وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

دوشنبه, 20 شهریور 1402 08:31
امتیاز شما به این مطلب
(15 رای‌ها)

وردپرس چیست؟

 

سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک CMS قدرتمند است که در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. اما چرا طراحی سایت وردپرس امروزه تا این حد محبوب شده است؟ طراحی سایت با وردپرس چیست؟ مزایا و ویژگی های طراحی سایت وردپرس چیست؟ در ادامه به این سوالات پاسخ داده ایم. 

وردپرس چیست؟

وردپرس یا اصطلاحا سایت وردپرسی چیست؟ وردپرس یک نرم افزار تحت وب رایگان و کدباز است که برای ساخت انواع سایت های وبلاگی، فروشگاه و ... از آن استفاده می شود. همانطور که می دانید امروزه طراحی سایت با وردپرس طرفداران زیادی دارد. اما برای موفقیت در رقابت سایت های وردپرسی، آموزش کامل، رعایت برخی اصول و کمک گرفتن از افراد متخصص لازم است. طراحی سایت شما از نظر ظاهری و محتوایی باید کاملا مرتبط با نوع کسب و کارتان باشد، تا بتواند در دید کاربران جذاب باشد.

اگر خودتان اقدام به طراحی سایت وردپرسی کرده اید، باید تمام جنبه های لازم برای موفقیت سایتتان را در نظر بگیرید. اما اگر این کار را به افراد متخصص سپرده اید، مطمئن شوید که تیمی را انتخاب نموده اید که تجربه کافی و لازم را در زمینه طراحی سایت با وردپرس دارند. همچنین بتوانند مطابق با سلیقه و نیاز شما سایت را طراحی کنند.

 

 

مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

اما چرا این سیستم مدیریت محتوا کاربران زیادی را به خود جذب کرده است؟ چه مزایایی برای صاحبان و طراحان سایت خواهد داشت؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را برای شما بگوییم :

 

  • عشق و علاقه موتورهای جستجو به وردپرس!

یکی از دلایلی که سبب شده است طراحی سایت وردپرسی در میان مردم جایگاه خوبی پیدا کند، علاقه شدید موتورهای جستجو به آنهاست. گوگل و سایر موتورهای جستجو دنبال سایت هایی هستند که محتوای آنها به راحتی قابل فهم و شناسایی باشد، این ویژگی را سایت های وردپرسی به خوبی دارند.

  • استفاده آسان از وردپرس

عموما تمام کاربران سایت های وردپرسی افراد متخصص نیستند، اما این CMS به گونه ای طراحی شده است که هر فردی با هر میزان دانشی می تواند به آسانی با آن کار کند.

  • متا تگ آماده در وردپرس برای سئو

هر صفحه و محتوایی مانند تصاویر، ویدیو و متن در سایت وردپرسی متاتگ خاص خود را دارد. همین امر سبب شده است با کمک کلمات کلیدی استفاده شده در متا تگ این نوع سایت ها را به راحتی سئو کرد.

طراحی سایت با وردپرس چیست

  • تنوع افزونه ها

یکی دیگر از مزیت های وردپرس، تنوع افزونه های آن است. وردپرس علاوه بر افزونه های پولی، افزونه های رایگان و کاربردی بسیاری دارد که کار را برای کاربرانش آسان کرده است. علاوه بر این افزونه های پولی را نیز می توانید با قیمت مناسب از سایت های ژاکت و راست چین تهیه کنید.

  • امکان تعیین سطح دسترسی مختلف در وردپرس

طراحی سایت وردپرس این قابلیت را دارد که برای سایت مدیران مختلفی با سطح دسترسی های متفاوتی نیز تعریف کرد.

  • امکان شخصی سازی

ظاهر طراحی سایت وردپرس را می توان 100 درصد تغییر داد. به صورتی که هر شخصی با سلیقه و نیاز خود به آسانی تغییرات لازم را روی سایت پیاده می کند.

  • امکان توسعه سایت وردپرس

افزونه های متنوع و زیادی که وردپرس در اختیار کاربرانش قرار داده است، سبب شده تا بتوانند به آسانی سایت خود را گسترش دهند. وردپرس برای هر کاری یک افزونه تعریف کرده است. بنابراین می توانید متناسب با رشد کاری خود سایتتان را نیز به روز کنید.

  • کنترل کامل سایت وردپرسی

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت وردپرس اعمال تغییرات و کنترل آن بدون نیاز به پشتیبان است. البته گاهی تغییرات و ایرادات بزرگ را باید به دست متخصص آن بسپارید . اما در کل به راحتی می توانید آن را کنترل و مدیریت کنید.

  •  وردپرس متن باز است

یکی دیگر از ویژگی هایی طراحی سایت با وردپرس، متن باز بودن آن است. یعنی هر فردی می تواند به راحتی کدهای آن را ویرایش کرده و مواردی را اضافه یا حذف کند. البته این ویژگی معایبی را نیز می تواند داشته باشد؛ به عنوان مثال استفاده از کد های معیوب دیگران می تواند امنیت و عملکرد وردپرس را به خطر بیندازد.

 

از دیگر مزایای وردپرس می توان به سازگاری با دیگر سرویس ها، به روزرسانی منظم هسته وردپرس، هزینه پایین راه اندازی، امکان راه اندازی انواع سایت ها مثل فروشگاهی و مناسب بودن برای طراحی سایت کسب و کارهای کوچک اشاره کرد.

 

ویژگی های طراحی سایت وردپرس با وب پویا

همانطور که گفتیم وردپرس مزایا و امکانات زیادی دارد. اما این امکانات بدون زیرساخت های اصولی و رعایت قواعد درست طراحی سایت برای کاربر فراهم نخواهد شد. شرکت وب پویا با توجه به سابقه 15 ساله خود در طراحی سایت تلاش کرده است تمامی زیرساخت های مورد نیاز طراحی سایت وردپرس را فراهم کند و با رعایت اصول یک تجربه جدید را برای کاربرانش ایجاد کند. در ادامه برخی از ویژگی های طراحی سایت وردپرس وب پویا را بیان کرده ایم :

 

  • ریسپانسیو بودن سایت وردپرس

امروزه بیشتر افراد تلفن های هوشمند دارند و اصولا برای جستجو در فضای اینترنت از موبایل های خود استفاده می کنند. به همین دلیل سایت شما علاوه بر اینکه در صفحه نمایشگر های کامپیوتر باید به خوبی نشان داده شود، در موبایل نیز باید بدون در هم ریختگی به کاربران نمایش داده شود. ریسپانسیو یا واکنش گرایی یک سایت نه تنها به سایت شما اعتبار می بخشد بلکه کاربران بیشتری را نیز جذب می کند. این امر به خوبی توسط تیم طراحی سایت وردپرس وب پویا فراهم شده است.

wordpress چیست

  • سرعت و پایداری سایت وردپرسی

سرعت سایت و دسترسی دائمی به صفحات آن در دید کاربران بسیار مهم است. اگر سایت شما سرعت لود بالایی نداشته باشد و کند عمل کند، کاربر را جذب نکرده و او به راحتی سایت شما را می بندد. شرکت وب پویا  به این نکته توجه کرده است و تلاش کرده سایت وردپرسی شما بالاترین سرعت را داشته باشد. همچنین شما با کمک ابزاری که در محتوای افزایش سرعت سایت با GTmetrix معرفی کرده ایم، می توانید خودتان سرعت سایت وردپرسی را به راحتی افزایش دهید.

 

  • قالب اختصاصی طراحی سایت وردپرس

پیشتر گفتیم که ظاهر سایت باید متناسب با کسب و کار و کاربرانتان باشد. چرا که سایت های معمولی با قالب های تکراری در دید کاربران  جذاب نبوده و آنها را جذب نخواهد کرد. وب پویا این امکان را برای شما فراهم کرده است تا متناسب با سلیقه و نیاز خود یک سایت وردپرسی حرفه ای داشته باشید. قالب های وب پویا از پایه کدنویسی شده اند و قابلیت هر تغییری که شما بخواهید را نیز دارند.

 

  • رعایت اصول سئو در سایت های وردپرسی

یکی از ویژگی های وردپرس، سئو فرندلی بودن آن است. این سیستم مدیریت محتوا به خوبی می تواند سئو و بهینه سازی شود. شرکت وب پویا در طراحی سایت وردپرس تمام اصول سئو را مطابق با W3C رعایت کرده و با قرار دادن اسکیما برای هر صفحه سایت شما، به سایتتان کمک کرده است تا از نظر گوگل جایگاه بهتر بگیرد.

 

نمونه کار طراحی سایت وردپرس وب پویا

یکی از راه های انتخاب تیم درست برای طراحی سایت، دیدن نمونه کارهای آن شرکت است. با بررسی نمونه کارهای شرکت موردنظر و خواندن نظرات کاربران سایت آن میتوانید به خوبی تصمیم بگیرید. شرکت وب پویا با بیش از 15 سال تجربه در زمینه طراحی انواع سایت های خبری، شرکتی و … همچنین فروشگاه اینترنتی بر پایه وردپرس توانسته رضایت و اعتماد کاربران زیادی را به خود جلب کند. برای مشاهده نمونه کار ما و مقایسه آنها با سایر شرکت ها به لینک های زیر مراجعه کنید.

 

نمونه سایت فروشگاهی

 

چرا طراحی سایت وردپرسی؟

همانطور که گفتیم وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا قدرتمند است که سایت های معروف جهان از جمله فیسبوک، سونی، دیزنی، تارگت، نیویورک تایمز و … با آن طراحی شده اند. می توان گفت نزدیک 33.4 درصد سایت های جهان بر پایه وردپرس هستن. اما چرا باید طراحی سایت وردپرس را انتخاب کنیم؟

 

  • وردپرس سئو فرندلی (Seo Friendly)

وردپرس به گونه ای کد نویسی شده است که از نظر گوگل جایگاه خوبی دارد، همانطور که گفتیم موتورهای جستجو عاشق وردپرس هستند. از طرفی به سبب وجود افزونه های مختلف از جمله Yoast بهینه سازی این نوع سایت ها به راحتی امکان پذیر است.

 

  • مدیریت آسان سایت وردپرسی

پس از طراحی سایت وردپرس بدون نیاز به دانش فنی و با کمک افزونه های مختلف می توانید سایت خود را مدیریت کنید. این سیستم مدیریت محتوا برای عملکردهایی مانند تماس با ما، وبلاگ و … افزونه های خاص خود را دارد. همچنین این سایت با چند کلیک ساده به روز خواهد شد.

طراحی سایت وردپرس چیست

  • وردپرس از شبکه های اجتماعی

وردپرس این امکان را به شما میدهد تا سایت خود را به راحتی به شبکه های مختلف اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و … متصل کنید. اما اتصال سایت به شبکه های اجتماعی چه مزایایی دارد؟ در محتوای تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو سایت این مسئله را بصورت کامل بررسی کرده ایم.

 

  • ایمنی نسبتا بالای وردپرس

سایت وردپرسی امنیت نسبتا بالایی دارد. همچنین با بک آپ گیری مداوم می توانید سایت خود را از خطرات احتمالی حفظ کنید. از طرفی وردپرس برای امنیت سایت نیز افزونه هایی دارد.

 

مشاوره رایگان طراحی سایت وردپرس

اگر تصمیم گرفته اید سایت خود را بر پایه وردپرس طراحی کنید، با چالش های زیادی روبرو خواهید بود. درست است که طراحی سایت با وردپرس و استفاده از آن آسان است، اما چالش های زیادی نیز در این راه وجود دارد. برای موفقیت در این مسیر نیاز به یک مشاور دارید. مشاوری که به شما کمک کند تا کاربر را به مشتری دائمی تبدیل کنید، امکانات لازم برای خدمات مشتریان را برایتان بگوید و … رفع تمامی این نیاز ها با کمک تیم مشاوره رایگان طراحی سایت وردپرس وب پویا امکان پذیر است. برای دریافت مشاوره در زمینه های مختلف طراحی وب سایت قوی با شماره هایی که در انتهای محتوا قرار دارد، در ارتباط باشید.

 

قیمت طراحی سایت وردپرس

عوامل زیادی در تعرفه طراحی سایت وردپرسی موثر است. اگر در اینترنت تعرفه طراحی سایت وردپرس را جستجو کنید، سایت های مختلفی با قیمت های متفاوتی برای شما نشان داده می شود. اما برای انتخاب هر یک باید به قیمت و امکانات متناسب با آن هزینه توجه کرد. قیمت بالا و یا پایین یک خدمات بیانگر سطح کیفیت آن نخواهد بود. برای کسب و کارتان ارزش قائل شوید و عجولانه تصمیم نگیرید.

سایت های وردپرسی بر اساس چند فاکتور قیمت های متفاوتی دارند، در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

انواع طراحی سایت که میتواند طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خبری، شرکتی، خدماتی و … باشد. امکانات مورد نیاز برای هر یک متفاوت است، در نتیجه این تفاوت امکانات در قیمت آنها تاثیر می گذارد.

اگر می خواهید سایت وردپرسی شما چند زبانه باشد، تعرفه آن نیز تغییر خواهد کرد.

قالب های به کار رفته در وردپرس در هزینه آن تفاوت هایی ایجاد می کند. قالب های اختصاصی قیمت بالاتری نسبت به قالب های آماده دارند. با کمک آنها می توانید سایت خود را متنوع و متفاوت طراحی کنید. از طرفی میزان کدنویسی و زمانی که برای قالب های اختصاصی صرف می شود نیز بیشتر است. بنابراین قیمت آن بیشتر می شود.

برای اطلاع از هزینه طراحی سایت وردپرس وب پویا به محتوای طراحی سایت با وردپرس مراجعه کنید.

 وردپرس چیست و چه کاربردی دارد


سوالات متداول کاربران

وردپرس یا wordpress چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که امکان مدیریت و ویرایش تصاویر، محتوای ویدیویی و شامل صفحات سایت را برای کابران سایت فراهم می کند.

چرا وردپرس امنیت دارد؟

از آنجایی که کاربران زیادی از این CMS استفاده می کنند، سالانه 4 تا 8 بار این نرم افزار به روز می شود. همین امر سبب میشود امنیت وردپرس افزایش پیدا کند.

آیا وردپرس برای فارسی زبانان مناسب است؟

وردپرس تاکنون 169 ترجمه مختلف دارد که یکی از آنها زبان فارسی است.

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

تقریبا یک سوم سایت های جهان بر پایه وردپرس ساخته شده اند. این CMS محبوبترین سیستم مدیریت محتوا در جهان بوده زیرا متن باز است و به راحتی میتوان آن را سئو ومدیریت کرد.

طراحی سایت وردپرس برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی کسب و کا رها می توانند از وردپرس استفاده کنند. وردپرس قابلیت سازگاری با هر نوع سلیقه و کسب و کاری را فراهم کرده است.

 

در پایان

در این مطلب یاد گرفتید که وردپرس چیست؟ و چه مزیت هایی دارد؟ همچنین با مزایا و معایب آن آشنا شدید. وردپرس امکانات و مزایای زیادی برای کاربران دارد، اما این ها بدون علم و تجربه، به تنهایی کافی نیست. اگر دوست دارید یک وردپرس کار حرفه ای شوید باید در این مسیر تجربه کسب کنید تا بتوانید با آن هر نوع سایتی را راه اندازی کنید. کمک گرفتن از مشاوران طراحی سایت و افراد متخصص سبب موفقیت بیشتر شما خواهد شد. همچنین اگر می خواهید خودتان اقدام به طراحی سایت با وردپرس کنید، ما مطالعه محتوای آموزش طراحی سایت با وردپرس را پیشنهاد می کنیم.

 

راه ارتباطی با ما

 32640006

 

بروزرسانی در دوشنبه, 20 شهریور 1402 08:31

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا