مقایسه کامل هاست های ایرانی و خارجی

شنبه, 30 تیر 1403 10:27
امتیاز شما به این مطلب
(17 رای‌ها)

مقایسه هاست ایرانی و خارجی

 

بسیاری از افرادی که به دنبال راه اندازی سایت هستند، با این سوال روبرو می شوند که هاست ایرانی بخریم یا هاست خارجی؟ مزایا و معایب هاست ایرانی و خارجی چیست؟ کدام یک برای سئو بهتر است؟ اگر شما هم جز این افراد هستید عجله نکنید این مقاله را تا پایان بخوانید تا به بهترین انتخاب ممکن برسید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین هاست

برای طراحی سایت بعد از انتخاب دامنه، موضوع خرید هاست مطرح می شود. قبل از اینکه به سراغ ادامه بحث برویم بگذارید شما را از یک دغدغه کلی رها کنیم؛ چه شما سایت خود را با یک هاست ایرانی راه اندازی کنید چه هاست خارجی تاثیر محسوسی در دسترسی کاربران ایجاد نمی شود، یعنی تمام کاربران چه ایرانی و چه خارجی می توانند سایت شما را مشاهده کنند. عوامل مهمی در انتخاب بهترین شرکت هاستینگ دست دارند، اما اگر به طور کلی اگر بخواهیم این عوامل را بررسی کنیم به صورت زیر هستند؛

1-اینترنت: مهمترین موضوع در انتخاب بهترین هاست، وضعیت سرعت اینترنت است. اینکه کیفیت و سرعت اتصال به شبکه اینترنت در کدام هاست بهتر است؟ در هر جای دنیا این مسئله فرق دارد که باید در خرید هاست به آن توجه کرد.

2-تحریم ها: مسئله خیلی مهمی که در سال های اخیر برای کاربران ایرانی مشکل ایجاد کرده است، تحریم ها هستند. تحریم ها بر کیفیت خدمات شرکت های ارائه دهنده هاست تاثیر می گذارد، بنابراین باید در نظر گرفت با وجود باقی ماندن تحریم ها یا شدت گرفتن بیشتر آنها، هاست ایرانی بهتر است یا خارجی؟

3-فاصله مخاطبان با سرور هاست: اینکه مخاطبان در فاصله دوری از منطقه جغرافیایی سرور هاست قرار گرفته باشند روی کیفیت و سرعت اتصال اینترنت اثر می گذارد، گوگل در این باره معتقد است فاصله مکانی هاست از مخاطبان زیاد نباشد.

4-رفتار و نیاز مخاطبان: اینکه مخاطبان شما به دنبال چه چیزی در وب سایت شما هستند بر رفتار و انتظار آن ها تاثیر می گذارد، بنابراین باید به این نکته هم دقت داشت.

عوامل دیگری از جمله سرعت، امکانات سخت افزاری و … هم در انتخاب هاست باید در نظر گرفت که تنها به ذکر ان ها اکتفا کردیم.

 

هاست ایرانی یا خارجی

 

مزایا و معایب هاست ایرانی و خارجی

پس از اینکه در مورد عوامل کلی که باید در انتخاب هاست در نظر بگیریم صحبت کردیم، می خواهیم مزایا و  معایب هر کدام از هاست های ایرانی و خارجی را تک به تک بررسی کنیم.

 

مزایای هاست ایرانی

هاست های ایرانی مزایای متعددی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  1. سرعت بیشتر هاست ایرانی برای کاربران ایرانی 

هاست های ایرانی از نظر سرعت اتصال برای کاربران ایرانی بهتر هستند بنابراین اگر بیشتر کاربران شما ایرانی هستند، بهتر است از هاست ایرانی استفاده کنید. با هاست ایرانی دسترسی کاربران را به سایت راحت تر و سریعتر است. دلیل آن هم این است که فاصله مکانی هاست ایرانی با کاربران داخل کشور کمتر است و انتقال اطلاعات با سرعت بیشتری انجام میگیرد.

سایت هایی که از هاست ایرانی استفاده می کنند با سرعت بارگذاری اولیه بالاتری دارند و درخواست های بعدی هم زودتر به هاست میرسد و کاربر پاسخ خود را زودتر دریافت می کند.

 علاوه بر موارد گفته شده اگر به دلیلی در سرعت اینترنت بین المللی اختلال ایجاد شود هاست های خارجی با مشکل روبرو می شوند، در صورتی که هاست های ایرانی در چنین شرایطی می توانند به خوبی در شبکه ملی یا داخلی برای کاربران ایرانی فعال باشند. این موضوع هم برای کاربران و هم برای گوگل اهمیت دارد.

 

  1. قیمت مناسب هاست ایرانی

به دلیل اینکه هزینه های اولیه هاست های خارجی باید به صورت ارزی پرداخته شود و قیمت ارز نیز در ایران بالاست، هاست خارجی در مقایسه با هاست ایرانی هزینه بالاتری برای سایت دارد. قبل از این شرکت های داخلی قیمت های بالایی برای هاست در نظر میگرفتند که در مقایسه با کیفیت آنها قابل قبول نبود، اما با پیشرفت شرکت های داخلی از نظر ارائه خدمات و رقابت این مسئله تغییر پیدا کرد. با این همه باز هم هزینه پهنای باند و اتصال به اینترنت در ایران بالاتر است. به طور کلی استفاده از هاست ایرانی با توجه به قیمت ارز در ایران به صرفه تر است.

 

  1. امنیت اطلاعات بالاتر در هاست ایرانی

یکی از ویژگی های مهم هاست خوب،حفظ امنیت اطلاعات است. در این باره هاست های ایرانی و خارجی با پشتیبان گیری منظم امنیت اطلاعات سایت را تضمین می کنند. اما با توجه به تحریم ایران این مساله برای برخی سایت های دولتی و سازمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از این نظر هاست ایرانی برتری دارد.

 

  1. سئو بهتر با هاست ایرانی

از این نظر سئو، وضعیت سایتی که از هاست ایرانی استفاده می کند بهتر است، زیرا سرعت این سایت ها برای کاربران ایرانی بالاتر است و سرعت سایت یکی از عوامل مهم برای افزایش سئو سایت است. گوگل هم فاصله بین هاست و کاربران را در نظر میگیرد که از این نظر هاست ایرانی بهتر است.

 

  1. ارتباط سریعتر درگاه های پرداخت داخلی با هاست ایرانی

اگر به فکر طراحی فروشگاه اینترنتی هستید بهتر است از هاست های ایرانی استفاده کنید، به این دلیل که شما باید برای سایت فروشگاهی خود درگاه پرداخت داخلی بگیرید و سرعت اتصال بین درگاه های پرداخت داخلی و هاست ایرانی بهتر است، بنابراین احتمال اختلال کمتری در فرایند پرداخت با هاست ایرانی وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد هاست سایت فروشگاهی می توانید مطلب ویژگی های هاست فروشگاه اینترنتی را بخوانید.

این مسأله در سایت های فروش فایل اهمیت بالایی دارد؛ زیرا سرعت دانلود فایل در سایت هایی که از هاست ایرانی استفاده می کنند بیشتر است.

هاست ایرانی بخریم یا خارجی؟

معایب هاست ایرانی

 به صورت خلاصه معایب هاست ایرانی عبارتند از

  • احتمال کیفیت شبکه پایین تر نسبت به هاست های خارجی
  • گران تر بود هزینه پهنای باند با هاست ایرانی
  • مشکل ارسال و دریافت ایمیل در هاست های ایرانی
  • محدودیت دسترسی به اطلاعات هاست های ایرانی به دلیل فیلترینگ و تحریم

 

مزایای هاست خارجی

هاست های خارجی هم از مزایایی برخوردار هستند که عبارتند از:

  1. پهنای باند بالاتر هاست خارجی

هاست های خارجی پهنای باند و ترافیک ماهانه بیشتری از هاست‌های ایرانی دارند و هزینه آن هم پایین تر است.

 

  1. زیرساخت های قوی تر هاست های خارجی

هاست های خارجی زیرساخت ها و سخت افزارهای جدیدتر و قدرتمند تری دارند که باعث می شود کیفیت و سرعت شبکه در این هاست ها بهتر باشد و امکان بروز مشکل به حداقل برسد.

 

  1. اختلال کمتر شبکه در هاست های خارجی

یکی از مواردی که باید حتما در سایت رعایت شود، دسترسی ۲۴ ساعته به سایت است. این موضوع در سایت های فروشگاهی اهمیت بیشتری دارد و مشتریان باید بتوانند در هر ساعتی از شبانه روز خرید خود را انجام دهند. در ساختار شبکه هاست های خارجی اختلال کمتری وجود دارد و ارتباطات سریعتر انجام می گیرد، از این رو نگرانی بابت اختلال دسترسی به سایت وجود ندارد.

 

  1. ایندکس سریعتر در هاست های خارجی

به این دلیل که هاست های خارجی از نظر مکانی به سرورهای موتورهای جستجو مثل گوگل نزدیک تر هستند، با اندک اختلافی ایندکس اطلاعات با سرعت بیشتری انجام میگیرد.

 

مزایا و معایب هاست ایرانی و خارجی

 

معایب هاست های خارجی

پایداری شبکه کمتر در صورت از دسترس خارج شدن اینترنت بین الملل در شرایط تحریم و عدم دسترسی کاربران به سایت در صورت اختلال در اینترنت بین الملل از معایب هاست خارجی است.

در کل اگر شرایط تحریم از خارج و سیاست های اینترنت بین الملل در داخل کشور با مشکل روبرو نبود، هاست های خارجی انتخاب بسیار خوبی بود اما با وجود این شرایط خرید هاست خارجی برای سایت هایی که مشتریان آنها در ایران هستند، پیشنهاد نمی شود.

 

از بین هاست ایرانی و خارجی کدام را انتخاب کنیم؟

اکنون که با مزایا و معایب هاست های ایرانی و خارجی آشنا شدید، نیاز به یک جمع بندی برای انتخاب هاست سایت خود خواهید داشت. در اینجا به بررسی فاکتورهای مهم در هر کدام از هاست ایرانی و خارجی می پردازیم تا انتخاب برایتان آسان شود.

 

برخی تصور می کنند با انتخاب دامه .ir حتما باید هاست ایرانی داشته باشند. اما این تصور اشتباه است و شما با هر دو دامنه .ir  و .com  می توانید از هاست ایرانی یا خارجی استفاده کنید.

 

❔︎ سوالات متداول

هاست ایرانی بخریم یا خارجی؟

با توجه به مشکلات تحریم، برای سایت هایی که مشتریان و مخاطبان آن ها داخل کشور هستند، هاست ایرانی گزینه ی بهتری است.

 

مهم ترین مزیت هاست های ایرانی چیست؟

سرعت در بارگذاری اولیه سایت و درخواست های ارسالی به سرور از مهم ترین مزیت هاست های ایرانی است.

 

تفاوت هاست ایرانی و خارجی چیست؟

هاست های خارجی از لحاظ سخت افزاری قدرتمند هستند و سرعت بالایی نیز داند. هاست های ایرانی از قیمت، امنیت و آپ تایم مداوم برخوردار می باشند. همچنین در هاست ایرانی محدودیت کپی رایت نخواهید داشت.

 

برای سایت هاست ایران بهتر است یا خارج؟

درصورتی که وب سایت شما مربوط به ارگان های دولتی مانند دانشگاه، ادارات و ... است، هاست ایرانی انتخاب کنید. برای سایت هایی که ترافیک بالایی دارند، هاست خارجی قدرتمند تر است.

 

هاست ایرانی ارزان تر است یا هاست خارجی؟

هاست ایرانی به دلیل برخورداری از امکانات و سخت افزار معمولی، ارزان تر می باشد.

 

کلام آخر

در این مطلب به طور مفصل شما را با مزایا و معایب هاست های ایرانی و خارجی آشنا کردیم. به شما پیشنهاد می کنیم با توجه به اهمیت سرعت در رتبه بندی سایت و وجود مشکلات تحریم و سیاست های داخلی ترجیحا از هاست های ایرانی استفاده کنید. اگر برای راه اندازی سایت خود از فروشگاه ساز وب پویا استفاده کنید، تیم وب پویا با توجه به تجربه های قبلی، خرید هاست شما را با بررسی تمام موارد گفته شده انجام می دهد و دیگر نگرانی بابت خرید هاست نخواهید داشت.

 

بروزرسانی در شنبه, 30 تیر 1403 10:27

نیاز به مشاوره دارید؟

031-32640006 / 09129252046
شنبه تا پنجشنبه / 9 الی 17
 

اینماد و مجوزها

اینماد

  کانال تلگرام وب پویا  صفحه اینستاگرام وب پویا  کانال آپارات وب پویا  لینکداین وب پویا