بهترین فروشگاه سازهای رایگان

یکشنبه, 29 بهمن 1402 12:00
امتیاز شما به این مطلب
(15 رای‌ها)

مقایسه بهترین فروشگاه ساز های رایگان اینترنتی

 

با توجه به اینکه عموم مردم به خرید اینترنتی روی آورده اند، ساخت فروشگاه های اینترنتی نیز بیشتر از قبل در میان مردم جا باز کرده است. اما بسیاری از صاحبان کسب و کار توان خرید فروشگاه های اختصاصی را نداشته و باید از فروشگاه ساز ها استفاده کنند. در ادامه به مقایسه و تحلیل فروشگاه ساز های رایگان پرداخته ایم.

فروشگاه ساز رایگان چیست؟

فروشگاه ساز رایگان، یک سایت فروشگاهی آماده و بدون نیاز به کد نویسی است که معمولا در قالب یک سیستم مدیریت محتوا یا cms می باشد. با توجه به کد باز بودن آن، امکان اعمال تغییرات اختصاصی بر روی آن وجود دارد و هر شخصی متناسب با نیاز خود می تواند آن را شخصی سازی کند.
 

مزایای استفاده از فروشگاه ساز های رایگان

استفاده از بهترین فروشگاه ساز رایگان فارسی، دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • مدیریت آسان و بدون نیاز به دانش کد نویسی
  • ساخت فروشگاه اینترنتی در کمترین زمان ممکن
  • افزونه های متنوع برای موضوعات مختلف
  • رایگان بودن بیشتر افزونه ها
  • امکان سئو و بهینه سازی 
  • امکان توسعه وب و افزایش امکانات فروشگاه

 

معرفی بهترین فروشگاه ساز رایگان

اکنون که با مزایا و معایب فروشگاه ساز های رایگان آشنا شدید، برایتان لیستی از بهترین فروشگاه سازهای رایگان را تهیه کرده ایم.

1. فروشگاه ساز ووکامرس (woocommerce)

ووکامرس یکی از محبوب ترین و بهترین فروشگاه ساز رایگان فارسی برای cms وردپرس است. انعطاف پذیری و کد باز بودن این فروشگاه ساز سبب شده است، کاربران بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند و متناسب با خواست خود آن را تغییر دهند. در حال حاضر این سایت فروشگاهی رایگان رتبه یک را در بین فروشگاه های جهان دارد.

ووکامرس

  • هزینه ووکامرس

این فروشگاه ساز کاملا رایگان بوده و برای استفاده از اکثر افزونه های جانبی آن هم نیازی به پرداخت هزینه ندارید. تنها برخی از افزونه های خاص آن هستند که به صورت تجاری توسط شرکت های برنامه نویسی ارائه شده اند.

  • از نظر کاربر پسند بودن

یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود تا فروشگاه ساز ووکامرس، جز بهترین فروشگاه سازهای رایگان محسوب شود، کاربر پسند بودن آن است. استفاده از این فروشگاه ساز نسبت به شاپیفای کمی پیچیده تر است، اما نسبت به مجنتو کاربر پسند تر می باشد. با این حال به دلیل امکانات بالایی که دارد بیشتر از سایر فروشگاه سازها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین برای نصب و استفاده از ووکامرس منابع آموزشی رایگان بسیار زیادی وجود دارد. 

  • سئو و بهینه سازی ووکامرس

ووکامرس نیز مانند شاپیفای رتبه 98 از 100 را در سئو دارد. با توجه به اینکه این فروشگاه ساز بر روی وردپرس پیاده شده است، امکانات خوبی را نیز برای سئو دارد. افزونه های تجاری همچون یواست به خوبی با ووکامرس هماهنگ میشود و پارامتر های سئو صفحات محصولات را میتوان به این ترتیب بررسی نمود و در بالاترین سطح قرار داد.

  • پشتیبانی ووکامرس

راه ارتباطی شما با تیم پشتیبانی ووکامرس تیکت است. با استفاده از آن می توانید سوال خود را مطرح کرده و آنها مشکل شما را حل خواهند کرد. از طرفی در اتاق های گفتگو در وردپرس نیز می توانید سوالات خود را مطرح کنید. امروزه منابع فارسی بسیاری برای پشتیبانی ووکامرس وجود دارد.


2. شاپیفای (shopify)

همانطور که گفتیم، وردپرس بهترین cms فروشگاه ساز است. اما شاپیفای را نیز می توان جزو برترین فروشگاه ساز های رایگان دانست که دسترسی کنترل کدهای HTML و CSS را به شما می دهد. در ادامه این فروشگاه ساز را از جنبه های مختلف بررسی خواهیم کرد : 

شاپیفای

  • هزینه شاپیفای

این فروشگاه ساز به مدت 14 روز امکان استفاده رایگان را خواهد داد و پس از گذشت این مدت برای استفاده از این فروشگاه ساز باید ماهیانه مبلغی را پرداخت کنید.

  • قالب های شاپیفای

فروشگاه ساز شاپیفای قالب های زیادی دارد و البته از نظر شخصی سازی آنها محدودیت هایی را نیز برای شما دارد. اگر بخواهید یک قالب 100% اختصاصی داشته باشید، نیاز به یک متخصص در این ضمیمه است و از طریق کنترل پنل این فروشگاه چنین امکانی میسر نیست.

  • از نظر کاربران

از آنجایی به راحتی و با drag & drop (کشیدن و رها کردن) می توانید کارها را انجام دهید، این فروشگاه ساز کاربر پسند یا به عبارتی user friendly است. بنابراین شاپیفای برای افراد مبتدی که تا کنون فروشگاه اینترنتی نداشته اند، کاملا مناسب است. 

  • سئو و بهینه سازی شاپیفای

یکی از مزایای این فروشگاه ساز نمره خوبی است که در موتورهای جستجو دارد. با توجه به گزارش ecommerce platform رتبه سئو این فروشگاه ساز 98 از 100 می باشد. همچنین این فروشگاه ساز امکانات سئو نظیر تگ عنوان، توضیحات متا و … را برای کاربران فراهم کرده است.

  • پشتیبانی شاپیفای

از دیگر دلایل قرار گرفتن فروشگاه ساز شاپیفای جز بهترین فروشگاه ساز اینترنتی، برخورداری از تیم پشتیبانی فعال می باشد. تیم پشتیبانی شاپیفای 24 ساعته آماده پاسخگویی به کاربران خود هستند و از سه راه می توان با آنها در ارتباط بود : تماس تلفنی، چت آنلاین و همچنین از طریق ایمیل.


3. پرستاشاپ (prestashop)

یکی دیگر از برترین فروشگاه ساز های اینترنتی، پرستاشاپ است؛ پرستاشاپ به آسانی شاپیفای و به پیچیدگی مجنتو میباشد. این فروشگاه ساز رایگان بوده و می توانید به راحتی آن را دانلود کرده و استفاده کنید. یکی از نکات خوب این فروشگاه ساز تحلیل و ارزیابی هایی است که انجام می دهد. برای مثال می تواند شرایط فروش را برای شما پیش بینی کند. از طرفی امکان ادغام محصولات فروشگاه شما را با فروشگاه های بزرگی مانند آمازون، ebay و گوگل فراهم کرده است.

پرستاشاپ

  • قیمت و هزینه پرستا شاپ

دانلود و نصب این فروشگاه ساز رایگان است اما اگر می خواهید از امکانات بیشتری استفاده کنید، باید هزینه ای را پرداخت کنید. درایران سایت آی پرستا نسخه فارسی این فروشگاه ساز را پشتیبانی میکند و افزونه ها و قالب های تجاری برای آن ارائه میکند.

  • قالب های پرستاشاپ

این فروشگاه ساز بیش از 1500 قالب متنوع و استاندارد دارد. که البته این تعداد در مقایسه با قالب های ووکامرسی کمتر است.

  • از نظر کاربر پسندی

پنل مدیریتی آسان که با یک داشبورد میتوانید تنظیمات مورد نیاز را به راحتی انجام دهید. پرستاشاپ به نسبت فروشگاه ساز های هم رده خود مدیریت آسانی دارد. 

  • سئو و بهینه سازی پرستاشاپ

پرستاشاپ نیز نسبتا رتبه خوبی در سئو دارد و با توجه به اینکه امکان افزودن تگ را به هر صفحه می دهد، می توانید با کمک آنها رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.

  • پشتیبانی پرستاشاپ

برخلاف دیگر فروشگاه ساز ها، پشتیبانی پرستاشاپ رایگان نبوده و باید هزینه ای را برای آن پرداخت کنید. همچنین می توانید با مراجعه به اتاق های گفتگوی پرستاشاپ مشکلات خود را مطرح کنید. 


4 .فروشگاه ساز مجنتو

از فروشگاه سازهای برتر، می توان به مجنتو اشاره کرد؛ این فروشگاه ساز نیز انعطاف پذیری بالایی دارد و امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد. مجنتو می تواند از واحد های پولی، انواع محصولات و نرخ های مالیاتی مختلف پشتیبانی کند. با کمک مجنتو می توانید یک فروشگاه با دسته بندی منظم و دقیق داشته باشید. این فروشگاه ساز نیز متن باز بوده و پلاگین های توسعه یافته نیز دارد. بنابراین می توانید به راحتی تغییراتی در آن اعمال کنید و ویژگی های جدیدی را به آن اضافه کنید.

مجنتو

  • قیمت مجنتو

مجنتو دارای دو نسخه رایگان و تجاری می باشد. نسخه magento CE رایگان بوده و برای کسب و کارهای کوچک یا متوسط مناسب است. اما نسخه magento EE پولی بوده که این هزینه بستگی به نوع کسب و کار شما دارد، همچنین این نسخه برای کسب و کار های بزرگ مناسب تر است.

  • قالب های مجنتو

این فروشگاه ساز قالب های متنوعی دارد که از نظر کاربران نیز مورد پسند است. همچنین امکان تغییر و تنظیم این قالب ها برای هر نوع سیستمی وجود دارد.

  • از نظر کاربر پسند بودن

مجنتو بر خلاف ووکامرس و شاپیفای کاربر پسند نبوده و کار کردن با آن کمی دشوار است. در واقع اگر فردی آشنایی های لازم در زمینه فروشگاه ساز را ندارد، این فروشگاه ساز مناسب او نخواهد بود. این فروشگاه ساز زمانی برای یک مبتدی مناسب است که یک پشتیبان و طراح سایت در کنار خود داشته باشد.

  • سئو و بهینه سازی مجنتو

همانطور که گفتیم مجنتو از نظر کاربرپسندی رتبه خوبی ندارد اما می توان گفت از نظر سئو عملکرد مناسبی دارد. مجنتو امکان بهینه سازی تصاویر، متاتگ ها و همچنین تگ های استاندارد برای محصولات را برای کاربران فراهم کرده است. رتبه این فروشگاه ساز از نظر سئو 100 از 100 است.

  • پشتیبانی مجنتو

همانطور که گفتیم مجنتو دو نسخه دارد و اگر از نسخه رایگان آن استفاده می کنید، برای حل مشکلات خود باید به انجمن های مربوطه مراجعه کنید. اما در صورتی که از نسخه پولی آن استفاده می کنید، می توانید از خدمات پشتیبانی سایت مجنتو استفاده کنید. علاوه براین با مراجعه به سایت مجنتو از دوره های آموزشی رایگان و غیر رایگان آن استفاده کنید.


5. اپن کارت (opencart)

اپن کارت نیزاز بهترین فروشگاه ساز رایگان محسوب می شود. این فروشگاه ساز نیز بر پایه php نوشته شده است و برای افرادی که در این زمینه تخصص دارند مناسب است. همچنین کسب و کارهای بزرگ و کوچک می توانند از این سیستم استفاده کنند. این فروشگاه ساز از تکنولوژی AJAX استفاده می کند، بنابراین سرعت بالایی نیز دارد. از طرفی امکان پشتیبانی از زبان های مختلف دنیا و واحد های پولی مختلف را نیز دارد.

اپن کارت

  • هزینه اپن کارت

بیشتر امکانات این فروشگاه ساز رایگان است، اما برای برخی از امکانات ویژه و اختصاصی آن باید هزینه ای پرداخت کنید. همچنین اپن کارت نسخه رایگان اما محدود را برای تست در اختیارتان قرار می دهد تا بیشتر بتوانید با آن آشنا شوید.

  • قالب های اپن کارت

مدیریت قالب های اپن کارت نیاز به دانش کد نویسی دارد و باید به زبان های HTML، CSS و javascript تسلط کافی داشته باشید. با توجه به آنچه گفتیم این فروشگاه ساز نسبت به ووکامرس مدیریت قالب سخت تری دارد.

  • کاربرپسندی

اپن کارت نسبت به مجنتو کاربر پسندتر ولی نسبت به ووکامرس کاربری سخت تری دارد.

  • سئو و بهینه سازی 

از نظر سئو و بهینه سازی کاملا معمولی بوده و می توان گفت تنها در زمینه سئو لینک نسبت به ووکامرس کمی بهتر است. 

  • پشتیبانی اپن کارت

پشتیبانی فروشگاه ساز اپ کارت چنگی به دل نمیزند و برای حل مشکلات خود باید به انجمن ها مراجعه کنید.


6. زِن کارت (ZenCart)

یکی از ماژول هایی که بسیار مورد علاقه کاربران است، ماژول zen cart می باشد؛ که برای فروشنده اصلی و شرکا می باشد. این ماژول برای پرداخت تخفیف ها و کوپن ها نیز استفاده می شود و به راحتی می توان آن را روی سایت نصب کرد.

فروشگاه ساز رایگان zencart

7. زِن مجیک (ZenMagick)

 یکی از ماژول هایی است که اضافه بر zen cart می باشد و دارای cms بسیار قوی نیز هست. 

8. دیجی استور (Digistore)

این ماژول برای کسانی مناسب است که قصد فروش آنلاین محصولات خود را دارند Digistore ماژولی بر پایه و اساس osCommerce می باشد.

فروشگاه ساز رایگان Digistore 

9. جی کارت (jCart)

این یک ماژول بسیار راحت و روان جهت سیستم خرید ajax می باشد و دارای قابلیت پاسخ درخواست کاربر بدون نیاز به بارگذاری صفحه می باشد، پایه و اساس این ماژول jQuery  و PHP می باشد.

 

معایب فروشگاه ساز رایگان

سایت فروشگاهی آماده رایگان در کنار مزایا یک سری معایب نیز دارد که برخی از آنها عبارتنداز:

  • همانطور که گفتیم این فروشگاه ها کد باز بوده و هکر ها با در اختیار داشتن سورس کد آن آسان تر میتوانند، باگ ها و راه های نفوذ آن را کشف کنند. به همین دلیل در صورتی که به درستی پیکربندی نشوند، ممکن است بیشتر از یک سایت اختصاصی مورد حمله هکرها قرار گیرند و نیاز به یک متخصص برای کانفیگ امنیتی دارند.
  • بیشتر افزونه ها و قالب های فروشگاه ساز های رایگان، انگلیسی بوده و باید به زبان فارسی ترجمه شوند و یا برای ایران بومی سازی شوند.
  • پیاده سازی قالب و نصب پلاگین باید توسط یک فرد متخصص انجام شود.
  • استفاده نادرست و بی رویه از افزونه ها سبب آشفتگی و کاهش سرعت سایت خواهد شد.

فروشگاه ساز وب پویا یک فروشگاه ساز بر پایه ووکامرس، با امکاناتی در حد دیجی کالا است که با کمترین هزینه می توانید آن را تهیه کنید. به این ترتیب با مشکلات فروشگاه ساز رایگان روبرو نخواهید شد.  

 

هزینه ساخت فروشگاه وردپرسی

طراحی سایت فروشگاهی وردپرس برای فروش انواع محصولات فیزیکی و دانلودی توسط وب پویا تنها در 3 روز کاری آماده خواهد شد. شما می توانید با توجه به نیاز کسب و کارتان، یکی از پکیج های صفحه زیر را انتخاب کنید:

شروع قیمت از :

5.900.000 تومان

خرید فروشگاه ساز

در پایان

در این محتوا سعی کردیم لیست بهترین فروشگاه سازهای رایگان را به شما معرفی کنیم تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی رایگان داشته باشید. در اما توصیه ما به شما این است که اگر اول کار هستید و نمی خواهید هزینه زیادی را صرف کنید، استفاده از این فروشگاه ساز های رایگان مخصوصا ووکامرس برای شما مناسب است.

در غیر اینصورت بهتر است با پرداخت هزینه معقول و مراجعه به یک شرکت متخصص در زمینه ساخت فروشگاه ساز اختصاصی، فروشگاه امن و مناسب خود را تهیه کنید. شرکت وب پویا با طراحی فروشگاه ساز اختصاصی توانسته نیازهای شما را پاسخ بدهد. همچنین برای مقایسه نسخه های فروشگاه ساز وب پویا و مشاهده نمونه کارهای فروشگاهی ما، با آسودگی خیال اقدام به راه اندازی سایت فروشگاهی کنید.

 

بروزرسانی در یکشنبه, 29 بهمن 1402 12:00

نیاز به مشاوره دارید؟

با ما در تماس باشید

شمـاره های تمـاس:  32640006-031 / 09129252046 / 09133045663
پسـت الـکترونیـک: info at webpouya.com
ساعـات کـاری: شنبه تا پنجشنبه / 9 صبح الی 5 بعدازظهر

اینماد و مجوزها

اینماد

             کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا