تولید محتوای صوتی چیست؟ | سفارش تولید محتوای صوتی

چهارشنبه, 24 مرداد 1403 09:40
امتیاز شما به این مطلب
(11 رای‌ها)

سفارش تولید محتوای صوتی

 

از آنجایی که کاربران و مردم معمولا گوش دادن را به خواندن ترجیح می دهند، تولید محتوا صوتی تاثیر بسزایی در جذب کاربران دارد. اگر تا این لحظه از تولید محتوای صوتی غافل بودید، وقت آن رسیده است با تولید پادکست، کسب و کار خود را فریاد بزنید. ما در تیم وب پویا در این مسیر همراه شما هستیم و انواع خدمات محتوای صوتی را به بهترین شکل برای شما ارائه  می دهیم.

تولید محتوای صوتی چیست؟

به هر نوع محتوایی که از طریق شنیدن به کاربران منتقل می شود، محتوای صوتی می گویند، محتوای صوتی شامل: پادکست، کتاب های صوتی و دستیار صوتی هوش مصنوعی است. برخلاف دیگر انواع محتواها که در حین توجه به آن ها نمی توان کار دیگری انجام داد، به هنگام گوش دادن به محتوای صوتی می توان به دیگر کارهای روزمره نیز رسیدگی کرد.

امروزه استفاده از محتواهای صوتی وحتی جستجوی صوتی در موتورهای جستجو، در حال افزایش است، بنابراین نمی توان تاثیر آن را در رشد کسب و کارها نادیده گرفت. کسب و کارها با داشتن محتوای صوتی می توانند، با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنند و تجربه کاربری خوبی را رقم بزنند.

 

سفارش محتوای صوتی

 

دلیل استفاده از محتوای صوتی

صدا آسان تر از دیگر انواع محتوا در ذهن می ماند، به همین علت اکثر مخاطبان گوش دادن به محتوای صوتی را به دیگر محتواها ترجیح می دهند. با افزایش مشغله های زندگی، مخاطبان حوصله و وقت خواندن متن های طولانی را ندارند و به مرور از خواندن مطلب فاصله گرفتند. در نتیجه باید از راه های جایگزین استفاده کرد که یکی از بهترین آن ها، محتوای صوتی است.

 

 

در سال های اخیر محتوای صوتی با استقبال خوبی از کاربران روبرو شده است، کاربران می توانند در حین انجام کارهای روزمره خود، محتوای صوتی گوش دهند و همچنان جز مخاطبان شما باقی بمانند. همچنین محتوای صوتی امکان تعامل بیشتری را با مخاطب فراهم می کند، در نتیجه تاثیرگذار تر است. مخاطبان با گوش دادن، احساس رابطه دوستانه تری با شما دارند و بیشتر به سوی برند شما جذب می شوند.

 

انواع محتوای صوتی

محتواهای صوتی انواع مختلفی دارند که معروف ترین آن ها پادکست ها و کتاب های صوتی هستند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

پادکست

پادکست یکی از انواع محتوای صوتی است، که در سال های اخیر زیاد اسم آن را شنیده ایم. اما پادکست چیست؟ پادکست یک برنامه شنیداری مانند برنامه های رادیویی است، با این تفاوت که نوع محتوا، نحوه دسترسی، زمان گوش دادن، گوینده و سرعت پخش آن، به سلیقه شماست و خود می توانید آن ها را انتخاب کنید. اغلب محتوای صوتی را با نام پادکست می شناسیم، ولی در واقع پادکست نوعی از محتوای صوتی است. 

انواع مختلف پادکست تولید محتوا، طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهد، به همین دلیل اکثر کسب و کارها به این نوع تولید محتوا روی آورده اند و از این طریق مخاطبان زیادی جذب کردند. بازاریابی از طریق پادکست، یکی از روش های جدید بازاریابی است که اهمیت فوق العاده ای دارد. طبق یک سری از تحقیقاتی که انجام شده، در سال 2021 نسبت به سال 2020، نزدیک به بیست و پنج میلیون نفر بیشتر، پادکست گوش می دهند. از این رو می توان از پادکست به عنوان یکی از کانال های تبلیغاتی موثر در پیشرفت کسب و کار خود استفاده کرد.

 

پادکست

 

صداگذاری و گویندگی

گویندگی که با عنوان نریشن نیز خوانده می شود، عبارت است از تبدیل متن به کلام موثر. گویندگی، از آنجایی که حالت داستان گونه و قصه وار دارد، کاربر را به راحتی به سمت خود می کشاند. هدف از گویندگی، ارائه اطلاعات مفید در زمان کوتاه به مخاطبان است. کتاب های صوتی که با روش گویندگی تهیه شده اند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند و همانطور هم سفارش گویندگی کتاب صوتی و سفارش ساخت کتاب صوتی افزایش داشته است، زیرا امروزه اغلب افراد، به دلیل کمبود وقت قادر به مطالعه نیستند، اما از طریق کتاب های صوتی، در هر زمان و مکانی، می توانند مطالعه داشته باشند. همچنین کتاب های صوتی برای افراد کم بینا و نابینا، بهترین گزینه است و آن ها نیز می توانند از کتاب های مختلف لذت ببرند. تعرفه گویندگی بسته به نوع مطلب، مدت زمان و عوامل دیگر، متفاوت است.

 

کلیپ صوتی

سعی کنید خود را محدود به پادکست نکنید و در کنار پادکست، از کلیپ های صوتی هم در سایت خود استفاده کنید. کلیپ های صوتی یکنواختی پادکست را ندارند و برای مخاطب جذابتر هستند. کسب و کارتان را از طریق کلیپ صوتی به مخاطبان معرفی کنید، اینگونه بهتر در ذهن آن ها جای می گیرید. شما می توانید رضایت مشتریان را هم به صورت کلیپ صوتی به کاربران نشان دهید.

 

مزایای تولید محتوای صوتی

  • کانال جدیدی برای جذب مخاطب
  • حجم پایین محتوای صوتی و کاهش کمتر سرعت سایت
  • تعامل بیشتر با کاربران و افزایش نرخ تبدیل
  • بهبود سئو سایت از طریق افزایش زمان ماندگاری کاربران
  • روی آوردن کاربران اختصاصی پادکست به کسب و کار
  • ایجاد مزیت رقابتی در مقایسه با بقیه رقبا
  • عدم محدودیت های زمانی و مکانی برای گوش دادن به محتوای صوتی
  • عدم نیاز به اینترنت و عوامل سخت افزاری
  • انتشار محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی
  • پایین بودن هزینه تولید محتوای صوتی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی
  • برند سازی از طریق محتوای صوتی
  • بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت کاربران

 

سفارش گویندگی

 

تاثیر تولید محتوای صوتی بر سئو سایت

تولید محتوای صوتی یکی از انواع تولید محتوا است که باعث هر چه بیشتر دیده شدن شما می شود. در سال های اخیر این نوع محتوا، گسترش زیادی پیدا کرده است و در تمام جهان به اشتراک گذاشته شده است. هر چقدر کسب و کار شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود، بیشتر دیده می شوید و مخاطبان بیشتری جذب شما می شوند، در نتیجه به نوعی برند سازی می شود و ترافیک سایت شما بالا می رود.

از طرفی انتشار محتوای صوتی در سایت، باعث افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت می شود، که همه این عوامل باعث افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و ارتقا سئو سایت می شود.

گوگل نسبت به انواع روش های تولید محتوا اهمیت نشان می دهد، از طریق تولید محتوای صوتی، می توانید از گوگل برای سایتتان امتیاز بگیرید. اگر قصد دارید تولید محتوای صوتی خود را به دست تیم حرفه ای در این زمینه بسپارید، در ادامه به بررسی هزینه ساخت پادکست می پردازیم.

 

همین حالا برای تولید محتوای صوتی سایتتان اقدام کنید

  • رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید.
  • با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
  • از سایر رقبا جلو بزنید.
  • نرخ تبدیل و نرخ بازگشت کاربران به سایتتان را افزایش دهید.

 

تعرفه تولید محتوای صوتی

یکی از دغدغه های افرادی که می خواهند، از خدمات تولید محتوای صوتی استفاده کنند، هزینه تولید محتوای صوتی و هزینه تولید پادکست است. تعرفه تولید محتوای صوتی با توجه به خواسته ها و انتظارات شما برآورد می شود و بر اساس معیار هایی تغییر می کند. عوامل موثر بر هزینه تولید پادکست عبارتند از:

  • موضوع محتوا (عمومی یا تخصصی)
  • مدت زمان محتوای صوتی
  • تعداد کلمات محتوا
  • حجم کار
  • کیفیت محتوای صوتی
  • میزان تخصص مجموعه تولید محتوا صوتی

 

خدمات تولید محتوای صوتی

 

خدمات تولید محتوای صوتی

تولید محتوای صوتی، جز آن دسته از مواردی است که کسب و کارها باید جدی بگیرند. انواع تولید محتوای صوتی مثل؛ سفارش پادکست، کتاب های صوتی و … باعث بهبود رتبه سایت و بهبود سئو سایت می شود. اگر تجربه ای در زمینه تولید محتوای صوتی ندارید، بهتر است از مجموعه های سفارش خدمات تولید محتوا صوتی استفاده کنید تا به نتایج خوبی برسید. همانطور که گفته اند: کار را به کاردان بسپارید. تیم تولید محتوا وب پویا یکی از شرکت تولید پادکست است که با همکاری گویندگان مختلف به صورت تخصصی در زمینه خدمات تولید محتوای صوتی و سفارش ساخت پادکست فعالیت می کند. می توانید از خدمات تولید محتوای صوتی وب پویا برای پیشرفت کسب و کارتان کمک بگیرید.

 

❔︎ سوالات متداول

محتوای صوتی چیست؟

محتوای صوتی نوعی از محتوا است که به صورت شنیداری به مخاطب منتقل می شود. انواع پادکست و کتاب های صوتی نمونه هایی از تولید محتوای صوتی هستند.

 

هزینه تولید محتوای صوتی چقدر است؟

هزینه تولید محتوای صوتی با توجه به شرایط و حجم کار، مدت زمان محتوا، موضوع محتوا متفاوت است. برای اطلاع از هزینه دقیق سفارش محتوای صوتی با تماس بگیرید.

 

مزایای تولید محتوای صوتی چیست؟

از طریق محتوای صوتی ، شانس این را دارید که در گوگل بیشتر دیده شوید. گوگل به انواع مختلف محتوای مدیا اهمیت ویژه ای می دهد و به سایت هایی که از این نوع محتوا استفاده می کنند، رتبه بهتری می دهد.

 

بروزرسانی در چهارشنبه, 24 مرداد 1403 09:40

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا