مزایای طراحی سایت پویا و داینامیک چیست؟

سه شنبه, 06 تیر 1402 10:42
امتیاز شما به این مطلب
(14 رای‌ها)

مزایای طراحی سایت پویا و داینامیک چیست؟

  

در طراحی سایت، شما برای اینکه بتوانید موفقیت کسب کنید و به اهدافی که برای طراحی سایت مشخص کرده اید برسید، نیاز به طراحی سایتی مبتنی بر علایق و نیازمندی های کاربران خود دارید. به همین منظور در این مطلب به بررسی مزایای طراحی سایت پویا و داینامیک پرداخته ایم و برای شما قدم به قدم طراحی سایت پویا را به صورت مختصر و بر اساس تجربه چندین ساله خود در زمینه طراحی سایت بیان کرده ایم.

طراحی سایت های پویا یا وب سایت داینامیک چیست؟

طراحی سایت داینامیک یا همان طراحی وب سایت پویا، بر اساس تمام نیازهایی است که یک مشتری به طراح سایت ارائه می دهد. در واقع بر اساس نیاز های مشتری طرحی انعطاف پذیر طراحی شده و کسی که سایت را سفارش داده می تواند به صورت آنلاین برطبق سلیقه و صلاح دید خودش آن را اصلاح کند.

از جمله این فعالیت ها می توان به حذف صفحه، ایجاد صفحه، ویرایش محتویات هر صفحه و... اشاره کرد.

محتواهای وب سایت های داینامیک توسط Application server کنترل می شود و با توجه به جست و جوی کاربر، محتواهایی که در سایت وجود دارد را نمایش می دهد. محتوای صفحات وب پویا، می تواند متن، تصاویر، ویدیو و فایل های فلش باشد. در وب سایت پویا، از زبان برنامه نویسی PHP،ASP.NET و #C، همچنین تکنولوژی هایی مانند آجاکس استفاده می شود.

طراحی سایت های پویا، نیازمند آن است که شما با یک تیم حرفه ای در زمینه طراحی سایت مشورت کنید و خواسته ها و نیاز های خود را از طراحی سایت پویا و داینامیک با آنها در میان بگذارید و از آنها بخواهید برای شما طراحی وب سایت را با توجه به خواسته ها و نیازهای شما انجام دهند.

پس از مشاوره با طراحان سایت، آنها برای شما به طور مختصر تمام جوانب کار را شرح می دهند و با توجه به خواسته های شما نمونه های مشابه راه اندازی شده را به شما نشان می دهند. تیم طراحی سایت در تمام فرآیند طراحی سایت پویا و داینامیک باید با شما در ارتباط باشد و در هر مرحله از طراحی سایت شما را از روند و پیشرفت کار مطلع نماید. پس از مشاوره  میتوانید  قیمت طراحی سایت پویا را از تیم طراحی سایت جویا شوید که با توجه به نوع نیاز های شما ، قیمت طراحی سایت پویا متفاوت خواهد شد. 

 

مزایای طراحی سایت پویا و داینامیک

 

از دیگر نکات قابل توجه در طراحی چنین سایت هایی، بارگذاری تصاویر مناسب و با کیفیت است. سعی کنید در تولید محتوا مرتبط با کسب و کار خودتان، از تصاویری مرتبط استفاده کنید تا یکی از اصول بهینه سازی وب سایت را رعایت کرده باشید. حتی می توانید در میان محتوا یا در انتهای آن، از ویدیوهایی مرتبط استفاده کنید که توضیحات بیشتر و تکمیلی را در مورد محتوای شما در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست؟

  1. مدیریت تحت وب و بروزرسانی سریع و آنلاین توسط سیستم مدیریت سایت
  2. ارائه خدمات متنوع وب به کاربران در رویداد های مختلف
  3. امکان بارگذاری حجم وسیعی از اطلاعات به صورت سریع
  4. امکان به روزرسانی روزانه برای نشان دادن فعالیت و پویایی سایت
  5. صرفه جویی در زمان و هزینه
  6. انعطاف پذیری بالای سایت
  7. امکان مدیریت سایت از مکان های مختلف برای چندین نفر
  8. امنیت بالای سایت و بروزرسانی خودکار
  9. پشتیبانی چند زبانه از طریق فعال سازی فایل زبان های جدید
  10. امکان ایجاد امکان ثبت سفارش آنلاین و پروسه خرید یا فرم های ثبت نامی

  

بیشتر بخوانید: وب سایت پویا چیست؟

 

سایت استاتیک چیست ؟

واژه استاتیک از کلمه ایستا به معنی ساکن و بدون تغییر آمده است. با توجه به همین معنی، وب سایت استاتیک سایت هایی هستند که نیازی به تغییرات مداوم نداشته و صرفا برای فعالیت هایی به کار برده میشوند که محتوای ثابتی داشته باشند. اما از آنجا که ظاهر یک سایت برای کاربران بسیار اهمیت دارد، در این چند سال اخیر وب سایت پویا جای خود را به سایت استاتیک داده است. یکی از معایب بزرگ وب سایت ایستا این است که صاحبان سایت برای هر تغییر هرچند جزئی باید به طراح سایت مراجعه کنند و با پرداخت هزینه ای تغییرات را در سایت ایجاد کنند.

 

مزایای طراحی سایت استاتیک

  • هزینه کم برای پیاده سازی اولیه
  • طراحی و تحویل در مدت زمان کم
  • امنیت نسبتا خوب به دلیل استفاده از زبان هایی مانندHTML، JQuery، CSS

معایب طراحی سایت استاتیک

  • قابلیت سئو وبهینه سازی کمتری نسبت به سایت پویا دارد.
  • هزینه تغییرات و رفع مشکلات آن بالا است.
  • محدودیت تعداد صفحات و محتوا در این نوع طراحی
  • برای تغییرات سایت باید زبان های برنامه نویسی را بلد باشید.

 

تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک

سایت های داینامیک و استاتیک چند تفاوت اساسی دارند که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

 

  • در سایت های استاتیک، امکانی برای تولید محتوای روزانه و به روز رسانی های مستمر وجود ندارد. این سایت ها بیشتر جنبه معرفی کسب و کار را به کاربر دارد و به ندرت و به شکلی اتوماتیک به روز رسانی هایی در قسمت های مختلف سایت انجام می شود. دارای پنل مدیریت نیست و نمی توانید تغییری به صورت مداوم در اطلاعت ایجاد کنید. هر گونه تغییر در اینگونه سایت ها نیازمند ویرایش های برنامه است و نیاز به تخصص برنامه نویسی دارد. طبیعتا هزینه های طراحی اولیه اینگونه سایت ها کمتر است ولی برای هر تغییری باید به طراح هزینه هایی پرداخت کنید، که به مراتب برای یک بیزینس، طراحی سایت پویا در طولانی مدت به صرفه تر خواهد بود.

 

  • در سایت های داینامیک یا وب پویا شما می توانید هر گونه تغییراتی در اطلاعات و محتواهای سایت ایجاد کنید، گالری تصویرتان را هر روز افزایش دهید، از طریق فرم های سفارش با مشتریانتان تعامل برقرار کنید و به دلخواه تنظیمات قالب سایت خود را تغییر دهید. هزینه طراحی سایت های پویا بیشتر است ولی در آینده برای نگهداری و توسعه ی سایت خودتان از طریق پنل مدیریت سایت براحتی برای تغییرات دسترسی خواهید داشت و نیازی به صرف هزینه جداگانه ندارد.

 

هزینه هاست وب سایت داینامیک

برای استفاده از بانک اطلاعاتی سایت های وب پویا، پردازنده سرور باید به صورت مداوم کار کند، هر چه تعداد بازدید ها بالاتر باشد، پردازنده سرور باید حجم بیشتر کار کند و به حافظه RAM بیشتری هم نیاز خواهد داشت. یکی از مشکلات سایت داینامیک این است که هزینه هاست آن از سایت های استاتیک بیشتر است. این مسئله ارتباطی مستقیم با تعداد بازدید دارد. این یعنی برای یک سایت پربازدید و برای سایت کم بازدید، هزینه متفاوت است.

 

بیشتر بخوانید: هزینه طراحی وب سایت با وردپرس

 

در یک کلام

در این مقاله به بررسی مزایای طراحی سایت داینامیک یا پویا پرداخته ایم و به طور مختصر برای شما نکاتی مهم در مورد چگونگی طراحی سایت داینامیک شرح داده ایم. همانطور که در بالا گفتیم، هزینه وب سایت داینامیک از ایستا بیشتر خواهد بود. اما این را در نظر داشته باشید که مزایای وب سایت پویا به مراتب بیشتر بوده و در طول زمان سایت ایستا برای شما دردسر ساز خواهد شد.

تماس با وب پویا

بروزرسانی در سه شنبه, 06 تیر 1402 10:42

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا