رایگان در گوگل رسیده است. در ویدیو زیر به سوال چگونه در گوگل سایت درست کنیم؟ پاسخ داده ایم.

 

ساخت سایت با google sites

گوگل سایتس (Google Sites) سال ها پیش توسط گوگل راه اندازی شد، اما بسیاری از مردم هنوز این سرویس را به درستی نمی شناسند. این ابزار برای ساخت سایت رایگان در وب سایت گوگل استفاده می شود. طراحی سایت با این ابزار کاملا رایگان است و شما تنها زمانی باید هزینه ای را بپردازید که بخواهید برای سایتتان یک آدرس اختصاصی داشته باشید. 

حتما شما هم می دانید که برای داشتن یک سایت با کیفیت باید هزینه کنید. در اختیار گذاشتن این ابزار توسط گوگل، به این معنی نیست که شما می توانید با کمک این ابزار رایگان، یک سایت حرفه ای داشته باشید؛ بلکه سایت ساخته شده توسط گوگل در حد ابتدایی بوده و امکانات لازم را ندارد. 

با توجه به آنچه گفتیم، اموزش ساخت سایت رایگان در گوگل به افرادی که می خواهند حرفه ای عمل کنند، پیشنهاد نمی شود. اما در ادامه به شما ساخت سایت در گوگل با گوشی رایگان را به صورت تصویری آموزش خواهیم داد.

اولین قدم در ساخت سایت در گوگل ورود به سایت sites.google.com است. در صورتی که حساب جیمیل دارید، صفحه ای مانند عکس زیر به شما نشان داده خواهد شد. در غیر اینصورت باید با حساب جیمیل خود به سایت وارد شوید. اگر حسابی در گوگل ندارید، ابتدا حسابی برای خود ایجاد کنید.

ساخت سایت رایگان در گوگل

سپس در پایین صفحه سمت راست " + " را انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می شود که می توانید به راحتی آن را ویرایش کنید. اولین صفحه ای که باید آن را طراحی کنید، صفحه اصلی سایت است. این صفحه می تواند کاربران را به خود جذب کند. بنابراین باید به نحوی آن را طراحی کنید که نیاز کاربر را پاسخ دهد و بتواند به خوبی آنها را در سایت نگه دارد. با مطالعه محتوای " صفحه اصلی سایت‌تان را جذاب‌ درست کنید " به اهمیت صفحه اصلی سایت پی خواهید برد و یاد می گیرید که چطور این صفحه را طراحی کنید.

به صورت کلی هر سایت از قسمت هایی مانند هدر، بدنه و فوتر تشکیل شده است. طراحی هر کدام از این قسمت ها اصول خاصی دارد که باید آنها را رعایت کنید. در محتوا " اجزای مختلف یک سایت " به صورت کامل به شما آموزش داده ایم که چطور قسمت های اصلی سایت خود را طراحی کنید.

عنوان سایتتان را انتخاب کنید

آموزش ساخت سایت در گوگل

گام بعدی برای طراحی سایت رایگان در گوگل، انتخاب عنوان سایت است. به تصویر بالا نگاه کنید، اگر موس خود را روی قسمت هدر یا فوتر سایت ببرید، مانند تصویر بالا چند گزینه برای ویرایش این دو قسمت ظاهر می شود. با انتخاب گزینه مشخص شده، می توانید تغییرات لازم را اعمال کنید. همچنین با کلیک روی لوگوی پیش فرض و متن  " عنوان صفحه شما " ، لوگو سایت و نام آن را می توانید تغییر دهید.

 

لوگو سایتتان را وارد کنید

سومین مرحله در آموزش زدن سایت در گوگل، انتخاب لوگو مناسب سایت است. برای این کار طبق تصویر زیر، گزینه " افزودن نشان واره " را انتخاب کرده و تصویری را برای لوگو مشخص کنید.

 ساختن سایت در گوگل

تم سایتتان را انتخاب کنید

مرحله بعدی برای ساخت وبسایت رایگان در گوگل، انتخاب تم مناسب با کسب و کارتان برای سایت است. برای انتخاب تم یا طرح پس زمینه، باید از قسمت سمت چپ صفحه، گزینه " طرح های زمینه " را انتخاب کنید. شما می توانید از بین تم های موجود یکی را برای سایت خود انتخاب کنید. همچنین امکان انتخاب رنگ و سبک قلم دلخواه نیز براتان فراهم است.

 طراحی سایت رایگان در گوگل

محتوا در سایت قرار دهید

در گام بعدی از ساخت سایت در گوگل با گوشی رایگان، می توانید در سایتتان محتوا قرار بدهید. برای اضافه کردن محتوا به سایتتان، باید از سمت چپ و زبانه " درج " مواردی مثل نوشتار، تصاویر، جاسازی، Drive و طرح بندی را انتخاب کنید.

با " کادر نوشتار " می توانید محتوای متنی به سایت اضافه کنید.

با کمک گزینه " تصاویر " نیز می توانید تصویری را به سایت اضافه کنید.

" جاسازی " امکان اضافه کردن یک قطعه کد را برایتان فراهم می کند.

" Drive " نیز برای اضافه کردن فایل های موجود در گوگل درایو است.

 آموزش ساخت سایت در گوگل

اما طراحی وب سایت رایگان در گوگل هنوز تمام نشده است؛ تصاویر نقش مهمی در جذب کاربران و ماندگاری آنها در سایت دارند. بنابراین باید تصاویر جذاب و زیبایی را برای سایت تهیه کنید. در محتوای " سایت دانلود عکس رایگان " وب سایت هایی را معرفی کرده ایم که می توانید به صورت رایگان، تصاویر با کیفیتی را دانلود کنید. برای قرار دادن تصاویری که برای صفحه اصلی تهیه کرده اید، می توانید در سمت چپ صفحه، انواع چیدمان هایی که وجود دارد را با عنوان " طرحبندی ها " مشاهده کنید. 

 

صفحات جدید ایجاد کنید

گام بعدی در ساخت وبسایت رایگان در گوگل، ایجاد صفحات جدید است. پس از آنکه صفحه اصلی سایت خود را تکمیل کردید، باید سایر صفحات سایت را طراحی کنید. تعداد و نوع صفحات سایت، بستگی به نیاز و نوع فعالیت شما دارد.

برای ساختن همچین صفحه ای، مانند تصویر باید از منوی سمت راست به قسمت " صفحات " وارد شوید. سپس " + " را انتخاب کنید. در این مرحله از شما نام صفحه جدید را می خواهد، آن را وارد کنید تا صفحه جدیدی با همین عنوان برای شما ساخته شود.

سمت راست تصویر بالا را نگاه کنید، در قسمت " درج " می توانید لیستی از ابزارهای مختلف را ببینید که با کلیک روی هر کدام، می توانید از آنها استفاده کنید.

ساخت وبسایت رایگان در گوگل

سایتتان را در گوشی ببینید!

در این مرحله از آموزش ساخت سایت در گوگل با کامپیوتر، شما می توانید صفحات دیگری را به همین ترتیبی که گفته شد، ایجاد کنید. برای مشاهده نحوه نمایش سایتتان در گوگل، از منوی بالای صفحه، گزینه " پیش نمایش "  را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه می توانید یک پیش نمایش از سایت خود ببینید. همچنین از قسمتی که در تصویر مشخص شده است، می توانید نحوه نمایش سایت را در انواع صفحه نمایشگر ها مشاهده کنید. سایت شما باید به خوبی در موبایل و سایر سیستم ها نمایش داده شود، چرا که عموم مردم به وسیله موبایل سایت شما را چک می کنند. البته این ابزار تمامی نکات لازم برای نمایش درست صفحات در موبایل را رعایت کرده است.

 طراحی سایت رایگان در گوگل

 

سایتتان آماده انتشار است

پس از آنکه سایت خود را در گوگل دیدید، می توانید گزینه " انتشار " را انتخاب کنید تا سایت شما تکمیل شود. این امکان برای شما وجود دارد که پس از تکمیل سایتتان، باز هم بخش های مختلف سایت را ویرایش کنید.

آموزش ساخت سایت در گوگل

 

پس از آنکه " انتشار " را انتخاب کردید، صفحه ای مانند تصویر بالا به شما نشان داده خواهد شد. در کادر اول باید آدرس سایت خود را وارد کنید. برای مثال ما webpouya را انتخاب کرده ایم. بنابراین آدرس سایت ما در گوگل سایت https://sites.google.com/view/webpooya خواهد بود. در صورتی که بخواهید یک آدرس اختصاصی مانند webpouya.com داشته باشید، باید گزینه " مدیریت " را انتخاب کرده و به قسمت تنظیمات بروید.

پس از انجام تمامی این کارها، گزینه " انتشار"  را بزنید. البته اگر می خواهید سایت شما در گوگل نشان داده شود، تیک گزینه آخر را نزنید. 

در صورتی که بخواهید تغییرات دیگری روی سایت خود اعمال کنید، می توانید به صفحه ساخت سایت در گوگل مراجعه کرده و با انتخاب مثلث کنار دکمه انتشار، تنظیمات سایت را تغییر دهید.

 

افزودن فوتر به سایت

مرحله بعدی ثبت سایت در گوگل به طور رایگان، افزودن فوتر به سایت می باشد. یکی از بخش های اصلی سایت، بخش فوتر یا پانویس سایت است؛ این قسمت برای اضافه کردن مجوزهای سایت، اطلاعات تماس، لینک صفحات مهم و ... ایجاد می شود. برای ساخت فوتر در طراحی وب سایت رایگان در گوگل، کافیست صفحه سایت را به پایین اسکرول کنید. در پایین صفحه می توانید دکمه ای را با عنوان " افزودن پانویس " مشاهده کنید که با کلیک روی آن می توانید بخش فوتر را به سایت اضافه کنید.

در بخش فوتر شما می توانید هر چیزی را طبق آموزش هایی که گفتیم، اضافه کنید.

طراحی وب سایت رایگان در گوگل

 

اضافه کردن ویدیو

با ایجاد سایت رایگان در گوگل این امکان برای شما فراهم است، تا در سایت ساخته شده با گوگل، ویدیو نیز اضافه کنید. اما به این نکته توجه کنید که شما می توانید از ویدیوهایی استفاده کنید که قبلا در یوتیوب آنها را منتشر کرده اید. از طرفی یوتیوب برای ایران فیلتر بوده و خب این مسئله مانع از نمایش فیلم در سایت خواهد شد.

در هر حال برای اضافه کردن ویدیو به سایت ساز گوگل، کافیست طبق تصویر زیر از ستون سمت چپ، گزینه " درج " را انتخاب و سپس " YouTube " را کلیک کنید. سپس در قسمت جستجو ویدیو، فیلم مورد نظرتان را پیدا کرده و روی گزینه " انتخاب " کلیک کنید. به این ترتیب ویدیو در سایت شما آپلود خواهد شد.

 ساخت رایگان سایت در گوگل

اکنون آموزش ساخت وب سایت در گوگل به اتمام رسید. اما در ادامه می خواهیم مزایا و معایب این نوع طراحی را به شما بگوییم.

 

جایگزین مناسب تر طراحی سایت با گوگل

در این مطلب سعی کردیم نحوه ساخت سایت رایگان در گوگل را به شما بگوییم. اکنون که با طریقه ساخت سایت در گوگل آشنا شدید، باید بگوییم اگر قصد کسب درآمد از طراحی سایت دارید، این ابزار مناسب شما نیست؛ چرا که امکانات اولیه لازم برای یک کسب و کار کوچک را نیز در اختیار شما نمی گذارد. ساختن سایت در گوگل رایگان است اما تمام امکانات مورد نیاز یک سایت حرفه ای در اختیارتان قرار نمیگیرد. شما می توانید با صرف هزینه معقول، یک سایت با امکانات کامل و مناسب یک کسب و کار داشته باشید. برای این کار ما پیشنهاد می کنیم که با توجه به نوع فعالیتتان، یکی از خدمات شرکت وب پویا را انتخاب کنید. همچنین اگر نیاز به مشاوره در زمینه های مختلف دارید، وب پویا به صورت رایگان به شما مشاوره خواهد داد.  

 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

 

آموزش ساخت سایت در گوگل با گوشی

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، این است که آیا امکان ساخت سایت رایگان در گوگل با گوشی هست؟ پاسخ این سوال مثبت است. شما می توانید با توجه به نحوه ساخت سایت در گوگل که در بالا گفته شد، اقدام به ساخت سایت رایگان در گوگل با گوشی کنید.

اما همانطور که گفتیم، ساخت سایت در گوگل رایگان چه با گوشی و چه با کامپیوتر معایب زیادی دارد؛ به همین دلیل است که در سطح اینترنت هیچ کسب و کار معتبری را با این پلتفرم مشاهده نخواهید کرد. شما می توانید به جای ساخت وبسایت رایگان در گوگل به روشی که آموزش داده شد، از راه های دیگری استفاده کنید. در نتیجه از ساخت سایت رایگان با گوشی اندروید صرف نظر کنید.                            

روش های مطمئن زیادی برای ساخت وبسایت در گوگل وجود دارند که به شما کمک می کند تا با صرف هزینه و زمان کمتر، یک سایت حرفه ای داشته باشید. یکی از این روش ها استفاده از فروشگاه ساز است. شاید این سوال را بپرسید که آیا مدیریت فروشگاه ساز با موبایل امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال به فروشگاه سازی که انتخاب می کنید، بستگی دارد. فروشگاه ساز وب پویا این قابلیت را فراهم کرده است تا به کمک گوشی همراه نیز بتوان به پنل مدیریت آن دسترسی پیدا کرد. یعنی حتی اگر به کامپیوتر هم دسترسی ندارید، می توانید به راحتی با گوشی هوشمند خود، سایتتان را مدیریت کنید.

   

بروزرسانی در پنج شنبه, 13 ارديبهشت 1403 15:11

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا