رایج ترین خطاهای وردپرس + راه حل رفع خطای وردپرس

سه شنبه, 22 اسفند 1402 14:32
امتیاز شما به این مطلب
(8 رای‌ها)

خطاهای وردپرس

 

از محبوب‌ترین روش های طراحی سایت استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است اکثر طراحان سایت از طریق وردپرس اقدام به ساخت سایت می‌کنند، در نتیجه اغلب سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند. گاهی اوقات کاربران با خطاهایی در وردپرس مواجه می‌شوند که موجب ترس آنها می‌شود اما؛ بهتر است بدانید احتمال بروز این خطاها برای همه وجود دارد و شما تنها نیستید و می‌توانید آنها را رفع کنید. به همین خاطر ما در این مقاله به بیان انواع خطاهای رایج وردپرس پرداخته‌ایم.

لیست خطاهای متداول وردپرس

در اینجا خطاهای متداول وردپرس را بیان کرده‌ایم. اما قبل از هر چیز این نکته را در نظر داشته باشید که قبل از هر اقدامی حتماً از نسخه پشتیبان خود بک اپ تهیه کرده باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس پیشنهاد می کنم مطلب وردپرس چیست را مطالعه کنید.

 

  1. خطای Internal Server Error

یکی از بیشترین خطاهایی که در وردپرس مرسوم است خطای internal server error است. علت بروز این خطا این است که مشکلی به وجود آمده است، اما سرور قادر به تشخیص منبع آن مشکل نیست. برای رفع این خطا راه حل‌های مختلفی وجود دارد که در محتوای دیگری به آن اشاره می‌کنیم.

internal server error

 

  1. خطای Syntax Error

پیدایش این خطا معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که قصد اضافه کردن یک کد به وردپرس را داشته باشید اما؛ قسمتی از آن را فراموش کرده باشید یا ترکیب آن را اشتباه وارد می‌کنید. در این صورت php خطایی مثل نمونه زیر نمایش می‌دهد

Parse error- syntax error, unexpected $end in /public_html/site1/wp-content/themes/my-theme/functions.php on line 278

در این خطا مشکل اصلی مشخص می‌شود و محل دقیق کد و اسکریپت‌های اشتباه نمایش داده می‌شود، که با تصحیح آنها این خطا رفع می‌شود.

syntax error

 

  1. خطای Error Establishing a Database Connection یا برقرار نشدن اتصال پایگاه داده

Error Establishing a Database Connection

 

این خط‌ا زمانی اتفاق می‌افتد که اطلاعات دیتابیس را اشتباه وارد کرده باشید یا سرور دیتابیس به مشکل برخورده باشد، که نشان می‌دهد اتصال سایت و پایگاه داده با مشکل مواجه شده است.

 

  1. خطای ۴۰۴

علت بروز خطای ۴۰۴ این است که کاربران وارد صفحاتی از سایت شما می‌شوند که مشکل ۴۰۴ دارد. علت اصلی این خطا  پیوندهای یکتا در وردپرس است که برای رفع آن کاربر باید تنظیمات پیوند یکتای خود را پیکربندی کند.

ارور 404

 

  1. خطای نمایش سایدبار در پایین محتوا

یکی از خطاهای متداول در وردپرس این است که سایدبار به جای اینکه در کنار صفحه قرار بگیرد، در پایین قرار می‌گیرد که علت اصلی آن مشکل در قالب سایت است. برای مثال ممکن است تگ  html div بسته نشده باشد یا یک div اضافه وجود داشته باشد که باعث به هم ریختگی در قالب سایت می‌شود.

خطای پایین سایدبار

 

  1. ناپدید شدن برخی از دکمه‌ها و سفید رنگ شدن متن در ویرایشگر وردپرس

 

در صورتی که از ویرایشگر کلاسیک وردپرس استفاده کنید، احتمال دارد بعضی اوقات دکمه‌های مربوطه ناپدید شوند و به جای آنها فضای سفید و خالی پیدا شود. علت وجود این مشکل این است که جاوا اسکریپت به درستی کار نکرده است یا فایل‌های TinyMCE خراب است و از دست رفته است و یا اینکه پلاگین‌هایی که کارشان اصلاح و توسعه TinyMCE انتقال یافته با وردپرس است باعث به وجود آمدن این خطا شده باشند.

خطای سفید رنگ شدن متن

 

  1. خطای در وردپرس و بالا رفتن حافظه php

هنگامی که یک پلاگین یا یک اسکریپت از حجم حافظه‌ای که به آن اختصاص داده شده است، بیشتر استفاده کند خطایی با پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

Fatal error: Allowed memory size of 33554432 bytes exhausted (tried to allocate 2348617 bytes) in /home/username/public_html/site1/wp-includes/plugin.php on line xxx

Memory Exhausted

 

  1. مشکل عدم ورود به پیشخوان وردپرس

هنگامی که رمز عبور را فراموش کرده باشید و به ایمیل بازیابی رمز عبور، دسترسی نداشته باشید خطای عدم ورود به پیشخوان وردپرس برایتان اتفاق می‌افتد. همچنین ممکن است به علت ورود اشتباه کدها، نصب پلاگین‌های اشتباه یا هک نتوانید وارد پیشخوان وردپرس شوید.

عدم ورود به پیشخوان وردپرس

 

  1. خطای عدم ارسال ایمیل در وردپرس

اگر اعلانی از ایمیل‌های وردپرس سایت خود دریافت نکنید، با خطای عدم ارسال ایمیل مواجه شده‌اید، که دلیل این اتفاق این است که ماژول‌های استفاده شده برای ارسال ایمیل از طرف شرکت‌های ارائه دهنده هاست مشترک، محدود یا غیر فعال شده است.

 

  1. خطای 403 Forbidden

علت بروز خطای ۴۰۳ این است که سرور شما مجوز برای دسترسی به صفحه‌ای مخصوص را صادر نکرده است که در این صورت پیغام زیر نمایش داده می‌شود:

 

403 Forbidden – You don’t have permission to access ‘/’ on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

علت‌هایی که باعث بروز این خطا می‌شود، عبارت است از : 

  • بروز مشکل در پیکربندی سرور
  •  استفاده از پلاگین‌ های محافظتی با برنامه‌نویسی نادرست
  • اشتباه در مجوزهای فایل 

403 Forbidden

 

  1. مشکل خروج از سیستم وردپرس

وردپرس یک کوکی که مختص URL وردپرس است را برای تایید ورود شما در مرورگر خودتان تنظیم می‌کند، این کوکی در قسمت تنظیمات ذخیره می‌شود. اگر بخواهید از آدرسی که با تنظیمات وردپرس تطابق ندارد، دسترسی داشته باشید اطلاعات شما تایید نمی‌شود که باعث بروز این خطا می‌شود

 

  1. خطای محتوای درهم یا در وردپرس

به دلیل تنظیمات اشتباه گواهی SSL خطای محتوای درهم اتفاق می‌افتد. این خطا در عملکرد سایت شما تاثیر نمی‌گذارد اما برای سئو سایت مشکل ساز است و تجربه کاربری را خراب می‌کند.

در سایتی که گواهی SSL فعال است تمامی منابع با استفاده از آدرس https بارگذاری می‌شود اگر سایت شما محتوایی با آدرس http داشته باشد یا پلاگین یا قالب شما فایلی را با فرمت http بارگذاری کرده باشد. خطای محتوایی درهم وردپرس به وجود می‌آید.

برای رفع این مشکل باید بررسی کنید چه منبعی با فرمت http در حال بارگذاری است و آدرس آن را با استفاده از پلاگین یا به صورت دستی تصحیح کنید.

 

  1. کار نکردن گزینه افزودن پرونده چند رسانه‌ای در وردپرس

برای باز کردن کتابخانه رسانه‌ای و آپلود فایل، از جاوا اسکریپت استفاده می‌شود. که گاهی اوقات ایرادات برنامه نویسی یا مشکل پلاگین‌ها باعث کار نکردن جاوا اسکریپت می‌شود که برای بهبود عملکرد، وردپرس همه اسکریپت‌ها را در فضای ادمین ترکیب می‌کند. در این میان ممکن است یک اسکریپت از پلاگین یا قالب سایت دچار مشکل باشد و در کل باعث عدم کارکرد افزونه پرونده چند رسانه‌ای شود.

 

  1. خطای 502 Bad Gateway

خطای ۵۰۲ به دلیل مشکل خاصی اتفاق نمی افتد. ولی وقتی  کاربر از سرور درخواستی داشته باش زمان زیادی طول بکشد این خطا بوجود می آید. این خطا ممکن است به دلیل یک اشتباه فنی موقتی باشد. دلایل اشتباه فنی می‌تواند سنگین بودن ترافیک سایت، اشکالات کدنویسی، قالب یا پلاگین‌ها یا مشکلات پیکربندی سرور باشد.

502 Bad Gateway

 

  1. خطای 503 Service Unavailable

۵۰۳خطای  به دلیل پاسخگو نبودن اسکریپت php اتفاق می‌افتد که علت آن غلط بودن کدها، پلاگین وردپرس، قالب، اشکال فنی سرور و بارگذاری سنگین در سرور است. معمولاً این خطاها چند دقیقه بعد به صورت خودکار رفع می‌شود، اما اگر رفع نشد باید علت آن را پیدا کنید و آن را رفع کنید.

503 Service Unavailable 

 

  1. خطای 504 gateway timeout

خطای 504 هنگامی رخ می‌دهد که از طریق پروکسی یک درخواست به سمت سرور شما فرستاده شود اما پروکسی نتواند با سرور مادر ارتباط برقرار کند.

gateway timeout 504

 

  1. خطای پوشه هدف از قبل موجود است Destination Folder Already Exists

پیغام خطایی با عنوان پوشه هدف از قبل موجود است، معمولاً در طی فرایند نصب قالب یا پلاگین داده می‌شود. وردپرس فایل zip پلاگین یا قالب سایت را در پوشه‌ای با نام همان فایل استخراج می‌کند. حال اگر پوشه‌ای از قبل وجود داشته باشد که نام آن مشابه این پوشه باشد، پیغام زیر نمایش داده می‌شود.

Destination folder already exists. /home/user/example.com/wp-content/plugins/wpforms/

Plugin install failed.

 

  1. خطای عدم بازسازی رمز عبور

این خطا هنگامی رخ می‌دهد که تمام فضای دیسک مختص به حساب کاربری را، حساب میزبانی وردپرس استفاده کرده باشد. که در این حالت باعث می‌شود وردپرس قادر به نوشتن اطلاعات تازه در دیتابیس نباشد.

 

  1. خطای Missing a temporary folder

هنگامی که قالب سایت، پلاگین یا فایل‌ را بارگذاری می‌کنید، وردپرس این فایل‌ها را در پوشه‌ای به صورت موقت ذخیره می‌کند، حال اگر وردپرس نتواند در پوشه فایل‌های موقت ذخیره کند، فرایند آپلود مشکل پیدا می‌کند و خطای Missing a temporary folder نمایش داده می‌شود

برای رفع این خطا باید در فایل کد زیر را اضافه کنید و سپس با استفاده از سرویس FTP که به سایت متصل شده و پوشه‌ای به نام temp را در پوشه wp-content بسازید.

define(‘WP_TEMP_DIR’, dirname(__FILE__) . ‘/wp-content/temp/’);

Missing a temporary folder

 

  1. خطای مربوط به فایل pluggable.php

در فایل php برخی از توابع مرکزی وجود دارد اگر کدها یا پلاگین‌های وردپرس از پس این توابع برنیایند، خطای زیر نمایش داده می‌شود. گاهی اوقات با وجود این خطا باز هم می‌توان روی سایت خود کار کنید اما گاهی اوقات دسترسی به سایت به طور کامل قطع می‌شود.

Warning: Cannot modify header information – headers already sent by (output started at /home/username/demosite/wp-content/themes/mytheme/functions.php:1035) in /home/username/demosite/wp-includes/pluggable.php on line 1179

pluggable php

 

  1. خطای Your Connection is Not Private

این خطا در سایت‌هایی اتفاق می‌افتد که از پروتکل ssl استفاده می‌کنند، این خطا باعث افت شدید ترافیک سایت و لطمه به برندتان می‌شود باید هرچه زودتر دلیل این خطا را رفع کنید. اگر اقدام به فعالسازی گواهی ssl در سایت خود نکرده اید. مطالعه مطلب چگونه ssl را فعال کنیم را از دست ندهید.

Your Connection is Not Private

 

  1. خطای Failed To Load Resource

هنگامی که وردپرس می‌خواهد یک صفحه از سایت شما را بارگذاری کند باید فایل‌های مختلف زیادی را مثل تصاویر، اسکریپت‌ها، فایل‌های css را آپلود کند تا برای کاربران صفحه آپلود شود. اگر وردپرس این فایل‌ها را پیدا نکند با خطای Failed To Load Resource مواجه می‌شوید. برای رفع این خطا ابتدا باید مطمئن شوید که این فایل‌ها وجود دارد، اگر مشکل از این قسمت نبود باید URL های سایت را بررسی کنید که درست باشند.

Failed To Load Resource

 

  1. خطای Upload: Failed to write file to disk

این نمونه خطای وردپرس به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد. معمول‌ترین آن اشتباه در مجوز پوشه‌ هاست. هر پوشه یا فایل در سایت مجوز خاصی دارد، سرور هم با توجه به همین مجوزها دسترسی به آنها را کنترل می‌کند. اگر مجوزهای اشتباهی وجود داشته باشد نوشتن فایل در سرور امکان ندارد.

Upload Failed to write file to disk

 

❔︎ سوالات متداول

خطاهای وردپرس روی سئو سایت تاثیر می گذارند؟

برخی از خطاهای وردپرس تاثیری روی سئو ندارند، اما برخی دیگر باعث افت تجربه کاربری می شود و سئو سایت را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

مهم ترین اقدام برای رفع خطاهای وردپرس چیست؟

قبل از اینکه اقدام به رفع خطاهای وردپرس کنید، این موضوع اهمیت دارد که از نسخه پشتیبان، بک اپ تهیه کرده باشید.

 

سخن پایانی

خطاهای وردپرس، از مشکلاتی است که ممکن است برای هر طراح سایتی پیش بیاید. اما نباید نگران شوید چون این خطاها قابل حل هستند و مشکلی ایجاد نمی کنند. در این مطلب ما انواع رایج خطاهای وردپرس را بیان کردیم. شما می توانید طراحی سایت خود را با خیال راحت به وب پویا بسپارید و از پشتیبانی ما استفاده کنید.

 

بروزرسانی در سه شنبه, 22 اسفند 1402 14:32

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا